Toon posts:

PCI riser card met ribbon cable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar een PCI riser card met een iets langere ribbon cable. De meeste oplossingen hebben maar een kabeltje van een 10-tal cm, terwijl ik er ééntje nodig heb van minstens 50 cm.

voorbeeldje op:
http://www.mycableshop.com/sku/PCIRX4-FLEX-FM.htm

Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden, en dan nog wel in de lage landen?

Peter

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:14
Ik denk dat je dit wel kunt vergeten om de simpele rden dat de kabel op die lengte zoveel storing op pikt dat het niet meer zou werken.
Ik wist trouwens niet dat die dingen bestonden. Wel handig als een ultraplat cptje wilt maken.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wat voor kaart wil je er eigenlijk opzetten? Met usb 2.0 & Firewire kan ik geen toepassing
bedenken die met behulp van die 2 aansluitingen niet gedekt zijn.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Denk je? IDE-kabels zijn toch ook in langere lengtes te verkrijgen?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
heb hier nog wel oud plankie, pci kaartje is ook wel te toveren, 2x flatcable en soldeerbout kom je heel eind

voor 60 pond zou ik sowieso al gaan solderen..................................

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, met usb en firewire kom je een eind, maar dat zijn externe oplossingen. Ik wil er inderdaad een ultracompact cptje mee maken...

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
meeste mamaplankies alles onboard, CPU steekt dan het meeste uit (en voeding)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57
Een halve meter is vragen om problemen .. je signaal tijden worden veel te hoog

Repareren doe je zo.

• wortelsoft
Het is alleen zo dat ide-kabels met de gedachte van lengte ontworpen zijn. Er is dus het nodige gedaan om de storing te verhelpen. Vanaf udma 66 zijn daarvoor ook die extra draadjes in de ribbon kabel opgenomen.

Wat je denk ik wel kunt overwegen is zo'n externe box kopen en die strippen.
De controller die er op zit, zal op een compakt prinplaatje zitten wat je makkelijk kwijt kunt!
En het is redelijk te betalen.

edit:

typo: leer eens een keer tiepen :(

[ Voor 8% gewijzigd door wortelsoft op 05-01-2004 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is die signaaltijd eigenlijk? ben je er zeker van dat dit problemen geeft? vanaf welke kabellengte krijg je die problemen?

Verwijderd

Topicstarter
externe randapparatuur strippen is inderdaad een optie die ik al in overweging heb genomen; alleen een beetje jammer van die behuizingen die je moet weggooien... ik hou van mooie oplossingen! (als ze uitvoerbaar zijn tenminste)

• wortelsoft
signaaltijd
Je hebt bij dergelijk dingen altijd een bepaalde tijd voordat er timeouts optreden. het signaal (data) moet na een bepaalde tijd beantwoord worden anders wordt er vanuit gegaan dat de data niet goed verzonden is. Als je een flink stuk kabel ertussen gaat hangen duurt het langer voor het signaal aan bij de eigenlijke printplaat is.

Verwijderd

Topicstarter
ok Wortelsoft.

Kan er iemand uitsluitsel geven of het verlengen van een PCI-poort met een ribbon cable problemen geeft met de signaaltijd (of evt. met storingen) en zo ja vanaf welke lengte? +-10 cm geeft geen probleem (zie link bovenaan). Wie gaat er hoger?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 23:15 ]

• wortelsoft
http://www.baber.com/cases/1u_2u_risercards.htm
onderste: 8" is 20cm
Ben trouwens wel benieuwd naar het resultaat als je mod af is.
Vindt dit wel interresant, zit er al een tijdje over te denken, om zelf zo iets te gaan maken.

Verwijderd

Topicstarter
mmm, vooral dat onderste regeltje in je link is heel erg interessant:

"Need a Custom Riser Card? E-mail us your requirements."

Zal ik eens proberen! Van zodra ik een antwoord ontvang zal ik het posten. Ik zal ook een paar fotootjes doorsturen van zodra ik ze heb (momenteel alleen nog maar conceptuele schetsen...).

• Skaah
  • Niet online
Ff denken,
laten we voor het gemak de lichtsnelheid nemen als de snelheid van de electrische signalen van de pci bus.

In 1/33*10^6s legt het licht dan 300.000.000/33*10^6 issuh... 9 meter in één tik. Als ik me niet vergis. Dat klopt wel ongeveer. Bepaal zelf ff of je hier iets mee kunt.

Ik zou er niet op gokken. Te lange kabels geven ellende. (mijn ervaring)

Verwijderd

Topicstarter
Dus zou 50cm één 18de van een puls zijn. Me dunkt een vrij veilige marge? Lange kabels: spreek je dan over 9 meter ;) of toch eerder 50cm?

In welke zin heb jij er ervaring mee? PCI risers of andere?

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord van baber.com:

1. A Single PCI slot riser card with 20" cable will cost you $99.
2. Quantity 100 price will be $90.
3. Shipping and handling via DHL on quantity one will cost you $95. On quantity 100, it will cost you $350.
4. We don't know if your application performance will deteriorate over a 20" cable. You can try and see if it works.
5. We do not have a European Rep. You will have to order direct from us.
6. On international orders, we don't take credit cards. Only bank to bank wire transfers.

Conclusie: de kabel kàn gemaakt worden, het blijft weliswaar een beetje trial en error om te zien of hij wel degelijk werkt. Spijtig van het prijskaartje. Valt me eigenlijk wel een beetje tegen... By the way: momenteel staat 1 USD gelijk aan 0.83 EU=>160 euro (shipm. incl.) is nogal veel voor een experimentje met twijfelachtige afloop.

Verwijderd

gewoon bij www.servershop.nl kun je ze krijgen voor nog geen 40 euro

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 17:51:
gewoon bij www.servershop.nl kun je ze krijgen voor nog geen 40 euro
Die "nog geen 40 euro" is wel ex. btw dus is het weldegelijk meer dan 40 euro. Lang niet iedereen op GoT heeft een eigen bedrijf en denk gemakshalve in ex. btw prijzen, omdat de consument deze toch niet af kan trekken.
Daarbij is die van servershop te kort voor de TS ben ik bang...

offtopic:
Heet dat nou een "Tactische ondertitelchange"? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kippenijzer op 18-01-2004 19:10 ]

Pagina: 1