"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
En natuurlijk is de "directory" exec natuurlijk erg verdacht.
Server: Stronghold/2.4.2 Apache/1.3.6 C2NetEU/2412 (Unix) amarewrite/0.1 mod_fastcgi/2.2.12
[ Voor 48% gewijzigd door Infinitive op 06-01-2004 01:28 ]
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Verwijderd
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Het feit dat er .html in de adresbalk staat, wil hooguit zeggen dat de webserver staat ingesteld om .html (met serverside scriptinhoud) als dynamische pagina's te herkennen en te parsen.
Blijft de vraag: het is dus niet mogelijk om een shoppingcart of veilingsite of wat dan ook te maken, en deze hele site statisch te renderen? Immers, je heb altijd dynamische content (username, items in cart, banners, etc.) op deze pagina's nodig.
Als ik een site dan toch sneller wil maken mbv. statisch renderen, wat is dan wel een oplossing? Dat ik bijvoorbeeld onderdelen die op elke pagina - ongeacht of de bezoeker is ingelogd of niet - zoals de footer en eventueel zijnavigatie, statisch render, en dan in plaats van een footer.php de gerenderde footer.html include?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Maar of je het .html wil noemen staat hier imo los van.
Waarom denk je dat HTML niet meer voldoet en we PHP etc nodig hebben?Blijft de vraag: het is dus niet mogelijk om een shoppingcart of veilingsite of wat dan ook te maken, en deze hele site statisch te renderen?
[ Voor 34% gewijzigd door Voutloos op 06-01-2004 12:22 ]
{signature}
Kan best; je laat gewoon een script dagelijks de statische pagina's genereren vanuit de database; een soortement van 'preparsen'.Blijft de vraag: het is dus niet mogelijk om een shoppingcart of veilingsite of wat dan ook te maken, en deze hele site statisch te renderen? Immers, je heb altijd dynamische content (username, items in cart, banners, etc.) op deze pagina's nodig.
MAar ik denk dat je beter kan kijken naar caching opties in PHP, ASP, ASP.Net, whatever.
Ik heb het sterke vermoeden dat dit is gedaan om een hogere ranking te krijgen in zoekmachines, iig in het verleden.Maar of je het .html wil noemen staat hier imo los van.
[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 06-01-2004 12:44 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Dan ben je zomaar (productaantal * aantalcombinaties * aantallen van iederproduct) pagina's verder, dus lijkt me niet handig voor een shoppingcartgorgi_19 schreef op 06 januari 2004 @ 12:21:
[...]
Kan best; je laat gewoon een script dagelijks de statische pagina's genereren vanuit de database; een soortement van 'preparsen'.
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Altaphista op 06-01-2004 13:15 ]
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Een shoppingcart lijkt me hier idd niet voor geschikt nee..Altaphista schreef op 06 januari 2004 @ 13:15:
[...]
Dan ben je zomaar (productaantal * aantalcombinaties * aantallen van iederproduct) pagina's verder, dus lijkt me niet handig voor een shoppingcart
Echter, ik ben wat dat betreft meer een voorstander van caching van pagina's c.q. pagina-onderdelen.
[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 06-01-2004 13:17 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Dat zijn dan dus ook niet de statische pagina's. Statisch is uberhaupt maar een relatief begrip.Altaphista:
Dan ben je zomaar (productaantal * aantalcombinaties * aantallen van iederproduct) pagina's verder, dus lijkt me niet handig voor een shoppingcart
Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om de productoverzichten en categorien te renderen op het moment dat er een wijziging gedaan wordt ipv. elke request. Dan kun je de rest gewoon dynamisch laten.
Je kunt overigens ook een eind komen met clientsided scripting.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
* Altaphista totally agreesgorgi_19 schreef op 06 januari 2004 @ 13:16:
[...]
Een shoppingcart lijkt me hier idd niet voor geschikt nee..Echter, een hoop pagina's (standaard productpagina's) moeten wel 'statisch' te maken zijn.
Echter, ik ben wat dat betreft meer een voorstander van caching van pagina's c.q. pagina-onderdelen.
was ook (expres) een zgn. 'met-de-oogklep-op'-reactie ter illustratie
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Ik weet dat bv. SQL queries te cachen zijn door hun output te serializen en op te slaan op de server. MySQL 4 ondersteunt het op database niveau cachen van queries. Op PHP niveau vind ik het onderscheid lastiger.
cachen
Er komt een aanvraag binnen. Is de laatste opgeslagen gerenderde html up to date? Zo ja: geef die weer, zo nee: render de content, sla de gerenderde content op in de html en geef de content weer.
HTML laten renderen
Er staat altijd HTML, zodra er een wijziging gedaan wordt in de database wordt de HTML die gebrowsed wordt up-to-date gemaakt.
Maar dat is geen meden en perzen verhaal ofzo, maar zo zou ik het wel omschrijven.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
.