Toon posts:

Subnet aanvragen hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een subnet voor ons netwerk waar +/- 50 a 60 hosts inzitten, deze wil ik allemaal een eigen ip geven.

heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanvragen en wat de prijzen zijn?

ik heb al gegoogled naar prijzen, maar heb niks kunnen vinden.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik neem aan dat je ook een ISP hebt voor die 50 a 60 pc`s dus daar zul je moeten informeren omdat zei ook de ip`s moeten door routeren naar jullie netwerk.

Ik denk wel dat het best prijzig is. En ik snap niet precies waarom je voor elke pc een extern ip adres wilt hebben.

Is het niet genoeg om een subnet van 1 / 8 / 16 of meer. Te laten binnen komen op een firewall en deze eventueel statisch te natten.

Wij hebben hier geloof ik een subnet van 32 met daarachter een bos servers (110) en 2500 werkstations

http://www.xs4all.nl/diensten/formulieren/aanvraag_ip.html Moet je provider wel XS4all zijn dus geef ook es wat meer info over je netwerk.

[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 06-01-2004 00:06 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik denk dat je daarvoor het beste (en makkelijkste) naar een isp kan stappen en een offerte aanvragen?

Verwijderd

Dit is iig iets wat niet iedere provider zomaar ter beschikking heeft, dus ik zou idd eens contact opnemen met de provider en navragen wat de prijs hiervoor zou zijn, als het al mogelijk is.

Verwijderd

Waarom wil je iedere machine een eigen IP geven? Dit gaat wel prijzig worden.

Je kan natuurlijk ook 1/2/3/4 adressen leasen en een NAT-server draaien..

Verwijderd

Op zich, als je een beetje redelijke ISP hebt dan hoeft het geen ruk te kosten. Bij mijn colocaters kon je volledige subnetten gratis krijgen, _mits_ je aan kon tonen dat je het nodig had... Je moest je dus aan de RIPE regels houden.

Daar werden geen kosten voor berekend.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 00:25 ]

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 00:19:
Waarom wil je iedere machine een eigen IP geven? Dit gaat wel prijzig worden.

Je kan natuurlijk ook 1/2/3/4 adressen leasen en een NAT-server draaien..
Dat zeg ik :Y)

Ik vraag me trouwens af wat de ripe met uitleg bedoeld.

Euuhm ja ik wil wel wat webservers draaien.

Aub meneer hier is uw /16 subnetje

Verder moet topic starter denk ik toch bij de provider gaan aanbellen. Want wij weten niet eens welke provider hij gebruikt dus kunnen ook niet zeggen van het zit zus of zo. (uit ervaring)

[ Voor 19% gewijzigd door raymonvdm op 06-01-2004 00:28 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Daar zijn de private ranges toch voor ?
(o.a. 10.x.x.x en 192.168.x.x)

Hoef je niet aan te vragen, mag je zelf instellen.
Koppel dat via een router/firewall met evt nat aan het internet en je bent klaar.

Of zijn er andere speciale redenen waarom dit niet voldoet ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat in dit geval over een compleet wireless netwerk waar mensen, achter zitten te internetten, en ik vindt het niet zo fijn dat al hun verkeer naar 1 dezelfde ip verwijst. :*)

En in dit geval heb nu zojuist een mail naar mijn isp gestuurd over evt kosten

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat RIPE de reden "niet zo fijn vinden" niet echt een geldige vind, maar misschien heb je geluk :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Je wilt isp 'spelen' (niet denigrerend bedoeld)

Zeg dat dan ;)

Neem eens contact op met BBeyond.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Ga eens wat grotere ISP's contacten en informeer naar de mogelijkheden. Je kunt ook een zakelijk abonnement met bijvoorbeeld 8 IP-adressen nemen zodat je iedere 8-10 hosts achter één router zet..

Kortom; ga eens informeren :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.