Toon posts:

cdrom niet toegankelijk na software installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door software doet mijn cdrom het niet ????

Ik heb vandaag Norton SystemWorks 2003 op gedaan. Toen kon ik nog een cdtje lezen in mijn cd-rom speler.
Vervolgens Norton Personal Firewall 2003 erop gedaan. Na installatie kon ik nog een cd lezen....... LiveUpdate en de computer starte opnieuw.

Sindsdien kan ik mijn cdrom niet meer benaderen. Is wel zichtbaar, maar geeft de volgende foutmelding:

D:\ is niet toegankelijk.
Onjuiste functie

Wie o wie kan me helpen !!!

PS: ik hoop dat dit de juiste forum is .......

bedankt
Bas

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal onderzocht om dit op te lossen?

Het lijkt er dus sterk op dat NPF dit probleem heeft veroorzaakt; kan je deze firewall uitschakelen en het dan nog eens proberen?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
^^^ of even geheel uninstallen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb npf al gedeinstalled, maar probleem blijft :? :?

raar is ook dat de cd/dvd lezer wel een dvd leest maar geen cdrom??

mvg
Bas

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Staan er bij apparaatbeheer uitroeptekens? (eerst "verborgen apparaten weergeven" aanzetten.

je hoeft niet telkens te groeten ;)

Verwijderd

Topicstarter
oh oke ;)

Nee er staan helemaal geen uitroeptekens. De cd rom brander en dvd lezer zijn gewoon zichtbaar onder "deze computer" Alleen wil hij de cd's niet lezen.

Onder dos promt geeft hij aan dat een ongeldig medium is en opnieuw geformateert moet worden 8)7

dit alles is wel onder win XP. het lijkt erop alsof xp automatisch de cd niet leest. Maar hoe krijg ik dat schermpje weer, dat hij vraagt wat er met de cd moet gebeuren? bv automatisch afspelen, audio afspelen, enz. onderaan kun je dan aanvinken dat hij het niet meer moet vragen!!/???

bas

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 10:32

JoeBlack2k

I Love Hilary

haal norton er ff af..
anders ff weghalen bij systeem beheer..

en uhh.. ff denken.. mischien maakt norton hem hidden ofzo ?

Hilary Duff 4-Life

Verwijderd

Topicstarter
dus norton systemworks eraf gooien? Dat heb ik nog niet gedaan!! dat moet ik eens proberen.

En de cdrom hidden?? hoe krijg ik hem dan weer zichtbaar??

Verwijderd

ik heb een oom en die heeft precies hetzelfde probleem, maar dan na install van norton anitvirus.
toen heb ik ff wat gezocht, ook op de site van symantec. Hier is niets uitgekomen.

Toen zag ik ergens een link naar de symantec site waarin een oplossing is gegeven:
http://service1.symantec....=sg&pcode=npf&svy=&csm=no

jammer dat dit niet voor NAV is, maar wel voor NIS NPF.

misschien dat dit helpt.

Btw: ik heb ook nog niets gehoord van mijn oom of die het probleem opgelost heeft/had, maar ik hoop dat dit je kan helpen
Pagina: 1