Toon posts:

WLAN en 2 laptops in ad-hoc mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort is het nodig dat ik thuis kan werken met 2 laptops. De 2e laptop is van een vriend die vaak op bezoek komt om te werken. Beide lappies zijn Centrino's dus WLAn geïntegreerd.

Ik heb hier nu 1 PC staan met een kabelaansluiting. Is het mogelijk om met 2 lappies online te gaan als ik zo'n SMC WLAN USB adapter (€39)in m'n PC steek?

We willen dus zo goedkoop mogelijk met 2 lappies online werken. Ik ben een beetje de weg kwijt wat nou precies de mogelijkheden zijn met WLAN enzo. :)

Tx

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:32
Volgens mij niet..
Met meer als 2 heb je een accespoint nodig..

p.s.
Ik denk niet dat de mods dit PNS gaan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, kom ik net ook achter dat ie hier niet thuishoort. Move naar NT :)

btw: beide lappies hebben WLAN. Als ik bijv. op het internet, kan de 2e lap dan niet "inhaken" op de mijne?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 03:03 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 02:58:
Ik heb hier nu 1 PC staan met een kabelaansluiting. Is het mogelijk om met 2 lappies online te gaan als ik zo'n SMC WLAN USB adapter (€39)in m'n PC steek?
Ja dit kan

met wlan is het ook mogelijk om een p2p netwerk te maken maar dit werkt verre van prettig, het werkt wel maar geeft vaak problemen
na het opnieuw opstarten van windows wil het vaak niet werken (ik spreek uit ervaring)

ook het delen van de internet verbinding is mogelijk, als je gewoon windows 98se/2k/xp gebruikt dan is het zeer eenvoudig mogelijk om de internet verbinding te delen via ICS

mijn tip: probeer het een tijdje zonder AP, als het goed genoeg werkt houden zo anders toch AP aanschaffen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21

Floor-is

5.2

Wolfboy schreef op 06 januari 2004 @ 03:04:
[...]
Ja dit kan

met wlan is het ook mogelijk om een p2p netwerk te maken maar dit werkt verre van prettig, het werkt wel maar geeft vaak problemen
na het opnieuw opstarten van windows wil het vaak niet werken (ik spreek uit ervaring)

ook het delen van de internet verbinding is mogelijk, als je gewoon windows 98se/2k/xp gebruikt dan is het zeer eenvoudig mogelijk om de internet verbinding te delen via ICS

mijn tip: probeer het een tijdje zonder AP, als het goed genoeg werkt houden zo anders toch AP aanschaffen
Toevoeging: een beetje leuk AP heb je tegenwoordig voor € 90,- wel in huis. Mag ik bijvoorbeeld de Asus WL300g voorstellen?

Ik heb hier thuis een setup waarbij ik mijn modem/router enkel als bridge gebruik. Hieraan hangt een AP, waaraan een drietal clients aangesloten zijn.
Op deze manier heeft elke client een vast IP (internetIP wel te verstaan) en zitten we elkaar het minste in de weg. Door met een whitelist te werken op het AP (mac0adres gebonden) weet ik dat er niet de hoogste veiligheid is, maar wel een vorm van.
De volgende truuk is dat er maar 3 MAC-adressen zijn die een internet-IP krijgen, er zijn er eenvoudigweg maar 3 uit te delen en deze zijn alledrie door mijn ISP gebonden aan een vast IP. :)

Bericht hierboven

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb dit toevallig vandaag gehad met 3 laptops en het bleek dat het idd wel gaat, maar naar verloop van tijd wordt er kan er één iemand niet meer op het netwerk. Dan moet je weer opnieuw verbinden en dan kan je er weer 10 minuten tegenaan en dan weer zo'n probleem.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT + titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy en de rest, bedankt!

Ik ga het dan houden op een simpele USB adapter en tegen de tijd dat ik echt weer wat meer wil zal er ook wat meer geld zijn voor een WLAN Router/AP o.i.d.
Pagina: 1