Toon posts:

ASUS P4G8X Deluxe overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej gasten
Mijn Config is als volgt en ik zit met het volgende probleem met overklokken:

Mobo Asus P4G8X Deluxe
Proc Pentium 4 3.06 GHZ 533 FBS
Intel E7205 Chipset
Dane Alec 1024 MB dual channel
Hercules radeon prophet 9700 Pro 128 MB
2 HD Maxtors 40 / 80 GIG
Windows XP Home
met dees instellingen loopt het systeem Goed:
cpu freq 146
agp/pci 73.86/36.93
cpu vcore 1.625 v

Als ik nu de Cpu Freq met 1 Mhz verhoog (147 ) dan loopt windowsXp dus vast.
En ik kan in de bios alles nog wel verhogen en dat gaat goed. als ik de instellingen te hoog heb opgeschroeft waarschuwt mijn moederbord me netjes. maar als ik mijn instellingen verhoogd gaat het goed totdat ie Windows XP gaat laden. Want dan loopt ie vast. hoe komt dit. volgens mijn bios kan ie veel meer hebbe. maar als ie Windwows gaat laden loopt alles vast. HOE KAN DIT ?

ik heb nu mijn Pemtium 4 3.06 GHZ opgeschroeft naar 3.36 Ghz. das toch nie veel!!!
Ps: mijn koeling is perfect in orde met deze instellingen.

Proc= 50 graden

wie kan me helpen ?
ps: ik weet dat ik de Faq moet raadplegen en dat heb ik ook gedaan. maar kom er nie echt uit. En ik ben nie te lui daarvoor!!!

Vr.Gr Kevin

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 22:15 ]

Verwijderd

Ik heb dat bordje ook gehad en is een prima bordje.

Als eerste stap zou ik je pci/agp gewoon op 33/66 zetten. Die optie zit er in dus dat moet je gebruiken.
Misschien kom je dan al verder.

Verder is 50 graden idle zeker niet weinig. Niet dat het gevaarlijk is maar als je wil overclocken zal je willen dat je idle temps zo'n 15 graden minder zijn zeker. Gebruik je niet te veel koelpasta, of helemaal niet?
ALs je een klein stapje minder doet en je komt wel in Windows. Kan je dan alles probleemloos draaien? Games enzo?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:15
Dat je FSB op een gegeven moment niet verder wil kan aan zoveel liggen.
-Is je geheugen geschikt voor hogere snelheden;
-Is je voeding stabiel en levert ie goede voltages;
-Heb je voltages verhoogt;

Je weet er nog te weinig van af lijkt me, dus doe rustig aan, en lees meer zodat je weet waar je mee bezig bent.

Je vraagt je af waarom die vastloopt tijdens het laden van Winxp...
Dat je bios meer kan hebben wil niet zeggen dat je systeem het ook kan.
Overklokken is afhankelijk van zeer veel factoren en afhankelijk o.a. van gebruikte koelmethode en onderdelen.

Je vorige topic is al gesloten, dus denk daar eens over na. :z

[ Voor 35% gewijzigd door Hoyden op 05-01-2004 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha alvast bedankt voor de Info
En inderdaad ik ben een Nebie met overklokken. Ik doe het voor de eerste keer.
Wat is nu beter?

De agp/pci frequency (MHZ) verhogen of juist te verlagen ?
en de Cpu Vcore ? juist verhogen of te verlagen ?

• Hoyden
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 22:36:
aha alvast bedankt voor de Info
En inderdaad ik ben een Nebie met overklokken. Ik doe het voor de eerste keer.
Wat is nu beter?

De agp/pci frequency (MHZ) verhogen of juist te verlagen ?
en de Cpu Vcore ? juist verhogen of te verlagen ?
Meestal is het zo, dat als je die verhoogt dat ie dan wat meer overclockt kan worden, om het zo maar ff te zeggen.

Als je pc niet goed wil booten met een FSB van bijv. 147, dan kan het helpen door je Cpu vcore voltage omhoog te schroeven.
Je temp. wordt dan meestal wel hoger, maar meestal is dat niet zo'n probleem met een redelijke koeler.

Verwijderd

Hoe kom je daar nou bij?
Om hoger te komen met overclocken kan pci/agp verhogen wel eens helpen boven de 300fsb ofzo met een springdale/canterwood moederbord ja. Maar we hebben het hier over een Granitbay mobo die iets geoverclocked wordt. Gewoon standaard laten, 33/66. Dit verhogen geeft geen winst, alleen maar instabiliteit.
Verder vcore verhogen op zichzelf maakt je pc natuurlijk niet sneller. Dit alleen doen als je denkt dat de grens die je bereikt hebt aan de cpu ligt en je kan die grens wat verder leggen door de vcore te verhogen.

• Hoyden
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 08:18:
Hoe kom je daar nou bij?
Om hoger te komen met overclocken kan pci/agp verhogen wel eens helpen boven de 300fsb ofzo met een springdale/canterwood moederbord ja. Maar we hebben het hier over een Granitbay mobo die iets geoverclocked wordt. Gewoon standaard laten, 33/66. Dit verhogen geeft geen winst, alleen maar instabiliteit.
Verder vcore verhogen op zichzelf maakt je pc natuurlijk niet sneller. Dit alleen doen als je denkt dat de grens die je bereikt hebt aan de cpu ligt en je kan die grens wat verder leggen door de vcore te verhogen.
Ik zeg niks verkeerds. :?

Wat jij verteld vertel ik ook.
Maar dan wat simpeler uitgelegd.

Pci/agp hoef je idd niet veel mee te doen, je vcore verhogen kan altijd even om te kijken of je het zaakje wat stabieler/hoger krijgt.

Verwijderd

Je zei:
Meestal is het zo, dat als je die verhoogt dat ie dan wat meer overclockt kan worden, om het zo maar ff te zeggen.

Maar sorry als ik te harsh klonk, ben geen ochtend mens :)

Verwijderd

Topicstarter
Mensen laten we nu geen ruzie maken over de menings verschillen :*)
ik zal ff meer specifiek zijn over wat ik huis heb. misschien dat we dan een oplossing kunne vinden voor mijn probleem, want ik kom echt nie boven de 146 Mhz uit. wat ik zelf erg jammer vind.

Chieftec PowerSuply 350 Watt
Asus P4G8X deluxe ( 533 Mhz )
Pentium 4 3.06 Ghz ( 533 Mhz )Locked frequency Mutiple ((23x))
2x Dane Alec 512 MB ddr Sdram (266Mhz) PC2100
Hercules Radeon prophet 9700 Pro 128 Mb
2 ide Maxtors 40 & 80 Gig
1 Sata Maxtor 160 Gig
1 Dvd Rom
1 Dvd Brander

met dees instellingen trek ie het nog:
Cpu External Frequency (Mhz) 146
Agp/Pci Frequencysettings 72.66/36.33
Cpu Vcore 1.674 V
Agp Voltage 1.5 V
Ddr Voltage 2.6 V

Wie weet wat te doen? Is het mijn Power Suply ( 350 Watt ) wat tekort schiet? of pak ik elke keer de verkeerde Combinatie met de Cpu Frequency en de Agp Frequency? of is de Voltage van mijn AGP of DDR nie goed ingesteld ?

Over de Temeraturen zit ik ook nog mee. als ik tijdje Windows XP heb draaien geeft MBM5 (50 Graden) IDLE en STRESSED (60 Graden). Als ik mijn Pc opnieuw start en in de bios ga kijken (Hardware monitor) is de Temp (40 Graden) IDLE en na het stressen (50 Graden). Dit is een verschil van 10 graden. wat moet ik nou eerder geloven? De Bios of MBM5 ?

Vr.Bedankt en Vr.Groet Kevin.

Verwijderd

Met de specs van je geheugen erbij vermoed ik dat je bottleneck daar ligt. Helaas heb je met de p4g8x geen geheugen deviders anders dan 1:1 en het draait nu al sneller dan de specs. Je kan proberen 2.7v erop te zetten, da's geloof ik de max van je mobo en kijken of dat je een paar mhz verder brengt.
Maar een upgrade zal dan de enige echte optie zijn denk ik.

• Hoyden
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:15:
Met de specs van je geheugen erbij vermoed ik dat je bottleneck daar ligt. Helaas heb je met de p4g8x geen geheugen deviders anders dan 1:1 en het draait nu al sneller dan de specs. Je kan proberen 2.7v erop te zetten, da's geloof ik de max van je mobo en kijken of dat je een paar mhz verder brengt.
Maar een upgrade zal dan de enige echte optie zijn denk ik.
En een upgrade is het niet waard vind ik zelf.

Je bios temp moet je meer vertrouwen dan een softwareproggie.
Pagina: 1