Toon posts:

GeForce 5600/5700 met stereoscopische uitgang

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op GoT, en ben eerlijk gezegd niet van plan hier een regelmatige bezoeker te worden. (Ik ben al redelijk actief op een ander forum...) Ik controleer de Pricewatch van Tweakers wel regelmatig, erg handig. Ik heb de volgende vraag: welke videokaarten hebben een stereoscopische uitgang (voor shutter glasses), en welk van deze hebben shutter glasses meegeleverd? Ik ben alleen ge-interesseerd in de GeForce 5600/5700-serie. Inclusief de Ultra/XT/whatever-versies dus.
Ik heb zelf al op Google gezocht, en heb inderdaad wat gevonden; de Deluxe-versies van de Asus-kaarten. Ten eerste is deze info al wat verouderd (GF4-tijdperk), en lijken me dat niet de enige te zijn. (Ik heb nog even gekeken, en de enige die ik vond was de 'Asus GeForce 4 Ti4200 Deluxe 128MB'.)
Ik wil heel graag een NVIDIA, omdat ik heb gehoord dat ze een bepaalde vorm van antialiasing gebruiken ('Vierkante pixels'), en ATI niet ('Vijfhoekige pixels'). Vertel me maar dat het onzin is, ik ben er al van overtuigd. Tweede reden is dat Radeons - volgens ATI zelf - geen stereoscopische uitgang hebben.
Ik wil een 5600/5700-kaart hebben, simpelweg omdat de hogere nummers te duur zijn. Nou ja, als je nog een leuk adresje weet... Ook heb ik gezien dat de 5200-serie opvolger is van de MX-lijn is. En ze (b)lijken ze een stuk minder te presteren.
Dit is de eerste 3D-kaart in mijn leven. Ja, lach maar. Ik speel gewoonweg niet zoveel 3D-spellen, helaas ben ik met Uru: Ages Beyond Myst gedwongen er een aan te schaffen, ik had het veel liever pre-rendered gezien. Dat is trouwens waarschijnlijk ook het enige spel waar het in zijn levensduur gebruikt voor zal worden... Nou, tenzij Myst IV ook al realtime 3D wordt, wat ik niet denk/hoop.
Heb je echt tijd over/wil je nog niet aan het werk, dan heb ik nog wel twee kleine(?) vraagjes: wat zijn de verschillen in de specificaties tussen de 5600- en 5700-reeks? (Liever: Waar kan ik dat overzichtelijk vinden?)
Tweede: Ligt er veel verschil tussen de kaarten zelf met de genoemde chips, of presteren ze allemaal ongeveer gelijk?
Ik was van plan een dezer kaarten binnen een maandje te gaan kopen.

Dank jullie allemaal voor jullie tijd, ik kan me voorstellen hoe het is om een newbie (op dit gebied) te helpen...

offtopic:
Wat is dit nou weer? 'Op deze pagina zijn 2 [zoekresultaten] niet weergegeven vanwege rechtenconflicten.'...?!
'

Verwijderd

Ik ehm kan niet anders zeggen dan wat een chaotische beginpost. nVidia kaarten ondersteunen ook geen stereoscopisch gedoe van zichzelf, precies als ATi kaarten. Het zijn de merken als Asus die dat erbij leveren.

ATi geeft met Anti aliasing Veel beter beeld dan alle nvidia kaarten bij elkaar dus daar heb je ook weer onzin tepakken. Daarbij komt nog dat je bij de nvidia kaarten sowiezo nooit anti aliasing zult gebruiken, zeker niet bij de 5600 of 5700 simpelweg omdat die kaarten daar Veel te traag voor zijn. Dan draait je spel gewoon bagger met anti aliasing aan. Dus dat argument gaat ookal niet op..

Heel stom trouwens om er zoiets bij te zetten van "ik ben al overtuigd" Kom je niet echt over als iemand die echt informatie wilt hebben, eerder als iemand die zomaar even wat post om te bewijzen dat 'ie wel even een forumpje aankan. Je komt hier bij professionals AKA GoT om hulp vragen, doe dat dan ook en kom niet direct met eigenwijs geblaat aan in je beginpost, en Zeker als daar al niets van klopt.

Oja en die brilletjes zijn verleden tijd volgens mij, ik heb ze al heeeel lang nietmeer gezien en denk dat het heel erg lastig gaat worden daaraan te komen. Misschien nog ergens tweedehands.

Verwijderd

hmm, jij hebt hier ook al wat onzin te pakken :

ATi geeft met Anti aliasing Veel beter beeld dan alle nvidia kaarten bij elkaar dus daar heb je ook weer onzin tepakken

Laat maar eens zien ! sneller ja, maar beter beeld.... nee

Verwijderd

Ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen maar ik heb hier een FX5950 en een Radeon 9800XT.. nu geeft die 9800XT een Stuk beter beeld :) Maar da's algemeen bekend.

Verwijderd

....

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 23:33 ]

Verwijderd

....

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 23:32 ]

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net één post meer dan de post-starter. Dezelfde?

Nieuw of oud en bekend, gelieve je dan ook gewoon aan de regels te houden niet eventjes te gaan bumpen voor de lol.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:19:
Ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen maar ik heb hier een FX5950 en een Radeon 9800XT.. nu geeft die 9800XT een Stuk beter beeld :) Maar da's algemeen bekend.
Gelukkig lig ik nog niet onder een steen, ik vraag me meer af welke opticien jij gebruikt, zeker hans anders :Z

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46
uh lol. daar stond wel eerst een gewone nette reply. Toen kwam er nog eentje bij (met onafgemaakte codes enzo) en daarna verdwenen ze allebei. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Zeus op 05-01-2004 23:49 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Althalus schreef op 05 januari 2004 @ 23:46:
uh lol. daar stond wel eerst een gewone nette reply. Toen kwam er nog eentje bij (met onafgemaakte codes enzo) en daarna verdwenen ze allebei. 8)7
Ow, en waren ze nuttig?

@kerel van enkele posts hierboven: Moet je ze laten staan hé kerel, is goed :)

We geven je dan nog een kans ;-)
grapjeuuuuuh

EDIT: alhoewel, allebij met een verschil van 2-uur voor het eerst geregistreerd. Raar? :9

[ Voor 11% gewijzigd door Mizitras op 05-01-2004 23:49 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of datis wat je bedoelt, SilenceOfSorrow, maar ik bedoel kaarten met een NVIDIA-chip, niet NVIDIA-kaarten. Het gaat mij erom dat de beelden op een normale, te berekenen, manier worden gerenderd, niet dat het beeld het mooiste is, al klinkt dit misschien vaag. Waarschijnlijk bedoel jij ASUS-kaarten met een NVIDIA-chip? Ik ken trouwens iemand met een ASUS GeForce 256, en die ondersteunt stereoscopisch gedoe, volgens mij toch redelijk vanzelf. Ik heb trouwens bij Tom's Hardware Guide nog reviews gezien van 1024x768, 4xFSAA, 8x anisotropisch volgens mij, en dat ging op een redelijke framerate. En anders zet ik de resolutie toch lager?

Ik ben al overtuigd zette ik erbij om geen off-topic posts te krijgen met meningen, ik probeer hier feiten te krijgen.

Ik voeg later nog wat hier aan toe:
Om dit eerst maar duidelijk te krijgen: ik weet niks van die ArToZ, dus. Ik bump niet voor de lol. Ik probeer me aan de regels te houden. Maar om nou verwelkomd te worden met de tekst 'Ik ehm kan niet anders zeggen dan wat een chaotische beginpost. '! Ik ben hier echt niet om anderen te vervelen, te irriteren o. i. d. Trek je hier trouwens niks van aan als ik je niet bedoel hoor, maar ik heb nog nooit ZOiets meegemaakt!

Ik probeer slechts duidelijk te maken dat ik mijn keuze wat betreft de chip al ongeveer vast heb staan, want ik weet dat als je van computers houdt je anderen ook betere, duurdere dingen gaat promoten...
En sebastius: de topicstart is niet van epo, die is van mij.

Weet niemand of deze kaarten er nog zijn, of zijn ze er gewoon echt niet meer?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 11:18 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:44:
[...]

Gelukkig lig ik nog niet onder een steen, ik vraag me meer af welke opticien jij gebruikt, zeker hans anders :Z
Volgens mij ben jij een relkloon ofzo, of niet helemaal goed opgevoed qua forumgedrag. Je topicstart is een puinzooi, je wilt niet luisteren naar argumenten en je gaat de mensen die je willen helpen lopen uitschelden...

Ontopic:

1) Ati Radeons geven een veel mooier beeld. Veel warmer, prettiger voor de ogen.
2) Die brillen worden niet/nauwelijks meer geproduceerd
3) Die brillen zijn niet geschikt voor de huidige hogere refresh rates. Je zit dus altijd naar een onrustig knipperend beeld te kijken.

Verwijderd

(off-topic)

Sorry van die twee .... posts van hiervoor

Maar zoals gewoonlijk had ik weer een ernstige aanval van schermblindheid waardoor ik een aantal posts door mekaar had gelezen en eigenlijk iets heel verkeerd had gepost, en toen ik wou editen drukte ik ook nog eens op quote, waardoor er al twee puntjesposten stonden...

My Bad

KeLsO

Ps. ik vraag me dan wel af waarom er in de nieuwe drivers van Nvidea er zoveel aandacht is besteed aan controlepaneel voor deze brillen ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid:

- Ik schreef 'Ik ben hier al van overtuigd' om iedereen op het goede spoor te houden, zodat mensen dus niet hierover gingen replyen.

- Het spijt me erg, ik heb mijn best gedaan mijn topicstart overzichtelijk te houden. IMHO is dat gelukt. Als jij dat niet vindt, dan spijt dat me.

- Ik probeerde hier naar feiten te informeren, aangezien er nergens een plaats lijkt te zijn waar alle eigenschappen van de kaarten worden vergeleken.

- Over de anti-aliasing; het gaat mij om het idee dat het beeld op een normale wijze gerenderd wordt. Ik heb liever dat mijn antialiasing vierkante dan vijfhoekige pixels gebruikt.

- Ik heb het dus over kaarten met een NVIDIA-chip, niet over NVIDIA-kaarten. Sorry, ik denk dat dat dan mijn fout is.

Is er iemand die me gewoon een beetje kan helpen?

Verwijderd

sebastius schreef op 06 januari 2004 @ 09:52:
[...]

Volgens mij ben jij een relkloon ofzo, of niet helemaal goed opgevoed qua forumgedrag. Je topicstart is een puinzooi, je wilt niet luisteren naar argumenten en je gaat de mensen die je willen helpen lopen uitschelden...

Ontopic:

1) Ati Radeons geven een veel mooier beeld. Veel warmer, prettiger voor de ogen.
2) Die brillen worden niet/nauwelijks meer geproduceerd
3) Die brillen zijn niet geschikt voor de huidige hogere refresh rates. Je zit dus altijd naar een onrustig knipperend beeld te kijken.
=======================================
ten eerste heb ik de post niet geposts, ten tweede wordt ik als eerste geflamed, ten derde geef jij en die ander geen argumenten om te bewijzen dat de ati een betere beeldkwaliteit heeft, punt 1 is gewoon onzin ! dat is misschien jouw smaak, niet die van een ander !

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 14:24:
[...]

=======================================
ten eerste heb ik de post niet geposts, ten tweede wordt ik als eerste geflamed, ten derde geef jij en die ander geen argumenten om te bewijzen dat de ati een betere beeldkwaliteit heeft, punt 1 is gewoon onzin ! dat is misschien jouw smaak, niet die van een ander !
Wat heeft smaak te maken met de 2d kwaliteit van het beeld, ik merk zelf ook een aardig verschil hoor, en dat al op een op zich wat "goedkoper" monitor-tje. En in 3d is de beeld kwaliteit van ati helemaal perfect, waar bij nvidia het "fuzzy" kan worden.

Wat dat betreft is het meer jij die troep zit te verkopen. Maar kijk, om terug op het topic to komen. Er is inderdaad een tijd geweest dat 3d brillen "in" waren maar de verkoopt vaak niet echt goed en de spellen die het ondersteunde.... die liggen nu al niet meer in de 2,50 euro bak.

Het stereokijken tijdperk is over, en tja, op 30Hz een spel spelen... dodelijk!

Als je echt top 2d output will hebben, neem een parphelia van matrox....

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 06-01-2004 14:34 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Volgens mij kan je een NVIDIA kaart naar je keuze kopen (zonder stereo sync uitgang), en daarbij zo een ELSA relevator kaartje met bril (als ze nog geleverd worden). Die brillen gaan hier bij mij tot wel 120HZ

OF

een NVIDIA geforce 3 of 4 kaart zonder stereo sync uitgang (sneller heb ik nog niet geprobeerd)
een VGA kabel met aparte sync uitgang. Ik weet alleen niet of je deze kabels zo kan kopen in de handel, wij maken ze zelf.
Aan deze kabel hang je een stereobril, je laad de stereo drivers van NVIDIA en je kan gamen in 3d (let wel! alleen direct3d). als je stereo wil gamen in openGL moet de de QUADRO hack doen.

Stereo drivers kan je vinden op guru3d.com

mail maar als je vragen hebt....

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:10

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

asus heeft ze.. maar ik weet niet of ze het ook bij de 5600/5700 hebben..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:32:
[...]
- Over de anti-aliasing; het gaat mij om het idee dat het beeld op een normale wijze gerenderd wordt. Ik heb liever dat mijn antialiasing vierkante dan vijfhoekige pixels gebruikt.
[...]
offtopic:
Ik dacht dat Radeons onderstaand AA patroon gebruikten, wat echt geen vijf pixels zijn.
code:
1
2
3
4
  *
      *
*
    *

Verwijderd

swampy schreef op 06 januari 2004 @ 14:32:
[...]

Het stereokijken tijdperk is over, en tja, op 30Hz een spel spelen... dodelijk!

..
Stereo kijken wordt alleen maar hotter! wij verkopen hier nu op de zaak LCD en plasma schermen waarbij je niet eens een bril nodig hebt!!!

Ook dat 30hz is niet waar..... de brillen gaan wel tot 120hz (ook de goedkope) maar meestal is het de monitor die het niet trekt. Voorbeeld.... heb hier een GF3 met quadro hack draaien op 1280x1024 met 120hz stereo...............

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 14:41:
[...]

Stereo kijken wordt alleen maar hotter! wij verkopen hier nu op de zaak LCD en plasma schermen waarbij je niet eens een bril nodig hebt!!!

Ook dat 30hz is niet waar..... de brillen gaan wel tot 120hz (ook de goedkope) maar meestal is het de monitor die het niet trekt. Voorbeeld.... heb hier een GF3 met quadro hack draaien op 1280x1024 met 120hz stereo...............
Plasma schermen, mjammie. Dan speelt het lekker ja, maar ik denk inderdaad dat een zo'n omgekatte kabel aan de tweede output dan wel het beste is.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 18:07

Zerora

Ik Henk 'm!

CBR6000,

Ik ben nieuwsgierig geworden.

Hoe maak je zo'n VGA kabel met aparte sync uitgang of wil je dat niet vrijgeven?
Ik denk dat de topicstarter hier ook interesse in heeft.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:22
Zerora schreef op 06 januari 2004 @ 14:59:
CBR6000,

Ik ben nieuwsgierig geworden.

Hoe maak je zo'n VGA kabel met aparte sync uitgang of wil je dat niet vrijgeven?
Ik denk dat de topicstarter hier ook interesse in heeft.
Volgens mij heb je alleen de Vsync nodig en die kan je in principe zo uit de VGA-kabel "trekken".

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:17:
hmm, jij hebt hier ook al wat onzin te pakken :

ATi geeft met Anti aliasing Veel beter beeld dan alle nvidia kaarten bij elkaar dus daar heb je ook weer onzin tepakken

Laat maar eens zien ! sneller ja, maar beter beeld.... nee
Sorry maar als EX Nvidia user ben ik het er wel mee eens dat ATI wel degelijk betere videokwaliteit oplevert.

Verder is het denk ik gewon een kwestie van een GF kaart kopen als je echt niks anders wilt (Ik zou zeggen sta ook eens open voor iets anders....wellicht pakt het positief uit).

Daarna zijn er i.d.d. wel wat mogelijkheden om zo'n bril op je pc aan te sluiten.
Je ziet in ieder geval nooit meer dat ze met een videokaart worden meegeleverd.

[ Voor 29% gewijzigd door acidfever op 06-01-2004 15:21 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:30
mensen het gaat in dit topic niet over de beeldkwaliteit, de TS wil een nvidia kaart, reageer dan ook op zn vragen

offtopic:
en over die beeldkwaliteit: er zijn tests waarbij nvidia beter uit de bus komt en tests waar ati beter uit de bus komt, meestal is het zo dat de fsaa van ati beter is maar de AF van nvidia(tegenwoordig dan)

en dit soort onzin lees ik niet van wazige tsjechische sites oid maar op het beyond3d forum wordt er ook voldoende over gesproken, en das toch niet echt een forum waar de mensen er geen verstand van hebben

back ontopic :)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:07

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

ik heb hier een Asus gfx ti 4600 ultra deluxe.. met bril (-uitgang) nou.. je mag ehm hebbe :P die bril dan.. wat een stuk ongeluk is dat zeg :D

www.google.nl

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51
acidfever schreef op 06 januari 2004 @ 15:16:
[...]

Sorry maar als EX Nvidia user ben ik het er wel mee eens dat ATI wel degelijk betere videokwaliteit oplevert.
Wat bedoelen jullie daar precies mee? Renderkwaliteit of 2D-filterkwaliteit voor de analoge D-sub uitgang?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Breepee schreef op 06 januari 2004 @ 15:46:
[...]

Wat bedoelen jullie daar precies mee? Renderkwaliteit of 2D-filterkwaliteit voor de analoge D-sub uitgang?
Waarschijnlijk zit het verschil niet in het renderen, .. maar in de filters! Ik heb gehoord dat sommige tweakers de RFI filters van hun kaart eraf gehaalt hebben ( GF4 ) en dat ze dan gelijk beter beeld hadden, natuurlijk hebben die RFI filters een reden en als je het doet ben je de garantie dus ook kwijt.

Maar ik verdenk nvidia ervan .. niet zulke goede filters te hebben. Het was in ieder geval bij die GF4 eigenaar niet zo!

En de 2d kwaliteit van mijn GF4 ti4800SE was... aardig maar mijn Ati Radeon 9500 Pro is duidelijk beter, scherper zou ik zeggen. En dan had ik dus een GF3 ti4800SE van leadtek, .. waarvan wordt gezegd dat die goede 2d filters gebruiken...

Kijk voor de beste 2d ga je natuurlijk naar matrox maar probeer daar maar op te gamen. Zelf hun parphelia ligt al weer zwaar achter in de meeste benchmarks, 512-bits geheugen pad... en wat voor prestaties dat levert voor games...

[ Voor 27% gewijzigd door swampy op 06-01-2004 16:14 ]

Verwijderd

Heb je wel eens met die brillen gespeeld, wanneer je bijvoorbeeld een oogafwijking hebt (als je dus van jezelf een "echte" bril hebt) werkt de bril meestal al niet, tenminste, het 3D-effect is moeilijk te zien. Verder zijn er ook veel mensen die het 3Deffect helemaal niet zien. Dus dan kan je beter een wat betere kaart kopen want dit soort dingen zitten toch meestal alleen maar bij Deluxe versies (lees: duurdere versies). Koop dan gewoon een wat goedkoper kaartje zonder bril.

Als ik jou was zou ik het niet doen i.i.g.

Verwijderd

Topicstarter
Aah... Eindelijk echte mensen i. p. v. trolls. Dank jullie voor jullie reacties! Ik probeer in deze post te reageren op alle nieuwe reacties.

@ swampy: Tja, als ik wat extra uit moet geven voor zo'n brilletje, helaas, maar dat moet dan maar. Ik heb veel over voor een extra dimensie. Eh, 30 nieuwe renders per seconde, of een refresh rate van 60/2=30Hz? Ik ben al vastberaden van NVIDIA, al moet ik toegeven dat de Radeons in dezelfde prijsklasse beter presteren. Ik weet dat de beeldkwaliteit bij beide van zodanige kwaliteit zal zijn dat je mij niet zal horen klagen. Oh ja, en ik wil liefst top 3D output hebben, niet 2D. Als dat was wat je bedoelde.

@ CBR6000: Ik wil het het liefst eerst proberen met een kaart met stereo-uitgang, of kan ik dan geen ELSA-bril meer gebruiken? Ik wil het liefst wegblijven bij de GF3/4's. Ze zijn op dit moment te duur, niet DX9 compatible, etc. Uru werkt met Direct3D volgens mij, ik weet wel dat het zonder te hack te doen is met GeForces (wel met -recente- NVIDIA-drivers in ieder geval). Je weet niet of er FX's zijn met stereo-uitgang?

@ powerflux: Ja, de ASUS deluxe kaarten. Zoals ik in de 1ste post zei, ben ik er maar 1 tegengekomen... En die vind ik te duur.

@ Zr40: Hmmm, ja. Dat kan ook, dan was het nog een ander bedrijf dat vijfhoekjes gebruikte. Ik weet niet meer welk bedrijf. ATI gebruikte dan, zoals jij het zo mooi hebt voorgedaan, een hoek van 30 graden. Ook dit wil ik trouwens liever niet. Ik bedoelde dus ook niet dat het vijf pixels gebruikte, hoor!

@ CBR6000: Klopt, dat wist ik al wel, ik zal jullie de framerates van deze monitor besparen... Ik ben van plan uiteindelijk een nieuwe monitor te kopen om die reden. De bril zal dus niet zozeer de beperkende factor zijn.

@ swampy: Ik ben dus eerst van plan een kaart te kopen met stereoscopische uitgang, of heb je hele goede argumenten? Dan is het misschien het overdenken nog eens waard...

@ acidfever: Ik ga ook een GeForce kaart kopen, hoor. Ik weet alleen nog niet precies welke. Ik stond ook open voor de Radeons, maar ATI zelf zegt dat die kaarten geen stereoscopische weergave ondersteunen, en daar pas over denken als er genoeg vraag voor is. Dan zou het wel weer aantrekkelijk zijn voor me. ATI heeft inderdaad wel zo zijn voordelen, dat geloof ik graag, vooral de snelheid. Ik wil alleen dat het beeld op een normale manier is gerenderd, niet met zo'n 30-graden-lijn... *bibber* Inderdaad, niet meer sinds de eerder genoemde kaart, ja. Ik kijk als het gewoon niet bestaat (GeForce FX met stereo-uitgang) eerst naar de andere mogelijkheden (ELSA-bril op VGA-uitgang), dan pas zal ik een GF4 overwegen.

@ bolleh: Hey, jij begrijpt me! Gelukkig draait het al de goede richting op! Als dat van die beeldtests zo is, dan zorgt dat er alleen voor dat ik me zekerder voel van mijn (al gemaakte) keuze. Ik ben alleen doodsbenauwd van die 30-graden-lijnen en dergelijke vreemde antialiasingstechnieken. Geef mij maar een recht lijntje! Eh... Zoek daar ajb niets achter...

@ CRaZy_MaRK: Ja, ik weet het. Zwaar, onhandig, evt. zelfs pijnlijk. Tja, wie 3D wil hebben moet pijn leiden.

@ swampy: Eh... Filters? RFI? RFI-filters? Ik hoor trouwens meer over 2D-kwaliteit, waarom zou dit niet 'exact-bit' hetzelfde zijn als wat hij zou moeten weergeven? En, hoe zit dat met oudere videokaarten? Ik heb een Diamond 8 MB-kaartje, en nooit wat aan de beeldkwaliteit gemerkt... Dit klinkt vast heel dom, of niet?

@ Lxtreme: dat betekent dus dat ik blij ben dat ik geen significante oogafwijking heb! Deluxe=duurder = waar = met shutter-glasses = dus beter in mijn ogen! Dan hoop ik dat ik voor dat extra geld het 3D-effect wel kan zien, anders heb ik mijn geld lopen dumpen. Ik ben bereid het risico te lopen.

Nog een ding: de antialiasingswijze is voor mij heel belangrijk. Het liefst zou ik een beeld hebben waarvan ik zou kunnen zeggen 'dit is exact-bit het plaatje zoals de makers het bedoeld hebben'. *kwijl* Helaas kan dat niet... Toch? de makers gebruikten zelf GeForces (alleen) 3/4. Dit slechts even ter illustratie.

Dank jullie allemaal heel erg voor jullie replies! Even vreesde ik het ergste wat betreft mijn topicje!

Verwijderd

Nog een laatste dingetje, er zit hier in het begin iemand te blaten over een kaart van nvidia? Nvidia maakt ze niet zelf. Alleen de chip.. dus als ik zeg nVidia kaarten dan bedoel ik Alle kaarten met een nVidia chip erop.

edit:
Dus MSI/ASUS/gigabyte/club3d/XFX etcetera..

Alle pixels zijn trouwens vierkant (intern in de videokaart he...), er bestaan geen andere vormen gezien een pixel het kleinste is wat je op je beeld kan toveren... uit pixels van verschillende kleuren wordt daarna je beeld opgebouwd.

ATi gebruikt een andere manier van anti-aliasing dan nvidia wat minder fouten in het beeld oplevert en een scherper beeld geeft.

Waarom? Ik heb geen zin om theoretisch te gaan zitten blaten, je zegt zelf genoeg info opgezocht te hebben, dan zal dit er ook bij moeten staan anders is je info niet compleet. (zal wel van zo'n forum als pczone ofzo afkomen, zijn ze doorgaans niet zo slim)

Ok en over die hoek van 30 graden, leuk hoe je laat zien dat als je iets niet kent dat het direct eng is.. Dat gebeurt allemaal intern in de videokaart, alles wat jij ervan merkt is beter beeld in de praktijk.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 21:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ATi vs. nVidia flames zijn niet gewenst hiero, laat dat dus...

Verder mbt topicstart: dat kun je zelf net zo goed bij de fabrikanten opzoeken als dat ik het kan, Asus staat er iig bekend om, maar is geenszins de enige.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.