XP + selfextracting zip = file transfer error

Pagina: 1
Acties:

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-08 21:46

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
Hallo, ik zit al een tijdje met het volgende probleem. Bij het installeren van de (originele!!) ut2003 kreeg ik steeds de melding : Critical error en dan uitgelegd file transfer error, en dan elke keer bij een ander bestand. Nu had ik een IBM schijf, en dacht ik dat daar het probleem lag, vanwege de bad clusters.

Dus heb ik een andere schijf gehaald, en nu kan ik wel mn drivers installeren, maar wat denk je, ut2003 doet het weer niet. En dus probeerde ik de demo (ook al veel malen opnieuw en bij andere links gedownload), en weer hetzelfde probleem :? En battlefield demo doet het wel :? Maar ook bij programma's als MSN Messenger en Norton installeren krijg je soms van die rare foutmeldingen, terwijl de pc net geformatteerd is.

Maar bij andere dingen krijg ik soms ook weer van die wazige foutmeldingen, ik weet echt niet wat ik hiermee aanmoet, kan het ook aan de XP versie liggen? Maar die heeft het wel altijd goed gedaan :? Echt heel raar maar wel een irritant probleem, ik durf geen spel meer te kopen uit angst voor deze problemen. Met Winzip geinstalleerd blijft het hetzelfde.

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/1527V87U11/picserver.jpeg

Ik ben echt radeloos :'(. Schijf al 3 x geformatteerd en opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Thunde® op 06-01-2004 00:07 ]

Mijn spec's | Modelbouwforum

Verwijderd

probeer het ook eens met een andere Cd-rom speler en andere ATA kabels voor je HD. Wat voor HD heb je nu dan :?
En iig Winzip eraf en Winrar erop. Winzip geeft bij mij 100x meer bad Zip file errors dan Winrar

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 00:31 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb nooit problemen met zip maar rar heeft wel mijn voorkeur.

www.memtest86.com

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Ik heb nu een Western Digital, onder garantie omgeruild voor de IBM, die ook echt kapot was, volgens het tooltje van IBM. Bij winrar geeft ie aan dat dat bestandje van de foutmelding kapot is, ik download nu even NFSU demo en kijken wat ie daarmee doet, want hij doet het willekeurig.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:40
TS, heb je al dat memtest programme geprobeerd? Laat het eens een nachtje lopen want vage problemen kunnen heel goed voortkomen uit een defecte geheugenmodule.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Ik moet zo naar school maar daarna zal ik het eens proberen want ik download net NFSU en ja hoor, winrar zegt:

! C:\Downloads\nfsudemo_release.exe: CRC niet correct. Het bestand compressed.zip is beschadigd

Nu lijkt het weer een download probleem :? En Battlefield doet het wel? Dus dit lijkt echt op een defecte geheugenmodule?

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Ik heb 2x256, kan ik ook straks ff eentje eruithalen en dan kijken wat ie doet?

Verwijderd

1 module erin en memtest draaien
daarna module omwisselen en weer memtest draaien.

Ik durf te wedden dat 1 module kapot is.

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
OK thanks, maar nog 1 vraagje, bij die IBM schijf had ik dit ook maar die gaf ook Bad clusters en al die zooi aan, die zal wel gewoon kapot zijn geweest he? Het ibm progje kon hem repareren maar werkte niet.

Verwijderd

Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Als ze blijven komen is je HDD kapot....

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
niet per definitie, je zou nog een low-level format kunnen proberen om de hele disk te wipen. hielp bij mijn brakke disk ook namelijk :)

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Ik heb net de module 1 eruitgehaald en toen opgestart, toen was wel mijn XP Modern style weg :? en toen geprobeerd, hetzelfde probleem. Maar met die andere, wel weer met de goeie theme, ook weer hetzelfde probleem :? Kan het geheugen nou nog kapot zijn of is het iets anders?

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Pfff net nieuw geheugen erin en ja hoor, alweer niks :( Ik word nu echt gek van dit k*t ding.

• G33rt
Heb je ook dat geheugen gememtest? Zo nee, doe dat eens. Test alle banken door telkens met maar 1 bank te booten :)

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Ja dat wil ik wel doen maar dit kan toch niet? Hij kan toch niet alweer kapot zijn? Is een gloednieuwe :? Ik zal dalijk eens kijken maar die ouwe zat al over de 6000 fouten :(. Zou het mijn moederbord zijn :'(?

• BlueInk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 15:58
Mike Jarod schreef op 06 januari 2004 @ 00:35:
Ik heb nooit problemen met zip maar rar heeft wel mijn voorkeur.

www.memtest86.com
WinRAR 3.30 bèta heeft nu ook een optie om hardware te testen.
Zie Tools, "Benchmark & Hardware test" of gebruik Alt+B

'k Ben beniewd of deze optie het even goed doet als memtest86...

• G33rt
Thunde® schreef op 06 januari 2004 @ 18:04:
Ja dat wil ik wel doen maar dit kan toch niet? Hij kan toch niet alweer kapot zijn? Is een gloednieuwe :? Ik zal dalijk eens kijken maar die ouwe zat al over de 6000 fouten :(. Zou het mijn moederbord zijn :'(?
dat ie nieuw is wil niet zeggen dat je toevallig een brakke module van de winkel hebt gekregen, toch? :)

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
G33rt schreef op 06 januari 2004 @ 18:31:
[...]

dat ie nieuw is wil niet zeggen dat je toevallig een brakke module van de winkel hebt gekregen, toch? :)
K had hem getest, geen fouten. Ga nu weer opnieuw proberen, heb net geformatteerd.

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
En weer niet, en mijn cdspelers doen ook erg raar :? Volgens mij is het toch mijn moederbord vrees ik :'(. Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is andere IDE kabels, maar dat lijkt me toch sterk.

Verwijderd

Virus? :/

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Na 3 x formatteren, nieuw geheugen en nieuwe harde schijf :{ ? Enigste wat ik installeer zijn de video drivers , en daar zit geen virus in. Of zit het virus ergens in het mobo?

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
YESS hij doet het weer, het was toch het geheugen. Had namelijk een spel met een kras op cd, deed het daarom niet, en ik dacht dus het probleem is weer terug, maar ut2003 doet het weer!

Pagina: 1