R9800 pro en Tulip monitor - beeld verrot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden

Ik heb net mijn nieuwe PC binnen, Radeon 9800 Pro en verder alles er op en er aan, maar mijn Philips 21" CRT laat nog even op zich wachten (al ik 5 weken om precies te zijn maar flink schelden op de PC boer lostte dat vanmiddag op :P ). Maar het enige dat ik hier aan beeldscherm voor handen heb is een Tulip monitor, die gedetectecteerd word door w2k als een Tulip XVGA 15 111008-02, maar feitelijk gewoon een ADI is (weet zo ff niet welk type).
Hang ik dat ding echte op mijn radeon, dan wordt het hele scherm vrijwel onleesbaar, lijkt alsof er een scanfreq of een spanning iets te hoog is ofo. Heef niks met windows te maken; doet het al vanaf het opstarten, zelfs al in de post. Alleen in het BIOS kan ik niks wijzigen, ook in windows wil dat niet - daar zie ik niet eens fatsoenlijk wat ik doe. In XP pro wordt het ding ineens niet meer herkend - heb wel drivers gevonden maar die zijn alleen voor 95 en schijnen ook voor 98 te werken...maar dat lost mijn probleem toch niet op, plug en pray zou ook moeten werken.
Tis al met al knap vervelend; heb je een P4 3ghz met 1gb ram en 2 sata's taan, kun je er niks mee.

Help anyone?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Selecteer gewoon een standaard VGA 1024*768@75Hz monitor en zet je refresh niet te hoog (om eens mee te beginnen). Daarna kan je wel gaan spelen om te kijken of er meer in zit.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
_bas_ schreef op 06 januari 2004 @ 09:41:
Selecteer gewoon een standaard VGA 1024*768@75Hz monitor en zet je refresh niet te hoog (om eens mee te beginnen). Daarna kan je wel gaan spelen om te kijken of er meer in zit.
Dat zou ik dan al voordat ik windows in ga moeten selecteren, maar het probleem doet zich al direct met het opstarten voor. Dus dan zou de enige instelling daarvoor in het BIOS moeten zitten...maar ik kan me niet herinneren dat ik dat in het BIOS van mijn ASUS P4P800 (met AMI bios) voorbij heb zien komen...ben trouwens in nog geen enkel bios refresh rates tegen gekomen, hooguit de standaard VGA setting maar dat lijkt me dat die monitor dat toch wel moet snappen ;) (staat op mijn oude PC nl ook zo en daar zijn geen problemen).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Kan je ook windows niet inkomen via de safemode (F8 indrukken bij het opstarten)?

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Ik kom windows wel in, dat is allemaal geen probleem, PC start prima op. Alleen het beeld is volkomen naar de gallemiezen....zelfde effect dat je vroeger op die oude monitoren wel eens zag als je je beeld te ver naar links of rechts deed met de draaiknoppen...beelden die over elkaar lopen, en ipv een normale groote van een letter een naar boven en beneden uitgerekte letter.
Ook vanwege het feit dat het probleem al optreed voordat de PC uberrhaupt doorheeft dat er windows op de machine, ben ik vrijwel zeker dat het geen windows probleem is.
En de Radeon is ook goed; die is net vervangen (na een week al:( ; Open-GL-deel was naar de gort maar dat terzijde); de kaart is goed getest in mijn bijzijn. Monitor doet het verder ook op andere PC's prima, heb alleen wel ooit hetzelfde probleem gezien op een PC van mijn ex maar volgens mij zat daar ook een ATI-chip on board. Echter ik kan niks vinden op internet wat betrekking heeft op problemen van ADI / tulip monitoren en ATI-chipsets.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
* The Eagle ldeelt even een kickje uit

[ Voor 48% gewijzigd door The Eagle op 08-01-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Wederom een kickje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49450

klinkt toch als een bijna dooie monitor. heb ongeveer hetzelfde probleem met een oude 14" maar das alleen als je aan de knopjes (draaiknoppen) zit.

en dit gebeurd ook als windows dat ding nog helemaal niet gedetecteerd heeft? of alleen als de "goede" drivers zijn geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Gebeurt al voordat er uberhaupt sprake is van windows of welk OS dan ook. het is echt puur hardware; je ziet het zelfs in het BIOS als je daar in zou gaan. Ik heb echt het idee dat het aan de freq's ligt die de radeon standaard uitstuurt, alleen ik heb geen idee of je die kunt wijzigen. In het bios gaat dat bij mijn weten iig niet lukken.
Overigens is die monitor geenszins dood; ik zit er nu naar te kijken, en draai met dat ding al dik anderhalf jaar vrolijk op 1024*768@75hz zonder problemen op mijn oude PC (zit een i740 in, maar gaf ook met een TNT2 geen problemen). En de Radeon is ook 100% goed.
Nog steeds een vaag probleem dus.
Iemand enig idee of ik de uitstuurfreq's van die radeon kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94893

kan je em niet met een verloop stekkertje op je dvi aansluiting zetten.
heb hier een 9500pro en flatron monitor ik kreeg geen beeld op mijn standaard aansluiting.
ik sluit em aan met verloopstekkertje op dvi aansluiting en al problemen de wereld uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
@marc_heden: My hero! _/-\o_ Dat werkt dus!! :D :D

Ik kwijg weliswaar nog niet meteen beeld, en het duurt even voordat het ding door heeft dat ie alles op de 2e aansluiting moet uitsturen, maar ik heb iig normaal beeld :D
nu alleen nog even w88 totdat mijn Philips 201B40 binnen is...en dan lekker in dual monitor setup draaien, want dat moet dan dus ook werken :Y)

Thanx a lot!

[ Voor 84% gewijzigd door The Eagle op 09-01-2004 00:17 ]

Pagina: 1