[Delphi] Server 2003

Pagina: 1
Acties:

• DiGuru
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09-2008
Mijn Delphi 5 programma's werken op iedere Windows-doos vanaf 95. Behalve op Server 2003 Enterprise Edition. Ze draaien echter wel gewoon op de Server 2003 Standard Edition.

Is dat een bekend probleem? En zo ja, wat doe ik er aan? Draaien programma's gecompileerd met nieuwere versies van Delphi wel op zo'n server?

[ Voor 15% gewijzigd door DiGuru op 06-01-2004 01:48 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Gek. Het spoort in ieder geval niet!!!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Misschien kun je es aangeven wat er precies fout gaat? Een kreet als "het werkt niet" hebben we over het algemeen niet erg veel aan ;)

日本!🎌

• DiGuru
Ik heb een progje gemaakt, dat files synchronizeerd. Als ik dat opstart op server 2003 EE, dan geeft hij een "runtime error", volgens mij 204 (Invalid pointer operation), maar het is moeilijk te zien want die melding verdwijnt meteen.

Ik had daarna het programma deleted, en na het opnieuw opstarten van de server kreeg ik twee keer de melding dat Sync.exe een fout had veroorzaakt en werdt afesloten. Terwijl hij niet meer op de server stond.

ik vind het heel vreemd, want het gaat aleen op een server 2003 EE fout.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Compileer met debug-info en sla de crash dump op zodat je kunt kijken waar het precies in je code fout gaat. Geen idee of delphi crash dumps ondersteund trouwens, anders moet je even delphi installeren op je win2k3 bak en daar runnen in de debugger.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DiGuru
.oisyn schreef op 06 januari 2004 @ 15:30:
Compileer met debug-info en sla de crash dump op zodat je kunt kijken waar het precies in je code fout gaat. Geen idee of delphi crash dumps ondersteund trouwens, anders moet je even delphi installeren op je win2k3 bak en daar runnen in de debugger.
Ja, dan moet ik eerst zelf een 2003 server inrichten, want ik kan dat moeilijk zomaar op de server bij een bedrijf doen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja euh ben je nou software developer of niet :?
Delphi 5 is trouwens behoorlijk oud, heb je al een latere versie geprobeerd?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Delphi 5 ondersteunt ook remote debugging. Je kunt dus je applicatie draaien op 1 machine en debuggen op een andere. Dit gebruik ik als ik bij een klant exotische hardware tegenkom. (Windows Server 2003 kan ik niet echt exotisch noemen, maar toch)

• DiGuru
.oisyn schreef op 06 januari 2004 @ 15:48:
Ja euh ben je nou software developer of niet :?
Delphi 5 is trouwens behoorlijk oud, heb je al een latere versie geprobeerd?
Als dat inderdaad het probleem is, dan doe ik dat. Maar ik koop liever geen nieuwe versie als het niet nodig is. Dat kost weer een hoop Euro's.

• DiGuru
yodax schreef op 06 januari 2004 @ 15:50:
Delphi 5 ondersteunt ook remote debugging. Je kunt dus je applicatie draaien op 1 machine en debuggen op een andere. Dit gebruik ik als ik bij een klant exotische hardware tegenkom. (Windows Server 2003 kan ik niet echt exotisch noemen, maar toch)
Daar heb ik ook aan zitten denken. Maar normaal neem je dan een remote proces over, en hij start helemaal niet op. Kun je ook remote dat proces af laten gaan? Dat heb ik nog nooit geprobeerd.

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Je kan inderdaad een nieuw proces opstarten vanuit de Delphi IDE die op je eigen computer staat. Je zult dan o.a. moeten compilen met remote debug symbols aan en bij het runnen vanuit de ide aangeven dat het proces opgestart moet worden op een remote machine.
Deze moet de remote debug server draaien en moet toegangelijk zijn dmv een file share. De server staat op de Delphi 5 installatie cd.
Some versions of Delphi support multiprocess and remote debugging of distributed applications from either the client or the server. To turn on remote debugging, choose Run|Parameters, click the Remote tab, and check "Debug Project on remote machine"; then choose Project|Options, click the Linker tab, and check "Include remote debug symbols".

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ik verwacht niet dat een andere Delphi versie iets zal uitmaken. Als je het toch uit wilt proberen kan je de trail versie downloaden van www.borland.com

Als remote debuggen niet gaat kan je ook Delphi installeren op die computer. Of je zorgt dat je een debug versie van je programma maakt die een log bijhoudt. Daar kan je zien wat er wanneer gebeurd. Als het om een exceptie gaat zou je ook kunnen kijken naar een exception stack tracer zoals madExcept.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1