Toon posts:

Geforce FX5200 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een geforce fx 5200 gekocht,en deze meteen in mijn computer gezet.

Ik heb hetvolgende systeem:

AMD Athlon 800 Mhz
256 RaM
40 gig Maxtor
En dus de videokaart

Maargoed, ik wilde er dus een spelletje mee gaan spelen (Max Payne 2 en NFS U), maar zodra ik in het spel zit lijkt hij ermee te stoppen. Het beeld wordt zwart en ik moet hem vervolgens rebooten.

Ik heb de laatste drivers ervoor geïnstalled (53.03), en ik snap echt niet wat er aan de hand is.

Ik ben zelf totaal niet handig met computers, dus zouden jullie het een beetje simpel kunnen houden ;)?

Verwijderd

Veel kans dat je voeding het niet trekt.

Hoeveel watt issie?

Verwijderd

verlaag je resolutie is van je spel. mischien wil hij dan wel opstarten had dit ook voor met mijn fx 5200

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je systeem is nou niet echt... lekker snel, dus je resolutie verlagen lijkt mij wel het meeste simpele begin.

En check ook de stroomaansluiten van je videokaart, hij moet extra stroom krijgen.. behalve als het de passief gekoelde 64-bits versie is van de FX5200

NFS:U en Max Pain 2 zijn redelijk zware spellen voor je set up hoor, maar ja... misschien werkt het wel.

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op 06 januari 2004 @ 05:54:
Je systeem is nou niet echt... lekker snel, dus je resolutie verlagen lijkt mij wel het meeste simpele begin.

En check ook de stroomaansluiten van je videokaart, hij moet extra stroom krijgen.. behalve als het de passief gekoelde 64-bits versie is van de FX5200

NFS:U en Max Pain 2 zijn redelijk zware spellen voor je set up hoor, maar ja... misschien werkt het wel.
Dacht dat de systeemvereisten voor MP2 een 733 MHz proc was met 256 MB ram, dus in principe kan het wel hoor al zal het spel niet echt snel draaien.

Voor NFS:U weet ik ze zo niet meer vanbuiten.

Wat je ook nog kunt proberen is om es DirectX te (her)installeren

DirectX 9.0b

Verwijderd

swampy schreef op 06 januari 2004 @ 05:54:

niet alleen zijn systeem die fx5200 is bepaald ook niet snel denk dat een gf4 mx440 hem dr nog uit trekt in dx8

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

nexhil

BAM!

nieuwste videokaart drivers?
directx opnieuw installeren
hoeveel watt voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een 350 watt voeding in, m'n reselutie is het ook niet ik heb het wel al gespeeld heel even maar na een kwartiertje slaat het beeld uit.

Ik heb overgens de laatste dirext x 9.0b geinstall
alleen nfs u kon ik helemaal spelen tot dat ea er een patch op had gezet:( maar dat is ook al verholpen

Help Help Help :(

Verwijderd

Heb je misschien een dfi moederbord? er zijn nl. nogal wat mobo's die problemen hebben met de FX serie.

Verwijderd

quote:
niet alleen zijn systeem die fx5200 is bepaald ook niet snel denk dat een gf4 mx440 hem dr nog uit trekt in dx8

ik heb ook een GeForce FX 5200 van ASUS en weet dat het niet de snelste kaart is maar ik verzeker je dat een GF4 mx 440 niet sneller is

Verwijderd

Topicstarter
Oh mijn god, ben er net achter gekomen dat ik niet een 350 Watt maar 150 Watt voeding heb :o.

Dat moet het probleem zijn, bedankt mensen voor jullie hulp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:19:
Oh mijn god, ben er net achter gekomen dat ik niet een 350 Watt maar 150 Watt voeding heb :o.

Dat moet het probleem zijn, bedankt mensen voor jullie hulp.
Dat zal het idd wel zijn, een 150 Watt voeding trekt dat zeker niet. Het is al een klein wonder dat je systeem stabiel was zonder de FX kaart.

Nieuwe voeding halen dus, die dingen kosten toch niet eens zo heel veel meer, voor een eurotje of 50 haal je makkelijk een 400 Watt voeding, en dan een van hele goede kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 17:27 ]

Pagina: 1