DVD analoog ook al beveiligd?

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 20:57
Ik wil voor in de auto een paar nummers van de Lichtspielhaus DVD van Rammstein overzetten op minidisc, maar nee hoor hij vertikt het. Ik heb het al geprobeerd via de analoge output van m'n dvd speler en via de digitale uitgang. Ik heb beide uitgangen geprobeerd op een md-deck en op een netmd walkman. Het md-deck geeft geen fout, maar als ik luister naar wat ik opgenomen heb, dan klinkt dat nergens na. Het geluid valt steeds weg.

De netmd daarintegen doet bij analoog precies hetzelfde als het md-deck, dus dat het geluid steeds wegvalt. Echter bij digitaal opnemen geeft hij de melding in beeld "no copy".

Nu denk ik slim te zijn en ga ik het geluid opnemen via de hoofdtelefoon uitgang. Nee hoor, nog steeds dat wegvallende geluid. Vreemde is wel dat als je aan het opnemen je het geluid wel goed hoort.

Toen nog maar optie 3 geprobeerd. Dvd in de computer en geprobeerd het geluid op te nemen via Wavelab Lite. Nee hoor, vergeet het maar, weer datzelfde wegvallende geluid.

O ja, ik heb ook nog een proggie genaamd DVD audio ripper geprobeerd. Die vindt geneens de tracks waar ik van wil rippen. De dvd is zeg maar opgedeeld in een deel met live opnames, video's en nog wat extra spul. Dat dvd-audio rip programma vindt alleen die live tracks en dat extra spul. En ik moet die video's hebben, want het geluid daarvan moet op minidisc!! :( :(

Ze moeten bij het maken van die dvd een soort beveiliging in het geluid gebakken hebben, dat kan niet anders.

Ik geef de moed in inder geval op. Ik ga die twee nummers wel downloaden....

Maar hoe kan dit?? Betekend dit dat er tegenwoordig ook al analoog geen geluid meer overgenomen/ geript/ gecopieert kan worden van DVD?

[ Voor 3% gewijzigd door rimave op 05-01-2004 22:21 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat bedoel je met "wegvallend geluid"? Ik kan me er weinig bij voorstellen.. Op zich moet analoog op MD opnemen gewoon werken! Je kunt natuurlijk ook met een DVD ripper ff de audio tracks van de video scheiden, en die dan als wav afspelen, en zo op MD te zetten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als dit waar is, is het wel een heel vreemde beveiliging. Voor analoog geldt IMO nog steeds de regel: Als ik het kan horen, kan ik het ook opnemen. Met andere woorden, hoe 'weet' de DVD speler dat je aan het opnemen bent, en niet gewoon aan het luisteren ?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 20:57
Ik kan het nog even op een andere dvd-speler proberen, wellicht dat dat gaat werken...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik denk toch dat het probleem bij je MD ligt, een analoog audiosignaal kan geen copyright-embleem oid bevatten. Of, hij kan het wel bevatten, maar je MD kan het er nooit uit pikken...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-02 00:09

mace

Sapere Aude

als ik het goed begrijp, valt je geluid volledig weg? Dat het digitaal niet lukt kan logisch zijn omdat de dvd waarschijnlijk AC3 geluid heeft, en daar kan de md geen chocola van maken.
Heb je automatische volume control op de md aanstaan? zo ja zet dit aan/uit en probeer dat ff.
Pagina: 1