Toon posts:

Hard disk kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb nu al ongeveer 2 jaar een seagate harddisk van 60 gb 7200 rpm en 2 mb cache. Maar nu heb ik een benchmark laten draaien en kwamen de volgende results uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1292/naamloos.JPG

Hieruit blijkt dat me hd niet meer dan 15 mb/s kan transferren. Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat laatste tijd spellen niet meer zo goed draaien als vroeger, stotterend etc?

Want ik las in andere benchmark-resultaten van iemand die makkelijk 35 haalde.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kijk es op je HDD op DMA staat en niet op PIO loopt te jassen oid :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik vind die S.M.A.R.T. gegevens in de benchmark ook erg verdacht. Nu heb ik al gemerkt dat je niet direct een hartverzakking moet krijgen bij vreemde S.M.A.R.T. gegevens (o.a. omdat niet duidelijk is wat de eenheid is), maar een raw read error rate van 2x de drempel, hoge seek error, veel reallocated sectoren, lijkt me naar een slechte HD wijzen.

(de eenheid van die gegevens: wat is een raw read error rate van 50? 50 read errors per seconde? In totaal? Sinds laatste powercycle?)

Maarten

[ Voor 1% gewijzigd door Maasluip op 06-01-2004 09:06 . Reden: begin je nu ook al stomme spelvauten te maken? ]

Signatures zijn voor boomers.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Je zou even kunnen proberen te scandisken en vervolgens te defragmenteren. Wellicht dat de transfers een stuk sneller zullen gaan. Immers de hdd wordt nog steeds als "OK" aangegeven door Smart :). Zoniet, dan is je hdd defect.

Bij mij scheelt defragmenteren zo 10 MB/s tot 20 MB/s en dan heb ik het nog over lichte fragmentatie. Tevens maakt het uit hoe vol je hdd is.

[ Voor 30% gewijzigd door AaroN op 06-01-2004 09:07 ]

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
hoe check je dat en wijzig je dat?
en defragmenteren heb ik pas nog gedaan, en scandisk heb ik niet bij bureau accessoires.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 09:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Loop eerst de tips uit de FAQ onder het kopje "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" na :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even in apparaatbeheer gekeken, en daar staat het primair IDE-Kanaal op DMA- indien beschikbaar en huidige overdrachtmodus op Ultra DMA Mode 5. Dus volgens mij staat dat goed.
Pagina: 1