sorry als er soortgelijke topics hier al voorbij zijn gekomen maar mijn issue is net ff anders denk ik...
vorige week namelijk een splinter nieuwe maxtor diamondmax plus 8 in mijn pc gezet.
die weigerde te booten en maakte daarbij piepjes die sprekend op de bios diagnostic piepjes lijken, zelfs als alleen maar de power cable aangesloten is.
na een tijdje pielen deedtie het opeens en heb ik de een nieuw os installed.
alles leek ok, ik had in de tussen tijd ook een paar keer zonder probleem gereboot voor een kernel updateje maar laat in princiepe mijn pc dag en nacht aan.
echter vanmorgen pc uitgedaan en vanavond start ik op en weer dat gepiep...
andere disk er in en daarvan geboot.
na een tijdje denk ik toch nog eens proberen en ja hoor geen enkel probleem...
verschil is dat die hdd nu inmiddels lekker warm was geworden omdattie nog wel op de power cable zat.
conclusie... hij start niet alstie koud is (het lijkt wel een ouwe daf!)
de performance is verder prima lijkt me:
/dev/hda:
Timing buffer-cache reads: 892 MB in 2.00 seconds = 446.00 MB/sec
Timing buffered disk reads: 172 MB in 3.00 seconds = 57.33 MB/sec
maargoed,
mijn vraag is nu zal ik em alsnog helemaal gaan terug sturen en wachten totdattie weer gemaakt of ingeruild is omdat dit toch kan duiden op een ernstig gebrek dat zich later mischien kan gaan manifesteren of zal het verder wel goed gaan zolang ik mijn pc laat aanstaan?
heb namlijk stiekum helemaal geen zin om de boel weer te herinstallen nu het net allemaal lekker loopt en het wellicht niet echt nodig is.
vorige week namelijk een splinter nieuwe maxtor diamondmax plus 8 in mijn pc gezet.
die weigerde te booten en maakte daarbij piepjes die sprekend op de bios diagnostic piepjes lijken, zelfs als alleen maar de power cable aangesloten is.
na een tijdje pielen deedtie het opeens en heb ik de een nieuw os installed.
alles leek ok, ik had in de tussen tijd ook een paar keer zonder probleem gereboot voor een kernel updateje maar laat in princiepe mijn pc dag en nacht aan.
echter vanmorgen pc uitgedaan en vanavond start ik op en weer dat gepiep...
andere disk er in en daarvan geboot.
na een tijdje denk ik toch nog eens proberen en ja hoor geen enkel probleem...
verschil is dat die hdd nu inmiddels lekker warm was geworden omdattie nog wel op de power cable zat.
conclusie... hij start niet alstie koud is (het lijkt wel een ouwe daf!)
de performance is verder prima lijkt me:
/dev/hda:
Timing buffer-cache reads: 892 MB in 2.00 seconds = 446.00 MB/sec
Timing buffered disk reads: 172 MB in 3.00 seconds = 57.33 MB/sec
maargoed,
mijn vraag is nu zal ik em alsnog helemaal gaan terug sturen en wachten totdattie weer gemaakt of ingeruild is omdat dit toch kan duiden op een ernstig gebrek dat zich later mischien kan gaan manifesteren of zal het verder wel goed gaan zolang ik mijn pc laat aanstaan?
heb namlijk stiekum helemaal geen zin om de boel weer te herinstallen nu het net allemaal lekker loopt en het wellicht niet echt nodig is.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who