Toon posts:

Stabiele ADSL router gezocht met PPTP forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb bij een klant een Eminent ADSL modem/router staan welke zorgt voor de internetverbinding. De server die hier achter hangt is VPN (PPTP) server (via Windows 2000 RRAS). Andere servers en PC's vanaf het internet moeten dus een PPTP verbinding kunnen opzetten met deze server.

Ik heb de ADSL router daarna zo ingesteld dat hij alles op de PPTP poort (1723) forward naar deze server maar dit werkt dan helaas niet. Alle portforwards (virtual servers) doen het goed behalve PPTP. Als ik deze Windows 2000 server als DMZ host invul (dwz. dat alle ports geforward worden naar deze server) dan werkt het wel, maar dan is de beveiliging uiteraard weer niet optimaal (ik wil de router ook als NAT firewall gebruiken nl.)

Wat ik zoek is dus een betrouwbaar en stabiel (Erg belangrijk! Het draait in een bedrijfskritische omgeving) ADSL router wat zonder problemen PPTP verbindingen kan forwarden.

Weet iemand zoiets? Bedankt alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 09:43 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Portforwards zijn bij jou waarschijnlijk allemaal TCP of UDP?
Want VPN moet je met GRE Protocol 47 doen.
Moet je even zelf uitzoeken of je dat misschien handmatig (telnet?) erin kan zetten.

Bij DMZ gooit hij blijkbaar wel alles door...

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Idd, dat idee had ik ook. :) Als ik puur 1723 forward gaat het niet goed, want dan wordt GRE protocol 47 niet doorgestuurd. Als ik een DMZ instel stuurt hij alles door dus ook deze GRE protocol 47.... ik heb echter geen flauw idee hoe ik instel dat ik alleen GRE 47 doorstuur en volgens de (overigens waardeloze) supportafdeling van Eminent kun je dit ook niet instellen (betwijfel ik maar goed, lijkt me meer een makkelijke poging om van het probleem af te zijn).

Vandaar de vraag voor een ADSL router die het 100% zeker weten wel kan... maar als iemand weet hoe het met de huidige router kan... be my guest!

http://www.eminent-online...roducten.jsp?TL=1&PRO=172

Thanks iig. :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 09:51:
Idd, dat idee had ik ook. :) Als ik puur 1723 forward gaat het niet goed, want dan wordt GRE protocol 47 niet doorgestuurd. Als ik een DMZ instel stuurt hij alles door dus ook deze GRE protocol 47.... ik heb echter geen flauw idee hoe ik instel dat ik alleen GRE 47 doorstuur en volgens de (overigens waardeloze) supportafdeling van Eminent kun je dit ook niet instellen (betwijfel ik maar goed, lijkt me meer een makkelijke poging om van het probleem af te zijn).

Vandaar de vraag voor een ADSL router die het 100% zeker weten wel kan... maar als iemand weet hoe het met de huidige router kan... be my guest!

http://www.eminent-online...roducten.jsp?TL=1&PRO=172

Thanks iig. :)
1. De support van Eminent gaat via Intronics, die zijn importeur in NL daarvan. Misschien kunnen hun je helpen. ( www.intronics.nl )

2. Kun je de modem/router niet als bridge configureren en zo direct op de 2k bak laten binnenkomen? Dan ben je van alle poort-problemen af. (moet je alleen je bak wel goed dicht hebben)

3. Laat die eminent als bridge, en gooi hier een losse router achter, desnoods een draytekje die je op zijn beurt het VPN laat afhandelen.

Verwijderd

Topicstarter
1) De support suckte zwaar van hen... met hen heb ik ook meerdere keren contact gehad.

2) Zal helaas niet gaan, de reden waarom is een heel verhaal maar op de server kan geen firewall draaien, ik wil/moet persé de ADSL router als (NAT) firewall gebruiken.

3) Nou dat had ik dus eerst (toevallig ook nog een Draytek Vigor) maar met 4 verschillende firmwares bleek dat ding nog steeds niet stabiel, liep om de paar dagen vast met als gevolg dat hij niks meer doorstuurde. :( Over de mogelijkheden met de Drayteks heb ik geen klagen (daar werkte het wel goed, PPTP doorsturen) maar de stabiliteit is niet perfect.

Bedankt iig voor de suggesties.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Dank :) Twijfelde tussen de forums.
Pagina: 1