Toon posts:

pc is niet toegangkelijk. u hebt mogelijk niet ....

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met volgend probleem:

netwerk bestaat uit 4 pc's: Nsomniac, cobrain, server, pceb.

allen op dezelfde werkgroep en met een fixed ip van 192.168.10.11 -> 192.168.10.14
een 5port switch.

nu is het prob dat ik (Nsomniac) en de server alle pc's kunnen zien, maar wij kunnen niet op de andere pc's (cobrain en pceb). deze geven volgende foutmelding: bv " \\cobrain is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen. neem contact op met de systeembeheerder ...."
met deze pc's (cobrain en pceb) kan ik ook de server en mijn pc (Nsomniac) niet zien. Wel kan ik de gesharede HD van de server toevoegen dmv het IP op te geven. ook is gamen over het netwerk geen probleem. het netwerk zelf werkt dus zeker. ook zijn er hd's van 'cobrain" en "pceb" gedeeld.

alle pc's werken op winXP pro en de server is win2003 server.

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik op iedere pc alle 4 de pc's zie en ik erop kan.

alvast bedankt

Thomas

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Guest account inschakelen?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
of acountjes aan maken van de gebruikers die bij elkaar op de netwerk shares willen.
dus acount met zelfde naam en ww op iedere pc(hoeft niet zelfde gebruikersgroep te zijn)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik op iedere pc alle 4 de pc's zie en ik erop kan
Stel jezelf die vraag nog een keer, met in het achterhoofd de melding die je krijgt (welke IMHO de meest duidelijke windows melding ooit is).

Guest account aanzetten, simple filesharing disablen enzo ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Geen firewall op een van de pc's?

Verwijderd

Topicstarter
nergens firewalls ..
ff proberen guestaccounts aan te maken.
het is wel zo dat je je op geen enkele pc moet aanmelden (buiten server dan)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu op alle pc's "guestaccount inschakelen" gedaan, maar nog steeds geen verschil

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met "simple file sharing disablen" ?
der zijn op alle pc's hd's geshared, want dat is dus ook de bedoeling van het netwerk.
ondertussen staat alles open (firewalls af, guestaccounts af, ...) waarom wilt die ene pc ('t is dus maar één meer) de rest van het netwerk niet zien, en is hij niet toegankelijk voor ons.. ?

iemand ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk zopas ook op dat er aan die foutmelding ook "kan netwerkpath niet vinden" hangt ..

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nnsomniac, wil je aub het edit icoontje gebruiken om je eigen posts te wijzigen als jij de laatste bent geweest die gepost heeft? :)

edit: deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif dus

Kijk even hier: [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door Mike Jarod op 08-01-2004 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, sory, zal ik in het vervolg op letten..

heb juist alle tips opgevolgd uit dat topic, maar er veranderd nieks ?!?

houd in het achterhooft dat de pc "cobrain" dus geen enkele pc ziet op het netwerk, enkel zichzelf, maar dat alle andere pc's deze wel zien op het netwerk ...

Verwijderd

Topicstarter
niemand? ik heb alle bovenstaande opties geprobeerd, en niets hielp!
nu heb ik ook hetzelfde probleem met mijn pda, deze wil ook niet op andere pc's.

Kan toch niet dat niemand dit probleem al eerder gehad heeft.

nogmaals:

-guestaccount aangemaakt
-filesharing FAQ gevolgd

nog steeds nieks

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Pingen, tracen e.d. lukt ook?
En op die andere PC draait ALLEEN maar een guest-account (buiten die server dan) of ook een ander account?
Ik zou als ik jou was op alle PC's dan even allemala de zelfde accounts met de zelfde gebruikersnamen en wachtwoorden aanmaken. Dat heeft voor mij vooral tussen Windows ME en Windows 2000 Pro NL geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 11 januari 2004 @ 22:28:
Pingen, tracen e.d. lukt ook?
En op die andere PC draait ALLEEN maar een guest-account (buiten die server dan) of ook een ander account?
Ik zou als ik jou was op alle PC's dan even allemala de zelfde accounts met de zelfde gebruikersnamen en wachtwoorden aanmaken. Dat heeft voor mij vooral tussen Windows ME en Windows 2000 Pro NL geholpen.
Nu heb ik dus een PDA aan het wireless netwerk toegevoegd, en deze kan dus ook de HD's van de pc's niet benaderen.

pingen lukt inderdaad, ook kan ik de gesharede HD's van onzichtbare pc's toevoegen dmv hun IP.
Maar ik wil dus gewoon in "zoeken naar computers in werkgroepen" alle pc's inclusief de PDA zien staan, en zo hun HD's benaderen.

op iedere pc draait nu een eigen account voor de perso(o)n(en) die hem gebruiken en een guestaccount. Maar dit heeft niets aan het probleem verholpen.

Iets wat me juist opvalt is dat de twee pc's die elkaar wel perfect kunnen benaderen dezelfde netwerkkaart zit. De andere pc's gebruiken hun onboard netwerkkaart en/of hun wireless kaart.

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

imho is dit een veel voorkomend probleem onder XP. Ik heb het zelf ook al meerdere malen meegemaakt. De oplossing is relatief simpel: voer op *alle* computers de network setup wizzard uit. Deze vind je bij je "network connections", hij staat dan linksboven met een huisje als icoontje:
"Set up a home or a small office network". Na het uitvoeren alle ip instellingen controleren. Als dat niet helpt (en je hebt bovenstaande dingen ook grondig gedaan) is er nog maar een optie en dat is XP reinstallen. Heb ik ook op twee pc's gedaan laatst. Windows onthoud namelijk een profiel van je hardware, als je regelmatig dingen vervangt zonder ze softwarematig totaal (ook uit het register) te verwijderen, slaat xp op hol. Je netwerk krijgt dan allerlei kuren....

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Het had met NetBIOS over een TCP/IP netwerk te maken geloof ik, dat dat niet altijd even goed werkt.
Exacte details weet ik niet meer, maar had het al eens eerder in ene topic gezien dat de namen van de hosts niet benaderbaar waren, maar IP-adressen wel.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08
JeroenM_tbs schreef op 12 januari 2004 @ 19:27:
Het had met NetBIOS over een TCP/IP netwerk te maken geloof ik, dat dat niet altijd even goed werkt.
Exacte details weet ik niet meer, maar had het al eens eerder in ene topic gezien dat de namen van de hosts niet benaderbaar waren, maar IP-adressen wel.
Mja, zoiets heb ik ook gehad, toen ik NetBIOS over TCP/IP uitschakelde.

Om dat na te kijken moet je met de rechtermuisknop op je LAN- verbinding klikken en Kiezen voor 'eigenschappen'. Dan TCP/IP selecteren en weer Eigenschappen en dan onderaan in het venster 'Geavanceerd...'. Vervolgens naar het 'WINS' tabblad en controleren over 'NetBIOS over TCP/IP inschakelen' geselecteerd is.

Ook kan het zijn, als je computer niet in de netwerkomgeving verschijnt, dat hij niet in dezelfde werkgroep zit als de rest, maar dit verklaart niet waarom je geen shares zou kunnen benaderen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles geprobeerd, ook netbios ingeschakeld, maar er is nog steeds nieks veranderd. De netwerk connection wizzard gebruiken is geen optie denk ik aangezien er een windows server 2003 tussen zit en een windows mobile 2003.

Momenteel ziet er dus geen één pc een ander, maar de hd's van de server zijn wel beschikbaar als ik ze toevoeg in "deze computer" "netwerkschijf toevoegen". Dit heeft ffkes gewerkt maar nu dus ook niet meer. Ik kan de netwerkschijven gebruiken die al toegevoegd zijn, maar nu kan ik dus ook geen nieuwe meer bijmaken.

Ik kan momenteel met geen enkele pc een ander zien bij "zoeken naar computers in werkgroepen" buiten de pc zelf !!

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je Simple FileSharing nou wel of niet disabled ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

ff de netwerk wizzard uitvoeren in WinXP?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
Simple File-sharing is Disabled,

netwerkwizard laten runnen op alle pc's is geen optie, aangezien er oa een PDA en een win 2003 servr bij zit.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

File en printer sharing moet aan staan.
En dan.....
map networkdrive \\blablabl\c$ (waar blabla de pc is van je keuze)
Doe dit als administrator.
Daarna moet je in c:\windows\system32\drivers\etc. in je host file de naam van je pc en het ipadres neerplakken. (van al je pc's op elke pc)
je host file kun je met notepad openen.
daarna moet je eens kijken of je je pc's kan zien ;)
Pagina: 1