Toon posts:

Win2000 pro Automatisch laten rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een met Windows 2000 professional. Deze computer draait dag en nacht door. Nu geeft het programma dat erop draait (tijdregistratie) problemen.

Deze problemen met het programma zijn te verhelpen als ik een automatische reboot in de taakplanner van windows zet.

Weet iemand of daar een programma voor is of dat ik daar een scriptje voor moet schrijven (en dan ook graag hoe het scriptje eruit ziet)

In er moet dan ook automatisch worden ingelogd zodat het programma ook weer automatisch word opgestart.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 09:25 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

met shutdown.exe je systeem laten rebooten met TweakUI je systeem automatisch in laten loggen. Of even zoeken in WOS naar de registrytweak hiervoor.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik weet niet of het in Windows 2000 ook zo is, maar in het de system32 map staat een bestand shutdown.exe.
Als je deze in een batchbestand zet met de optie /r (dus shutdown.exe /r) en het batchbestand aanroepen in geplande taken, dan zou die het moeten doen.

Verwijderd

Met at.exe kan je veel dingen als taken plannen. Overigens kan je beter een goed programma aanschaffen... scheelt veel reboten ;)

maw neem contact op met de leverancier ofzo...

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06
Windows 2000 - Resource Kit : shutdown.exe

Dit is wat je nodig hebt

SHUTDOWN /L /R /T:0 /Y for immediate shutdown
SHUTDOWN /L /T:10 /Y /C delayed shutdown ( 10 seconds ) wich you can abort.

wat werkte op Windows NT, maar ik ben niet zeker op Windows 2000 :

RUNDLL32 USER32.DLL,ExitWindowsEx
RUNDLL32 USER32.DLL,ExitWindowsEx

( inderdaad twee keer, het gebeurde soms dat de eerste keer niet goed genoeg was :) )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Breukers - geef even aan wat je zelf al geprobeert, gevonden en gedaan hebt om dit probleem op te lossen?
Pagina: 1