Digi cam aanschaffen maar is er een nieuwe ??

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Avond...

Een tijd terug sprak ik een free lance fotograaf die me goed advies gaf over de aanschaf van een digi cam.
Hij had toen (8 maanden terug) 2 camera's die wel goed waren.
Pentax Optio 330
Fuji F602s Zoom

De aanschaf van een camera laat gezien de financien al een tijdje op zich wachten, onze ogen zijn vooral gevallen voor de Fuji.
Goed een lang verhaal kort gemaakt:
Het geld ligt op me bureau en de aanschaf kan beginnen maar ja wat krijg je na zon tijd... er is een nieuw model...

Eerst de camera die we op het oog hadden:
Afbeeldingslocatie: http://213.133.41.216/producten/digicam/602/img/FPS6023d.jpg

En dan degene waarvan ik vermoed dat het de opvolger is:
Afbeeldingslocatie: http://213.133.41.216/packshots/S5000/S5000-open_P.jpg

Dit is dan de Finepix S5000...
Er zijn hier vast en zeker luitjes die me kunnen vertellen of dit de opvolger is van de S602Z.

Hebal heel wat op internet gezocht de camera's verschillen onder elkaar niet veel.
Alleen de prijs maakt nogal wat uit
F602Z in Pricewatch €539,-
S5000 bij b.v. Gsitron €428.90

Is er iemand die me helpen kan de knoop door te hakken ???

thnkz

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 20:05
Ga is naar www.progress.nl en bel ze is die lui hebben er heel wat verstand van + beweren ze het goedkoopste camera's te kunnen leveren.

kunt het altijd proberen

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Ik ken de camera zelf niet, maar volgens deze review is het niet de opvolger van de F602Z, die wordt namelijk vervangen door de S7000.

@d3lta:
Advies bij een winkel inwinnen kan natuurlijk altijd nog, maar hij wil blijkbaar liever éérst de objectieve meningen van de GoTters weten :)

[ Voor 28% gewijzigd door Hazuki op 05-01-2004 23:31 ]

Koekie?

• motormuisje
Ja ik weet inmiddels dat als je de prijzen naast elkaar legt dat de 7000 inderdad een goeie vervanger kan zijn. Maar die heeft dan ook het dubbele op pixels en reikt net buiten mijn budget.
Als ik op de site van Fuji de 2 cams naast elkaar leg dan zijn ze zo goed als identiek (op de accu na).
En inderdaad als er iemand hier is met ervaring graag .......

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op www.dpreview.com kan je de features side-by-side vergelijken.
Op het eerste zicht heeft s602z iets meer mogelijkheden:

macroafstand is 1 cm tov 10cm
de sluitertijd is in een groter bereik in te stellen
de 602 heeft een aansluiting voor externe flitser

tot nu toe niet echt iets om wakker van te liggen, maar:

in de s602z kan je het veel goedkopere CF geheugen gebruiken:
vb 256 MB CF kost 55 € volgens de pricewatch, 256 MB xD(voor de s5000) kost 125 €

En dat maakt naar mijn mening het prijsverschil al praktisch helemaal goed.

[ Voor 3% gewijzigd door The Bad Seed op 05-01-2004 23:45 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09

JoeBlack2k

I Love Hilary

D10 :D das een mooie die heb ik :D

Hilary Duff 4-Life

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:53
de 602 is een mooie camera van wat ik ervan gezien heb.
Ben momenteel zelf ook aan het kijken voor een camera, en heb de s5000 ook grondig bekeken. Wat in alle reviews naar voren komt, is dat de s5000 er weliswaar gruwelijk mooi uitziet ( en hij voelt ook wel lekker vind ik) maar de kwaliteit van de foto's is niet echt om over naar huis te schrijven.
vergelijk bij bijvoorbeeld www.dpreview.com of bij www.steves-digicams.com eens de sample pictures van de s5000 met andere camera's in dezelfde prijsklasse...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

JoeBlack2k schreef op 06 januari 2004 @ 01:42:
D10 :D das een mooie die heb ik :D
Wat is dat nou voor bullshit reactie?

Ten eerste vraagt hij info over Fuji en ten tweede heet dat ding nog altijd 10D. :Y)

De S7000 is de 'opvolger' van de 602Z, maar hij is een stuk duurder. Houd er goed rekening mee dat in de tussentijd het een en ander is verbeterd qua technieken en laat het type (en de kosten van het) geheugen ook meetellen in je uiteindelijke beslissing.

Overigens is de 602 goed 2e hands verkrijgbaar, wellicht is dat een optie? Heb je wat centjes in de hand gehouden en kan je zodoende wat extra's kopen (2e batt, extra CF etc.)

Succes met de te maken keuze :)

Bericht hierboven

• motormuisje
Kijk nu begint het allemaal te dagen :)
thanks voor de vele handige info... het enige is dat de keuze nu iets moeilijker word...

Het grote verschil is dat de 5000 serie dus geen witbalans heeft en de 602 en 7000 wel.
We gaan er vandaag dus veel en nog meer over lezen...

Verwijderd

motormuisje schreef op 06 januari 2004 @ 07:53:
Kijk nu begint het allemaal te dagen :)
thanks voor de vele handige info... het enige is dat de keuze nu iets moeilijker word...

Het grote verschil is dat de 5000 serie dus geen witbalans heeft en de 602 en 7000 wel.
We gaan er vandaag dus veel en nog meer over lezen...
Ook misschien handig:
op de 5000 zit geen flits voetje, op de 602 & 7000 wel . . .

Zo kan je eigelijk nog wel een paar verschillen opnoemen. . .
denk dat je veel moet lezen, en dan moet kiezen.

edit:
hoezo niet lekker gelezen!? sorry voor de dubbelpost

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 16:29 ]

Verwijderd

definately de 602z.. ik heb dezelfde keuze gemaakt en als je de specs vergelijkt wordt het al snel duidelijk. Het grootste verschil heb je als je ze naast elkaar in de hand hebt.. die s5000 is zooo pruttig klein..

de 5000 is trouwens niet de opvolger van de 602. dat is de 7000, die WEL beter is, maar ook weer stukken duurder.

nog een paar voordelen:

geen accu maar 4xAA
CF en SM ipv xD
beeldkwaliteit beter

Ik ben iig zeer tevreden... :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 18:06 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Waarom alleen kiezen tussen deze twee camera's? Simpelweg omdat iemand 8 maanden geleden een advies gaf? Wat zoek je in een digitale camera? Wat ga je met die foto's doen, welke functies vind je belangrijk?

De Fuji S5000 zou ik persoonlijk nooit nemen, de foto's die ik daarvan gezien heb waren ongelofelijk slecht.

Als je een redelijk goedkope camera met veel zoom wilt, dan moet je misschien ook de Minolta Dimage Z1 eens bekijken (die is nieuwer dan 8 maanden).

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 17:09

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

JoeBlack2k: Bedankt voor je geweldige inzet in dit topic. Mede dankzij users als jij is GoT zo'n tof forum!
En nu serieus: Als je niets te zeggen hebt, doe dat dan ook maar niet.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1