Toon posts:

ASP files opslaan en lezen van een niet ASP server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb van de Uni in Groningen webspace op een server nu wil ik daar een ASP forum gaan hosten. Nou ik dat forum helemaal conffigen, kom ik erachter dat de UNI een Apache met PHP draait. Dus ik balen.

Nu heb een gratis ASP host host gevonden maar ja daar is de ruimte veel te klein op. Nu dacht ik als ik nu al mijn ASP files gewoon op de Uni server zet, en op de ASP host een index.htm maak met daarin een frameset waar die gewoon de default.asp van de UNI server haalt moet het toch werken.

Maar als ik dan de URL intoets van de ASP host dan opent ie de default.asp wel vanaf de Uni server, maar ik krijg dan ipv de site de source van de site te zien.

Het moet toch niet uitmaken vanaf waar de files gehaald worden het gaat er toch door wat voor webserver ze beschikbaar gemaakt worden?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat maakt wel degelijk uit, want hij moet de pagina parsen op de ASP webserver zelf...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij een frameset kun je het zien alsof je én de framespagina ophaalt, én elke pagina in de frame afzonderlijk.
En zo kun je het niet alleen zien, zo is het ook.

Wat je wél kunt doen is je ASP sourcepagina's opslaan op de UNI server. Ruimte genoeg. Zodra een client een pagina opvraagt van je gratis host, dat hij snel de pagina van de UNI server haalt, en deze parset. In PHP gaat dit met fopen() en eval(), maar jij moet daarvan de ASP equivalenten hebben, en die weet ik niet.

[ Voor 70% gewijzigd door GlowMouse op 05-01-2004 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan er iemand mij even in het kort vertellen wat parsen precies inhoud? want ik kan niet echt iets duidelijks vinden op inet

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

parsen is juist her verwerken van de code. Code wordt geparst (verwerkt) en het gepartse stuk wrdt doorgegeven naar de client, als het van een asp host komt.

Als oplossing kun je het proberen zoals het ook met php kan (indien dit ook met asp kan, maar dat lijkt me wel). Door _op_ die asp host de file van de RuG te includen, dan haalt hij nl. de tekstfile op, terwijl hij nog in het asp parsr process zit. Verder ken ik geen asp, en haat ik asp, en snap ik niet waarom je in godsnaam geen php forum neemt, maar dat moet je zelf weten. Zeker als het forum gebruikt gaat worden wordt je toch van je gratis accoutn gekickt, omdat je teveel cputijd nodig hebt voor de scripts, maar jah, dat merk je vanzelf :)

gewoon iets van include dus, zoek een asp functie manual en daar staat het wel in

Verwijderd

Topicstarter
mm nou kijk ik kan helemaal geen PHP en ASP eigenlijk ook niet behalve dat sommige dingen een beetje op VB lijken wat ik wel een klein beetje kan.

Maar ja dat forum draait al en er staan al een boel posts op.

En ik heb een php forum geprobeerd maar die krijg ik niet goed aan de praat omdat er iets is met de SQL terwijl ik een Access database gebruik.

Maar als ik bijv. via netcraft kijk welke servers op IIS draaien, zijn dat er maar bar weinig, de meeste zijn Linux met Apache+php dus ik concludeer hier uit dat php veel meer gebruikt wordt.

Omdat de meeste providers webhosting bedrijven dat ondersteunen.
Pagina: 1