Beste mensen,
Ik zit met een probleem die ik niet kan oplossen. Ik heb seach goed gezocht maar heb nog geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem.
Probleem:
Tot paar maanden terug kon ik via cmd-> net send {computernaam} berichten
sturen naar andere pc's in ons huis, maar sinds aantal weken, lukt t niet
meer. Ik krijg het volgende melding:
net send {computerX} hoi dit is een test
En dan krijg ik dit:
Kan de berichtenalias niet vinden op het netwerk
typ NET HELPMSG 2273 voor meer hulp
En dan typ ik: net helpmsg 2273
En dan krijg ik dit:
UITLEG
Kan de berichtenalias niet vinden.
ACTIE
Controleer de spelling van de berichtenalias. Als de spelling juist is, is
de computer die uw bericht moet ontvangen mogelijk bezet. Probeer het
bericht later opnieuw te versturen.
------------
Namen van pc zijn juist, er is niks veranderd sinds dat ie wel werkt en nu dat ie neit werkt. Ik gebruik winxp sp1 ned. prof. Met vigor 2200 router.
Met lantalk xp (prog.), lukt wel een bericht te sturen naar alle pc's in netwerk,
maar niet naar 1 pc. Berichten sturen naar mezelf lukt meestal wel.
Ik heb ook met ip-adres geprobeerd, meer t zelfde resultaat. Nu ben ik achter gekomen dat het waarschijnlijk door een patch komt, van microsoft. Waaschijnlijk is dat deze LINK PATCH MICROSOFT Alleen wil ik niet meteen de patch eraf pluren, als ik he top een andere manier voor elkaar kan krijgen.
Ik heb via systembeheer en dan services -> messenger, effe uit gezet en dat weer aangezet (dat op alle pc's thuis gedaan) en dan werkt het wel. Maar als ik of anderen hun pc's in netwerk reseten, dan moet ik het handmatig weer aanzetten. Nu heb ik batch gemaakt en in map opstarten gezet met volgonde tekst:
echo .....
Net start messenger
echo...
exit
Hij zegt dat messenger service gestart is, maar sturen van net send lukt niet. doe ik dat handmatig via services, dan lukt het wel
Er is een progie die dat doet, maar uiteindelijk is het handmatig http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm
Ik kom er niet meer uit, zijn er mensen die misschien me kan helpen aan een oplossing?
Ik zit met een probleem die ik niet kan oplossen. Ik heb seach goed gezocht maar heb nog geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem.
Probleem:
Tot paar maanden terug kon ik via cmd-> net send {computernaam} berichten
sturen naar andere pc's in ons huis, maar sinds aantal weken, lukt t niet
meer. Ik krijg het volgende melding:
net send {computerX} hoi dit is een test
En dan krijg ik dit:
typ NET HELPMSG 2273 voor meer hulp
En dan typ ik: net helpmsg 2273
En dan krijg ik dit:
UITLEG
Kan de berichtenalias niet vinden.
ACTIE
Controleer de spelling van de berichtenalias. Als de spelling juist is, is
de computer die uw bericht moet ontvangen mogelijk bezet. Probeer het
bericht later opnieuw te versturen.
------------
Namen van pc zijn juist, er is niks veranderd sinds dat ie wel werkt en nu dat ie neit werkt. Ik gebruik winxp sp1 ned. prof. Met vigor 2200 router.
Met lantalk xp (prog.), lukt wel een bericht te sturen naar alle pc's in netwerk,
maar niet naar 1 pc. Berichten sturen naar mezelf lukt meestal wel.
Ik heb ook met ip-adres geprobeerd, meer t zelfde resultaat. Nu ben ik achter gekomen dat het waarschijnlijk door een patch komt, van microsoft. Waaschijnlijk is dat deze LINK PATCH MICROSOFT Alleen wil ik niet meteen de patch eraf pluren, als ik he top een andere manier voor elkaar kan krijgen.
Ik heb via systembeheer en dan services -> messenger, effe uit gezet en dat weer aangezet (dat op alle pc's thuis gedaan) en dan werkt het wel. Maar als ik of anderen hun pc's in netwerk reseten, dan moet ik het handmatig weer aanzetten. Nu heb ik batch gemaakt en in map opstarten gezet met volgonde tekst:
echo .....
Net start messenger
echo...
exit
Hij zegt dat messenger service gestart is, maar sturen van net send lukt niet. doe ik dat handmatig via services, dan lukt het wel
Er is een progie die dat doet, maar uiteindelijk is het handmatig http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm
Ik kom er niet meer uit, zijn er mensen die misschien me kan helpen aan een oplossing?
[ Voor 12% gewijzigd door Zhadum op 06-01-2004 01:39 ]