2e hands Radeon 9700Pro gekocht, maar ...

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51
Jup, maar ... ik heb m der dus net ingeprikt, en, ik krijg echt super-rare kleuren met opstarten, nja , eigenlijk de hele tijd!

Gewoon verneukte lay-outs, allerlei rare kleuren etc. !

Weet iemand wat dit kan zijn?

Ik heb 'em 2e hands gekocht, van iemand die ik dacht wel te kunnen vertrouwen :/

Het is 'n Gigabyte Radeon 9700 Pro 128 Mb Met een Zalman 80HP erop (zat er al op toen ik hem kocht).

Ik heb eigenlijk bar weinig verstand van die Radeon's ... maar dit lijkt me niet echt, normaal ..

Mja :'(

Rest van mn specs:

Abit KD7-Raid (net een nieuwe, terug van RMA)...
Athlon XP1700+
512mb Kingston
wat hd's enz ..

Mijn oude GF3 Ti200 werkt wel nog.

[ Voor 16% gewijzigd door De_Bastaard op 05-01-2004 22:02 ]

Verwijderd

Lijkt mij brakke geheugen.... Dus kort gezegt dat je heel erg pech heb.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
drivertje installeren?

wat moet ik me bij verneukte lay-outs voorstellen?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:50

w0w

screenie posten zodat wij er ook wat over kunnen zeggen?

Verwijderd

proberen geld terug te krijg, enders proberen garantie te klaimen... (RMA)

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
heb je die extra voedingskabel erin gedaan. Doe je dit niet dan zie je vanaf de start alleen maar gekke bolkjes en dingentjes, maar niks wat opp een opstartscherm lijkt. Zijn die blokjes en dingen er tijdens het gebruik van de comp dan heb je last van artifacts die worden veroorzaakt door te hoge temps, oftewel dan moet je je snelheid van je geheugen terugklokken (kijk hiervoor ff rond hoe dat meot). En dan moet het werken

Succes

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:55
Klote man!

Ik denk dat je geheugen kapot is. Je kan proberen het geheugen onder te clocken of een fan op de kaart laten blazen (wellicht wordt ie te warm). Als je dan nog steeds problemen hebt denk ik toch echt dat je geheugen stuk is.

btw: wat heb je ervoor betaald?

Stop chasing the dream, you're already living it

• De_Bastaard
Gewoon alles door elkaar (ik heb em er net ingezet) en zo op deze manier kan ik geen driver installeren hoor. Het heeft btw niks te maken met drivers denk ik, aangezien ik de POST amper kan lezen.

Damn,

Als die kaart brak is, wil ik mn pieken terug, anders ga ik ze halen!

200 euro, en hoe wil ik 'em RMA' en als ik hem 2e hands heb gekocht?

[ Voor 12% gewijzigd door De_Bastaard op 05-01-2004 22:06 ]

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

En het kan ook nog een gemodde radeon 9500 zijn die artefacts vertoont. Dat kan ook meteen verklaren waarom er een andere koeler op zit.

• De_Bastaard
Het is 'n 9700 Pro ... en hij kwam ook in de doos van 'n 9700 Pro... en het is dr ook een, zal zo eens effe wat pics maken :(

Verwijderd

Lees de post van Jilvoos eens...

• Jilvoos
Heb je al naar je kabel gekeken? Klinkt egt alsof die er niet inzit!!! had ik eerst ook >:)

Dankje Remboooo O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Jilvoos op 05-01-2004 22:10 ]

Verwijderd

Als je er een rekening van de winkel waar die gekoopt is derbij gekregen ehbt kan je hem terug naar de leverancier sturen,maar ik weet niet of de garantie weg gaat als je er een zalman cooling opzet.

• w0w

w0w

en hij kwam ook in de doos van 'n 9700 Pro...
Dit zegt natuurlijk niks :P
Hoe is de kaart verstuurt? Met de post?

• De_Bastaard
Jup met de post verstuurd, en die kabel heb ik erin zitten :)

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 11:43
Ik denk niet dat je geheugen brak is, ik denk dat het gewoon niet goed gekoeld wordt. De koeler die normaal op een 9700 pro zit blaast via de vinnetjes ook over de ram chippies. Die HP80 is een groot blok die het geheugen NIET koelt... dit lijkt mij een logische reden of niet? Voor 9700 pro en 9800 pro is er geloof ik een nieuwere zalman heatsink met een koeler erop gemonteerd, die ook het geheugen koel houd om gekke verschijningen te verkomen :)

Verwijderd

kijk eens of die zalman goed geplaats is. Blaas desnood een fan erop want het zou kunnen dat je een overgeclockte kaart hebt gekocht en dat de vorige eigenaar te ver heeft overgeclockt.Mocht dat allemaal niet helpen dan raad ik je 1 dingen aan of terug naar de overige eigenaar en je geld terug eisen. Wat zo net gezegt was om de kaart terug te sturen naar ATI maar dat kan helemaal niet meer want je garantie is nu vervallen omdat je een andere koeler erop heb zitten i.p.v de orginele maar het blijft wel klote voor je.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
kan door 2 dingen worden veroorzaakt....
te weinig stroom (als jilvoos al zei: er moet een molex stekkertje op voor de stroom)
of te veel warmte (een overgeklokte kaart met een HP80 wordt veel te warm) probeer er eens een fan op te mikken

TheS4ndm4n#1919

• Jilvoos
Nee dat is niet waar want anders zouden die zalman dingen niet verkocht worden. En zoveel lucht komt er niet over het geheugen heen. Ik denk dat het dan tog aan je geheugen ligt. Zijn ze warm (ff voeluh), zoja dan beter koelen, zonee dan heb je idd kapot geheugen

Ik type te langzaam :(

[ Voor 6% gewijzigd door Jilvoos op 05-01-2004 22:14 ]

Verwijderd

Neoflip zou best wel eens gelijk kunnen hebben (8>

Ik denk aan een situatie als deze:
*vorige eigenaar overclockt zn kaartje lekker, maar kan op een gegeven moment niet verder omdat het ding te warm wordt
*vorige eigenaar pleur er een zalman koeler op, en vergeet dat het geheugen ook gekoeld moet worden
"hmm, volgens mij heb ik mn kaart gesloopt"
*vorige eigenaar zet de kaart op ebay (ofzoiets)

• w0w

w0w

Geheugen kan volgens mij moeilijk overgeclockt zijn bij de post al, het kan wel maar dan moet je de bios hacken geloof ik, lijkt me niet logisch dus :? Dat het te warm is lijkt mij ook onzin, want bij een post staat de pc ongeveer 3 seconde aan, en dan heeft het geheguen echt nog geen te hoge temp bereikt, waarschijnlijk te weinig stroom, of kapot geheugen :(

Verwijderd

het lijkt mij dat ie doa is, andere cooler lijkt mij een vette overclock3r dus lijkt me gewoon jammer of kijk of je die guy nog ff kan page'n

ik heb de zelfde en die word met stock cooler maar 38graden en met eem memclock van 355 nog steeds maar 48gr. dus lijkt me niet handig om een 3d kaart te kopen met een duidelijke aanwijzing op overclocken :X

• De_Bastaard
het lijkt iig echt op iets met geheugen...

ik zit nu ff de drivers te downloaden met die bak, hopelijk kan ik daar iets instellen van kloksnelheden enzo :?

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Ik heb een jaar of twee geleden hetzelfde gehad met een 8500 OEM. (of was het 1 jaar? iig toen hij net uit was.) Dit was een noname. Ik weet niet meer precies de symptomen, maar het leek op wat jij nu hebt.
Ik kon het oplossen door op de ramchips kleine heatsinkjes te plaatsen, zelf gezaagd :). MAW: het geheugen was te heet.

Zeker als je pc verder normaal werkt, en denkt dat de videokaart ook goed werkt, is het waarschijnlijk het geheugen.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• geforce5_guy
  • Niet online
wat je kan proberen is een orgineel BIOS van die kaart er in te flashen via een pci video kaartje. Mocht het dus een gehacked bios zijn kan je het zo oplossen.

• De_Bastaard
Mja wie gaat er nu ook overklokken met 'n passieve koeler? sorry maar als ik ging overklokken pakte ik een dikke actieve koeler ofzo ... maar geen koeler zonder fans..

Hmmm net drivers geinstalled ... reboot nu en hij doet het nog zonder ECHT te freaken :?

ff kijken hoe dit verder afloopt hoor ..... :X :X :X

Sorry voor de n00bigheid die ik veroorzaak mja schrok me rot :X

[ Voor 41% gewijzigd door De_Bastaard op 05-01-2004 22:24 ]

• Neofloppy
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 22:19:
het lijkt mij dat ie doa is, andere cooler lijkt mij een vette overclock3r dus lijkt me gewoon jammer of kijk of je die guy nog ff kan page'n

ik heb de zelfde en die word met stock cooler maar 38graden en met eem memclock van 355 nog steeds maar 48gr. dus lijkt me niet handig om een 3d kaart te kopen met een duidelijke aanwijzing op overclocken :X
Die cooler is totaal niet bedoeld om te overclocken, juist om je pc stil te maken. Ik heb dezelfde koeler gehad en mn GF Ti4400 werd gloeiend heet met OCen en het geheugen was een stuk minder te OCen dan met de standaard fan. Pas toen ik er een 80 mm koeler boven hing ging het behoorlijk lekker :)

Maargoed, het kan natuurlijk een doa zijn... aangezien hij via de post is verstuurd en dat koelblok iets van 500 gram weegt heeft de kaart aardig wat te verduren gehad en kan de core ook wat beschadigd zijn... Mja 2e hands kopen is altijd redelijk risicovol vooral als je datgene wat je wil kopen niet kan testen/zien voor de aankoop.

• De_Bastaard
Ik krijg wel enorm veel artifacts met NFS:U :?

Verwijderd

Klote is dit, heb je gekocht via e-bay, dan kun je als je kaart niet werkt, de koop ongedaan maken. Voor e-bay is dit:

http://pages.ebay.nl/help/community/fpp.html

Zo heb je dat wel voor meer sites. Als jou is toegezegd dat de kaart moet werken, onder de geboden condities en hij doet het niet, heb je recht op geld terug.

Maar kijk eerst alles goed na, evt. met meerdere mensen en of op andere PC.

• Neofloppy
De_Bastaard schreef op 05 januari 2004 @ 22:28:
Ik krijg wel enorm veel artifacts met NFS:U :?
Kan je niet ff een fan erboven hangen op de 1 of andere manier? Heb zo'n idee dat dat gaat helpen O-)

• w0w

w0w

Hmmm net drivers geinstalled ... reboot nu en hij doet het nog zonder ECHT te freaken
Dan had je gewoon pech ofso, want ik geloof echt niet als je drivers onder windows installeert, dat de kaart tijdens je post beter gaat functioneren 8)7
Waarschijnlijk dus toch gewoon temp probleem :)

Verwijderd

Hey

Lijkt me dat je voeding misschien te zwak is (zeker als je el cheapo 300w voeding hebt) Want met die Ati en met die AMD(palimo?) heb je twee grote verbruikers. Als daar dan nog enkele HD's op hangen en een paar cd-drives, dan zou je nu wel eens over de max kunnen gaan.

Verklaart meteen waarom die oude GF wel nog goed gaat (dacht ik :+) want die verbruikt ook veel minder.

Maar kan natuurlijk ook dat je oc-damage hebt of dat het geheugen kapot is (al lijkt me vreemd want die had die die zelf wel al RMA-ed want dat is dan al meestal vanaf het begin...) (something's smelly about this |:( )

Never buy online ! (en veel succes met je geld terug te eisen)

Greetz KeLsO

als je beeld nu werkt check dan eens 1) de 3.3, 5 & 12v
2) je temps
3) je standard clocks

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 22:44 ]

• De_Bastaard
Heb btw een Enermax 350W ..

Trouwens het is niet echt online, maar van 'n mede Gotter ...

[ Voor 55% gewijzigd door De_Bastaard op 05-01-2004 23:05 ]

Verwijderd

als ik het topic zo eens doorlees en zie dat de ts geen drivers had geinstalled, dan zou ik hem eens aanraden de drivers van zijn gf3 te verwijderen, met detonatordestroyer of iets wat er op lijkt, en dan de 3.9 drivers er eens op te zetten van ati.

Verwijderd

Dan is de voeding ook al zeker geen probleem....

Zeker van dat je alle oude drivers van je vorige kaart er af hebt gesmeten ?
Als je de ati-drivers er gewoon over hebt gezet kan dat conflicten geven..

Btw, je zegt dat het mobo net nieuw is van RMA ? Hebt je toen een clean install gedaan nadat je nieuwe mobo het ingebouwd ? Als dat niet het geval is dan kan dat ook een oorzaak zijn...

werkt nog altijd alles goed ?

Greetz KeLsO

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

heb je die extra voedingskabel erin gedaan. Doe je dit niet dan zie je vanaf de start alleen maar gekke bolkjes en dingentjes, maar niks wat opp een opstartscherm lijkt.
Zonder die kabel begint ie meteen vet te piepen, krijg je een melding dat je die connector vergeten bent en kun je niet eens posten. Lijkt me sterk dat het dan daar aan ligt hoor.. :/

Koekie?

Verwijderd

Flash de oude bios in de kaart.
Deinstalleer al je vorige drivers,
en installeer daarna de ATI DRIVERS!

Waneer dit niet werkt check de pcb op eventuele schade.
En zorg ervoor dat je een originele gbt cooler terugkrijgt.
Neem daarna contact op met gbt support team (support@giga-byte.nl)
Deze zullen je naar de shop sturen of je een RMA geven.
Good Luck, lukt dit niet mail mij dan even :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:40
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:21:

En stuur een flinke boose mail naar de verkoper :r

Verwijderd

trouwens voor alle goede orde ik ben niet de verkoper :)
Maar ik kan je misschien wel wat op weg helpen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 23:32 ]

Verwijderd

He!! heb ik ook met m'm leadtek Gf2Pro als ik deze in een Aopen AK73pro zet
Maar in m'n Epox 8Rda+ draait tie als een zonnetje
Probeer het eens op een ander moederbord.

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:21:

Kijk aan die mensen hebben we tenminste iets _/-\o_

Ik zal die gast even emailen, of ie mij die koeler wilt opsturen!

• De_Bastaard
Effe 'n update-je...

Heb gisteren opnieuw windows geinstalleerd, en hij doet het nog steeds niet!

In windows ziet het er soms uit, alsof er krassen ofzo op het scherm komen. strepen door zinnen etc. Met gamen krijg ik gewoon uberveel artifacts.

Bij m'n broertje werkt ie trouwens ook niet, en hij heeft 'n heel ander systeem als mij (leek me eigenlijk ook wel bijzonder raar als het daar aan zou liggen :P), p4, asus mobo etc. etc... en zelfde gezeur, denk dat ie gewoon echt écht gaar is :(

Nu even wachten op dat koelblok en dan kan ik eens gaan mailen naar gigabyte.
De originele bios zit er volgens die gast nog op.

Verwijderd

wat hebbie tegen die gast gezegd vanwie je hem hebt gekocht dan? en als ik jou was zou ik er gewoon voor zorgen dat je je geld van die gast terug krijgt, die heb je belazerd lijkt het op

• De_Bastaard
Ik heb et em verteld, mja ik geloof hem.... ik dat er iets beschadigd is geraakt door die Zalman HP koeler. de kaart kwam namelijk verpakt in de normale radeon doos met wat cadeau papier erom heen ... en jah, je kent TPG he ... :7

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 09 januari 2004 @ 16:27:
Ik heb et em verteld, mja ik geloof hem.... ik dat er iets beschadigd is geraakt door die Zalman HP koeler. de kaart kwam namelijk verpakt in de normale radeon doos met wat cadeau papier erom heen ... en jah, je kent TPG he ... :7
Sorry hoor maar dat ligt niet aan TPG, als iemand altijd zo met z`n (jouw) spullen omgaat is het ook redelijk logisch dat er idd. iets kapot kan gaan bij het verzenden/hanteren van redelijk fragiel spul.
[eventueel]Ook een beetje dom om gemod spul te kopen, termen zoals 'er heeft een oud vrouwtje in gereden' 'nooit overgeclocked' kun je beter nooit aanemen.
Aangezien de gebruiker wel weet wat overclocken is :?

Misschien heeft hij em kapot opgestuurd(ze zijn er genoeg op de wereld), misschien niet you never know.
Tip koop spullen die OC baar zijn nooit via internet!

• De_Bastaard
Nope maarja, ik ken de broer van die jongen al 'n tijd (nja van GoT etc. etc...) en hij is wel te vertrouwen dacht ik, dus z'n broertje ook. Maarja, als ik nu dat koelblok krijg, en 'em RMA (Tenminste, de garantie op zo'n kaart lijkt me 1-2 jaar ofzo :? ) Dan zou het goed moeten komen. 9700Pro voor 200euro en dan nog 'n Zalman 80HP erbij! (nja, vind het maar 'n klote ding eigenlijk :X Fragiel ding :r ).

Zo niet, moet ik wat met die jongen zien te regelen hè..

• De_Bastaard
Even de mensen een update geven ...

Heb dus gisteren een RMA nummer gekregen, moet alleen een kopie van de bon er bij doen ....... DIE IK NIET HEB :7 En die die ene jongen ook niet meer heeft ...

Kijken hoe het nu verder afloopt :X :(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De_Bastaard schreef op 30 januari 2004 @ 10:18:
Even de mensen een update geven ...

Heb dus gisteren een RMA nummer gekregen, moet alleen een kopie van de bon er bij doen ....... DIE IK NIET HEB :7 En die die ene jongen ook niet meer heeft ...
Je kan bij een boekhandel een algemeen bonnenboekje halen voor een paar euro.
Dan kladder je daar gewoon een fictieve datum en produkt omschrijving op.
Op PC-discounts krijg je ook altijd van dat soort losse flodders mee. :)

Senile! Senile Oekaki

• De_Bastaard
Hmm.....

>:)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
probeer inderdaad het bios te flashen van de radeon, die staan op de gigabyte site.
verder zou het kunnen dat de zalman cooler niet goed geplaatst is, dat er bijvoobeeld te weinig coolpasta tussen de componenten zit.

• De_Bastaard
Mja dr was koelpasta genoeg hoor ... tussen dat stangetje en de platen...
Verder heb ik dat zalman apparaat losgehaald, AS2 ertussen gedaan en opnieuw in elkaar geflanst... mocht niet baten.

Zal 'em dalijk eens proberen met originele koeler..

• De_Bastaard
Effe 'n update ...

Zit ik hier relaxed te gamen (Far Cry).
Denk ga es ff prutsen met mn settings van ATi, en wat zie ik daar (Het was me gewoon TOTAAL niet opgevallen :X :X), staat er heel mooi 'Blabla monitor op ATi Radeon 9800 Pro'.

Ik zo, huh? wtf? B)
even met Sisoft Sandra gekeken, en AIDA32. En ja hoor
lieve mensjes @ Gigabyte geven mij een 9800 Pro ipv een 9700Pro :X :X :X

Dat is pas service toch >:)

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 20 april 2004 @ 20:29:
Effe 'n update ...

Zit ik hier relaxed te gamen (Far Cry).
Denk ga es ff prutsen met mn settings van ATi, en wat zie ik daar (Het was me gewoon TOTAAL niet opgevallen :X :X), staat er heel mooi 'Blabla monitor op ATi Radeon 9800 Pro'.

Ik zo, huh? wtf? B)
even met Sisoft Sandra gekeken, en AIDA32. En ja hoor
lieve mensjes @ Gigabyte geven mij een 9800 Pro ipv een 9700Pro :X :X :X

Dat is pas service toch >:)
Kijk jij niet als je een kaart inbouwt? :P

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

wat voor voeding heb je het kan 9700 verbruikt een slok meer dan een gf 3

Verwijderd

De 9700pro wordt toch niet meer geproduceerd dacht ik?
Kan dus best zijn dat ze gewoon geen 9700pro meer hadden en je daarom de 9800pro hebben gestuurd.

Verwijderd

Maar ff voor de duidelijkheid je had dus nog garantie en nu heb je een 9800pro gekregen voor je 9700pro?? :?

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:14
lijkt mij ook het geval, check alle shops maar 95% heeft de 9700 niet meer in zn lijsten staan, evenals de 9500, het lijkt alsof ze gewoon van de aardbodem verdwenen zijn.
waarom eigenlijk, ze zijn allebei vrij succevol geweest volgens mij

• De_Bastaard
gakkethijs, lees je ook f het hele topic? :P

De kaart was gewoon kapot, geheugen was brak.

Die kaart lag toen wel nog in de winkels, maar ik heb schijnbaar een 9800 Pro gekregen.

Heb de kaart trouwens al een maand in mn pc, maar nooit zo opgelet wat voor kaart het was :p

zat iig wel n andere power-connector op de kaart, dat viel me wel op B)
Maar ff voor de duidelijkheid je had dus nog garantie en nu heb je een 9800pro gekregen voor je 9700pro??
En ja, er zat nog garantie op die 2e hands kaart. Maar de verkoper had de bon niet meer. Dus daar had ik even wat op verzonnen waardoor ik dus wel garantie had. Met andere woorden

* De_Bastaard heeft een 9800 Pro voor 200,-

[ Voor 33% gewijzigd door De_Bastaard op 20-04-2004 21:17 ]

• Puppetmaster
  • Laatst online: 17:31
De_Bastaard schreef op 20 april 2004 @ 21:13:
[...]
Met andere woorden

* De_Bastaard heeft een 9800 Pro voor 200,-
offtopic:
ach, ik had in sept '03 al een 9800PRO voor 200,- :+
oké: 9800SE@PRO >:)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1