[WIN2K] Unattended netwerk-install en vrije-schijfruimte

Pagina: 1
Acties:

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 21:44
Hi,

Ik probeer momenteel een uitrol in elkaar te knutselen voor Windows 2000 vanaf het netwerk. Ik heb op een bepaalde PC middels de setupmgr een distribution-share aangemaakt met daarin een unattend.txt.

Echter zodra ik een PC opstart met een bootdisk die via msnet een share maakt naar de distribution-share, start de setup wel op maar komt meteen met de melding: "Windows 2000 vereist een vaste-schijfvolume met tenminste 232 MB..."

Ik vind dit vreemd omdat wanneer ik vanaf CD-boot, dit probleem zich dus niet voordoet. Waarom heeft de setup vanaf het netwerk wel een tijdelijke fat32-partitie nodig en waarom vanaf CD niet? En is er een oplossing om toch met bootdisk op te starten, een share te maken naar de distribution-share, setup te starten en vanaf daar te partitioneren en formateren?

De uitrol moet via het netwerk en bootdisk lopen omdat hier een X aantal Pc's zijn zonder cdrom-drive, dus een unattended CD is geen optie.

Ik heb al gezocht op technet en google en natuurlijk hier maar helaas geen oplossing gevonden.

Alvast bedankt!

Specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor zover ik weet komt deze eis eigenlijk omdat Windows tijdens de diverse fases de setup files nodig heeft, met een CD-ROM is dit redelijk gemakkelijk - je steekt de CD erin, met een netwerk is dat moeilijker omdat je pas ergens tegen het einde van de setup je netwerk enabled, en dus maakt Windows een lokale copy op je harddisk (C:\WIN_NT.LS~ e.d.)

Misschien dat je het aanmaken van een partitie, formateren hiervan zou kunnen automatiseren (denk bv. aan gdisk)