[WinXP] Boot problemen

Pagina: 1
Acties:

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 19:00

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Topicstarter
Wist niet zeker of in WOS of in OM moet zetten maar anyway:

Na het niet kunnen verwijderen van een avi bestand dacht ik dat Mediaplayer weer zat te kloten en wou ik mijn systeem rebooten. Maar na de reboot bleef Windows steeds opnieuw opstarten. Opstarten in safe mode enzo werkte allemaal niet en na veel gekloot (zo'n beetje alles loskoppelen, memtest enzo) zag ik dat het om een BSOD ging met de melding 'UNMOUNTABLE_BOOT_DEVICE' wat dus HD problemen aangeeft (ik snap niet dat XP standaard reboot bij een error.. je wilt toch weten wat er mis is niet :? ?).

Met behulp van GoT en google search kwam ik tot de 'oplossing' die suggereerde te booten van XP cd, en chkdsk /r te runnen. Dit lijkt eerst goed te gaan, maar na zo'n 50% lijkt dit steeds trager te gaan lopen en doet hij er steeds langer over. Toen ie bijna een uur in 54% was blijven steken heb ik dus maar gereset en opnieuw geprobeerd. chkdsk gaf er na 50% de brui aan met de melding "The volume appears to contain one or more unrecoverable problems". Nogmaals runnen ging ie wel weer verder maar dus weer ultra traag (waar ie nu nog steeds mee bezig is).

Het gaat om een Maxtor 80GB HD (nr weet ik zo uit mn hoofd niet) die met dynamic drive overlay op mijn moederbord 'past' (een asus mel c); anders wordt ie als 40GB gepakt.

Moet ik chkdsk gewoon laten draaien? Kan ik nog iets anders doen? Ben ik mijn data kwijt? (Stom genoeg geen backups |:( ). Kortom: wat moet ik hier nu mee :S. Ik heb Maxtor's powermax er nog niet op losgelaten (zal ik morgenavond even doen). Alle hulp/suggesties welkom...

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 11:23

JoeBlack2k

I Love Hilary

ik zou idd chkdisk draaien..

de pest is met hdd's dat het bijna niet te maken is.. of je moet veel geld hebben
ik denk dat het verpest is :(

Hilary Duff 4-Life

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In de OM Faq staan een aantal tooltjes die je kan gebruiken tbv data recovery. Je zit nu toch op dat punt? Booten en repareren lukt niet.

Zelf heb ik goede ervaringen met GetDataBack for NTFS. Wel moet je dan die schijf in een al werkende pc (lees werkend OS) hangen.

Je kan ook eens proberen met een Knoppix cd te booten om te kijken of de schijf te benaderen is.

• Nappa

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Topicstarter
Hmmm bedankt voor de reacties, ik heb nu weer hoop. Ik heb hem gewoon een nachtje aan laten staan aangezien chkdsk verder niet duidelijk 'hing' ofzo, de caps lock reageerde nog iig. En hij leek klaar te zijn vanochtend met een gerepareerde fout. Pas vanavond weet ik of ie t echt doet want ik had geen tijd om ernaar te kijken. Mocht hij weer leven ben ik ook weer blij ;).

Maar nog even over de oorzaak: Volgens de support van microsoft (Q315403) is voor de oorzaak hiervan een 'critical patch' te downloaden, maar worden dingen als dit soms niet met de standaard windows updates meegenomen? ik heb namelijk braaf alle xp updates geinstalleerd.

• Nappa

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Topicstarter
Altijd leuk: na rebooten krijg ik nu de melding ""SMART predicts a imminent failure on primary master hard disk drive.". Gelukkig kan ik nu in ieder geval bij de data want de enige hit die google daarop vindt geeft weinig hoop :P. Eerst eens wat data redden en dan toch nog maar eens powermaxen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
en wat vind S.M.A.R.T. ervan als je fixmbr uitvoert? :)

• Nappa

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Topicstarter
Fixmbr? Is dat niet een optie voor chkdsk ook voor de master boot record? Sorry als ik een beetje noobish overkom, ik heb nog nooit geen HD problemen gehad, altijd als een tiet gelopen ;). Ik zal ook de site van Maxtor er nog even op napluizen. Dat ik niet al te hoopvol gestemd ben komt ook doordat op de enige hit die Google geeft iemand leuk vertelt dat drie dagen na die melding zijn HD de geest gaf :/.

• Nappa

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Topicstarter
Bij het draaien van Powermax faalt ie bij de derde test ofzo en geeft een errorcode, die na op de Maxtor site gekeken te hebben geen errorcode blijkt maar "After running the PowerMax diagnostic utility you may receive a six digit error code. This code indicates that the drive is failing, and should be replaced. The error code is only used as a validation code for the return authorization of the drive. There is no error code list because this code is a validation code.". |:( (noem het dan geen error code 8)7)

Zucht.

Is dit onherroepelijk en moet ik met dat ding terug naar de winkel? Weinig zin om backups te gaan draaien eigenlijk :P.

Pagina: 1