Toon posts:

WLAN routen van netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn SMC Baricade g 2804WBR router. Dit is een Wireless accesspoint en adsl router ineen.

Mijn netwerk ziet er als volgend uit:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/9TNL3M0143

Ik heb een adsl verbinding en een linuxbak met redhat erop. Deze maakt de internetverbinding en heeft een firewall de werkstation kunnen via de hub naar de server en het internet op.

Ik heb sinds kort dus een Wireless router erbij zoals boven genoemd. Deze heeft een WAN poort en een switch met 4poorten, die zijn hetzelfde als het wireless deel.

Ik heb dus de wanpoort op mijn netwerk aangesloten met als gateway de server zodat mijn laptop via wireless bij mijn werkstations en op het internet kan.

Dit gaat allemaal nog goed.

Maar ik wil ook vanaf mijn server of werkstation op mijn laptop kunnen komen als deze in het wireless net werk zit. Ik krijg dit niet voor elkaar. Ik heb op mijn server een route toegevoegd nl:
route add -net 192.168.1.0 netmask 255.255.255.0 gw 192.168.10.254

als ik dan wil pingen vanaf mijn server of werkstation naar de laptop 192.168.1.109 dan gaat dit niet ik krijg geen reply.

Ligt dit eraan dat ik in de server wat fout heb staan of accepteerd die wireless router het niet. ik kan ook niet vanaf de server naar de binnenkant van het wireless netwerk pingen dus 192.168.1.254

Of komt het misschien omdat er op de wanpoort van de wlan router een private ip staat en dat hij hier een beetje van over ze zuiger gaat.

Ik heb al op de firewall van de wlan router een dmz ingesteld maar dit maakt ook niet uit. ook heb ik de firewall op mijn server uitgezet maar het lukt dan nog steeds niet.

Ik vrees dat het aan de gebreken van mijn smc wlan router ligt. Ik kan hij natuurlijk ook nog als alleen accesspoint gebruiken doormiddel van de ingewoude switch maar als het andere werkt vindt ik dit zelf netter.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Uhm, waarom 2x natten in 1 netwerk?

Haal of die 1ste router weg en alles (incl hub) aan wirelessrouter.

Of wireless router als AP instellen ipv NAT

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 05 januari 2004 @ 23:19:
Uhm, waarom 2x natten in 1 netwerk?

Haal of die 1ste router weg en alles (incl hub) aan wirelessrouter.

Of wireless router als AP instellen ipv NAT
Ik wil ook niet 2x natten,

Ik wil alleen dat het draadloos netwerk een ander netwerk is dan het gewone netwerk en daartussen routeren.

Maar dat zal dan wel niet gaan. :'(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:28:
[...]

Ik wil ook niet 2x natten,

Ik wil alleen dat het draadloos netwerk een ander netwerk is dan het gewone netwerk en daartussen routeren.

Maar dat zal dan wel niet gaan. :'(
Kan je NAT uitschakelen dan in je wirelessding?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Dan knoop je toch gewoon een lan poort van je Accespoint router aan je switch ? dan krijg je namelijk gewoon een ip adres van je redhat server (mits je dhcp gebruikt)

En gebruik je je wireless router als wireless bridge.

Dat doe ik hier namelijk ook.

Ik heb 1 server waar internet op binnenkomt met daaraan een 2 interface voor m`n lan. en een 3e voor m`n wlan. omdat hier ook de buurt op zit. en dat gaat dan via 2 linksys WAP11`s AP`s in bridge modus naar de buren.

In jouw geval is het genoeg om adsl -> server -> hub -> AP met lan poort -> draadloos -> Laptop.

Niks geen routes geen dubbel nat voila werken :-) Eventueel je router als bridge configureren dat kunnen de meest ook wel.

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 05-01-2004 23:56 ]

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Eventueel kun je er een wireless accespoint aan je hub hangen, heb je geen router nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de NAT niet uitschakelen in de router en ik kan hem ook niet als bride instellen lukt mij niet zosnel,

ik heb wel wat anders gevonden.

DMZ zit er op.

Ik kan 8 DMZ hosts instellen. Ik heb nu een nieuw ip ingesteld voor DMZ nl: 192.168.10.112 dit zit op de wan interface van dan WLAN router en wordt doorgestuurd naar de 192.168.1.109 de laptop. op deze manier is de laptop ook helemaal bereikbaar en dit kan dus voor 8 ip's ingesteld worden. is het toch nog ongeveer wat ik wil.

Ik blijf er nog wel even mee proberen om wat anders te doen :) maar de config van dat ding is zo lekker gaar webbased gedoe
Pagina: 1