Toon posts:

Radeon9700pro met spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

Omdat ik een aantal nieuwe spellen heb op de computer en ik deze niet goed kan spelen zou ik graag advies willen. of misschien een oplossing.

Het gaat in ieder geval om het spel: The simpsons hit and run

Na de installatie kun je het spel opstarten wat hij ook doet. Dan stel je de opties in mbt de videokwaliteit. 1024 x 768 op 32 dpi

als het spel dan begint met de grafische dingen dan krijg ik een bijna zwart beeld met alleen witte lijntjes erin. terwijl ik nogmaal gewone kleuren moet krijgen te zien.

Van het spel is bekend dat het een conflict geeft met een radeon 8500. de 9700pro zal die wel op kunnen draaien.

Wat ik geprobeerd heb:

- de nieuwste DirectX 9 erop gezet. (maakt geen verschil)
- De kwaliteit op 800 x 600 op 16 dpi (maakt geen verschil)
- de nieuwste ATI drivers geinstalleerd (maakt geen verschil)

- op een pc met een G-force 4 TI 4600 kaart geinstalleerd .. WERKT PERFECT!!!

maar ik wil heb ook bij mij thuis kunnen spelen. Dit wil dus niet.

mijn specs van videokaart (niet overgeklokt) maar ik heb het vermoeden dat dit een 8500 is ipv een 9700pro. of het betreft een non-pro
- Internal DAC 400 mhz
- 128 mb
- 3D prophet 9700 series
- bios gegevens 113-94217-101

mijjn beeldscherm:
Philips 107B
1024 x 768 op 32 dpi
vernieuwingsfrequenti 100 Hertz

Help me plz

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Het verschil met een radeon 8500 is nogal groot en makkelijk te achterhalen :) Klik met rechtermuis op je bureaublad -> tabblad instellingen / settings

Dan zie je blabla monitor op Radeon 9700PRo of als je echt een 8500 hebt Radeon 8500 staan.

Hier vind je trouwens het forum van de makers :)

Ook zou je kunnen proberen om de nieuwste Omega drivers te installeren voor je videokaart :
Win2k / Winxp drivers
Win9x / WinMe drivers

[ Voor 53% gewijzigd door AaroN op 06-01-2004 09:44 ]

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
er staat

bla bla op 9700 series

maar in linux geeft hij aan dat het een 8500 is.

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:46:
er staat

bla bla op 9700 series

maar in linux geeft hij aan dat het een 8500 is.
omdat die linux disto die jij hebt waarschijnelijk standaart geen radeon 9700 ondersteund en dus word je kaart herkent als een radeon 8500 ;)
Maar je ken toch zo zien of het een 9700 is, het verschil tussen die twee is wel heel erg groot en het boardlayout ziet er anders uit.. :|

[ Voor 25% gewijzigd door naps op 06-01-2004 13:36 ]

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Schoef je kast eens open, en kijk eens naar de kaart zelf.

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 09:11:

als het spel dan begint met de grafische dingen dan krijg ik een bijna zwart beeld met alleen witte lijntjes erin. terwijl ik nogmaal gewone kleuren moet krijgen te zien.
Heeft er vroeger een nvidia kaart in deze computer gezeten? zo ja, dan zijn van deze de drivers waarschijnijk niet goed verwijderd

...Als het maar werkt

Verwijderd

Ga eens naar beelschermeigenschappen en dan naar de 3D instellingen zorg dat de beeldkwaliteit op MAX staat, ook die er onder staat mipmap ofzo moet je dan op max zetten. dit wil nog wel eens helpen met spellen

Verwijderd

Topicstarter
nee. ik heb geen andere videokaart in deze pc gehad zonder een eerst een kale installatie te doen.

het rare is dan ook dat er bij dit spel bekend is dat het met windows conflicten geeft met een radeon 8500. En dat het spel goed loopt met een 9700.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 08:19 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:26

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:17:
nee. ik heb geen andere videokaart in deze pc gehad. alleen deze radeon 9700 pro.

het rare is dan ook dat er bij dit spel bekend is dat het met windows conflicten geeft met een radeon 8500. En dat het spel goed loopt met een 9700.
Als ik nu bijvoorbeeld even heel simpel zoek op de biosversie (113-94217-101) dan krijg ik 1 hit van een duitse site. Op die duitse site is dan weer te vinden dat deze bios bij een Prophet 9700Pro hoort...

Verder lijkt het mij erg sterk dat Hercules een 8500 in de doos van een 9700Pro gooit (ik weet niet wanneer je de kaart gekocht hebt, maar de 8500 is al een tijdje niet meer gemaakt volgens mij...), of dat jij die hele doos niet hebt bekeken toen je 'm kocht.

Ook had je (zoals al een aantal hier ook al hebben gevraagd) gewoon je kast open kunnen schroeven om even zelf te spieken...

Kortom: het probleem hoef je echt niet te zoeken in die richting.

• Heb je het probleem bij alle spellen ?
• Wordt de kaart niet gewoon te heet ?
• Is 'ie wel voldoende gevoed (extra molex aangesloten op de kaart ? voeding van je systeem in orde ?) ?
• Heb je al eens geprobeerd een andere videokaart in je eigen systeem te zetten ?
• Kaart al in een ander systeem geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
BioWEB schreef op 07 januari 2004 @ 09:29:
[...]

Als ik nu bijvoorbeeld even heel simpel zoek op de biosversie (113-94217-101) dan krijg ik 1 hit van een duitse site. Op die duitse site is dan weer te vinden dat deze bios bij een Prophet 9700Pro hoort...

Verder lijkt het mij erg sterk dat Hercules een 8500 in de doos van een 9700Pro gooit (ik weet niet wanneer je de kaart gekocht hebt, maar de 8500 is al een tijdje niet meer gemaakt volgens mij...), of dat jij die hele doos niet hebt bekeken toen je 'm kocht.

Ook had je (zoals al een aantal hier ook al hebben gevraagd) gewoon je kast open kunnen schroeven om even zelf te spieken...

Kortom: het probleem hoef je echt niet te zoeken in die richting.

• Heb je het probleem bij alle spellen ?
• Wordt de kaart niet gewoon te heet ?
• Is 'ie wel voldoende gevoed (extra molex aangesloten op de kaart ? voeding van je systeem in orde ?) ?
• Heb je al eens geprobeerd een andere videokaart in je eigen systeem te zetten ?
• Kaart al in een ander systeem geprobeerd ?
ik heb 4 spellen in totaal geprobeert nu. en ook op die TI4600 maar hierbij werken de spellen wel gewoon. die ti4600 heb ik ook in mijn pc gehad. geen probleem.

- Unreal tournament -- hierbij kan ik door muren heen kijken. dus de tegenstanders die achter een muur zitten zijn gewoon zichtbaar voor mij. maar is dus niet de bedoeling.

- Lord of the rings war of the ring -- is een soort warcraft maar ik zie de poppetjes dus niet. gebouwen ook niet. dit zie ik als een schaduw. de poppetjes kan ik alleen vinden omdat het wapen dat ze dragen wel zichtbaar is.

- Simpsons hit en run -- hier zie ik alleen zwart beeld. waar voorwerpen staan zoals auto's boom, daar zit een heel dun wit lijntje omheen waardoor ik ze een beetje kan zien. maar zonder kleur.

- Will Rock -- zodra het spel begint krijg ik zwart beeld en even later loopt de pc vast.

nieuwe drivers geprobeert van ati site.

toen ik de kaart kocht was de doos al open. de kaart zag er goed uit. maar ik ben leek op uiterlijk van een videokaart.
de videokaart wordt ook niet heet ofzo. gewoon normale warmte.

Verwijderd

Zoals Bio Web al melde heb je de kaart al in een ander systeem geprobeert en als ie daar ook problemen geeft weet ik wel bijna zeker dat je kaart nie helemaal in orde is. En als je ooit in een computer winkel iets koopt check of de doos open is geweest (zoals bij jou dus wel het geval was) en zoja open geweest gewoon weigeren omdat je nooit weet wat er mee gebeurt is kan wel een RMA zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd. maar ja, ik ben te goed vertrouwend he.

ik heb de winkel een reactie verstuurd. en ik zal nu wachten op wat zij zeggen.

tnx iig

Verwijderd

ik heb 4 spellen in totaal geprobeert nu. en ook op die TI4600 maar hierbij werken de spellen wel gewoon. die ti4600 heb ik ook in mijn pc gehad. geen probleem

terwijl je een minuut geleden beweert nooit een andere videokaart in je systeem gehad te hebben?

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel zonder een nieuwe kale installatie. (is nu verduidelijkt in vorig reply)

dus eerst formateren en dan opnieuw installeren.

anders zou er misschien een conflict kunnen zijn met de drivers van de kaarten.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 08:20 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:26

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 07:40:
ja idd. maar ja, ik ben te goed vertrouwend he.

ik heb de winkel een reactie verstuurd. en ik zal nu wachten op wat zij zeggen.

tnx iig
Als je het probleem wil isoleren zou je je Radeon nog even in een ander systeem moeten testen... Heb je dan nog problemen dan moet de kaart gewoon omgeruild worden...

Verwijderd

Topicstarter
vandaag heb ik de radeon in een systeem gehad.

Dit systeem heeft een radeon 9600pro en die spellen werken allemaal goed.

toen de radeon 9700 pro erin en de spellen werkten ineens niet goed meer.

Toen die radeon 9600pro in mijn systeem gehad en de spellen werkte goed.

dus ik weet eigenlijk voor 99% zeker dat het aan die videokaart ligt.

wie weet er iets op?
of heeft een soort gelijke probleem gehad?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 20:05
nieuwe kaart kopen....... of die spelle op je andere pc doen

OF ruilen tegen mijn radeon 9000 :P

Verwijderd

Topicstarter
ik ga terug naar de winkel.

want die kaart is nu 1 jaar en 1,5 week oud.

Verwijderd

Daar heb je denk ik weet ik zeker geen succes mee om de volgende redenen:
Je bent maar een jaar te laat terwijl je 8 dagen niet goed geld terug garantie hebt!
Je kaart is dus ook maar een jaar gebruikt, en kan dus niet meer verkocht worden aan een andere klant!
De 9700/pro is EOL (end of life), oftewel jij verwacht een vervanger die is er niet.
Oftewel wat wil je dan doen?

Trouwens wat voor merkt videokaart is het club?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 16:43:
Daar heb je denk ik weet ik zeker geen succes mee om de volgende redenen:
Je bent maar een jaar te laat terwijl je 8 dagen niet goed geld terug garantie hebt!
Je kaart is dus ook maar een jaar gebruikt, en kan dus niet meer verkocht worden aan een andere klant!
De 9700/pro is EOL (end of life), oftewel jij verwacht een vervanger die is er niet.
Oftewel wat wil je dan doen?

Trouwens wat voor merkt videokaart is het club?
ja oftewel :D

ik verwacht geen vervanger nee.
maar in het burgerlijk wetboek staat wel dat computers en hardware een economische levensduur hebben van 3 jaar.

dat wil zeggen:

de kaart is nu 1 jaar oud.
dan is er nu 1/3 afgeschreven.

Als het een reparatie wordt, dan is 1/3 voor mij en 2/3 van de kosten voor de winkel. dit is een soort van wettelijke coulance regeling.

Als het niet te repareren is, of de kosten zijn dermate hoog, dat het niet rendabel is om te repareren dan geldt eigenlijk eenzelfde coulance regeling.

maar dat zoek ik wel uit met de winkel.

Als we allemaal zoals gotties dachten, dan zouden er een hoop mensen flink genaaid worden.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
je email staat niet in je profiel, maar ik ben evt wel geintereseerd in die 9700 pro

was je email?:D

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
de winkel heeft contact opgenomen met hercules.
En wat Blijkt?

Hercules geeft standaard 3 jaar garantie op d videokaart.

dus mensen die zeggen dat het pech is na een jaar, die moeten vind ik gewoon hun mond houden als ze niet weten waar ze over praten.

ik krijg overigens een 9800pro terug ipv de 9700pro. omdat de 9700pro niet meer gemaakt wordt. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 06:15 ]

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

dit had ik wel verwacht hoor...

btw; wist je dat sinds 1 januari 2003 alle fabrikanten VERPLICHT 2 jaar garantie moeten geven op "dure" goederen waaronder dus ook pc-materiaal...

de winkel zelf niet, maar de fabrikant KAN niet weigeren... of jij kan ze voor het europees gerechtshof dagen én winnen... want in de europese wetgeving staat deze plicht vermeld!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Pagina: 1