Toon posts:

Kom er niet meer uit, HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vervelend netwerkprobleem en het lukt me niet eea wrerkend te krijgen. Graag jullie hulp. Hoe ziet alles eruit:

2 woningen naast elkaar. In de ene woning mijn PC: 1 PC met 2 NIC's (1x onboard en 1x PCI), waarvan de onboard aan een 510-modem vast zit

In de andere woning 1 PC met 1 NIC en 1 PC met 2 NIC's + USB-speedtouchmodem, beide in een simpel netwerkje

Mijn PC is met een kabel direct verbonden met de PC met 2 NIC's en USB-modem, dus geen HUB of SWITCH.

Nu is het zo dat ik tot 3 weken terug ook een USB-modem had en alles gewoon prima werkte. Maar sinds de komt van de 510-ethernetmodem (en dus zijn nu beide NIC-kaarten in mijn PC in gebruik) lukt het niet meer een werkend netwerk te krijgen.

Wat lukt wel:
1. ik heb internet via de 510-ethernetmodem en zie de buurman in de test van systeminfo zonder een foutmelding.
2. ik heb modem en gekoppelde kaart van IP's voorzien die naar elkaar verwijzen, nl 10.0.0.200 voor mijn PC en 10.0.0.138 voor de modem.

Het probleem:
Ik heb toegang tot de schijf van de andere PC met 2 NIC's, maar andersom niet. In NETCHAT lukt het niet te communiceren en in games vinden de PC's elkaar niet.

Nu ben ik een absolute leek op het gebied van netwerken 8)7 en zoek al 3 weken naar een oplossing in verschillende forums, maar kom geen gelijke configuratie tegen. Vandaar mijn noodkreet hier.

Wie kan ons weer helpen ons aan een werkend netwerk _/-\o_ ?

BD

Verwijderd

Ik zou eerst eens een goede topic titel verzinnen. Dit kan van alles zijn...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

- Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, handleidingen en een gezond verstand zijn goede hulpmiddelen.)
- Gebruik de search en lees de forum-FAQ's voordat je een topic opent.
- Plaats je topic in het juiste forum.
- Gebruik een duidelijke topictitel en geef goed aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of nog wil gaan proberen.
- Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
- Plaats geen onzinnige replies.
- Wees te allen tijde behulpzaam en toon respect voor anderen en het forum.
Bron

Ey!! Macarena \o/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Help Help!!!!!!!
Doe eerst maar eens een knappe topictitel verzinnen, we zijn hier geen helpdesk ofzo :|

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.