Toon posts:

Incrementele backup van een server via FTP

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn webserver dagelijks d.m.v. een incrementele backup via FTP naar thuis backuppen.

Thuis draait uiteraard al een FTP-server, maar nu de backupsoftware nog.

Wie o wie?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Wat heb je zelf al gevonden (google, GoT (waarschijnlijk niet veel op GoT, maar toch), etc)?

Verder was ik nog vergeten om te vragen vanaf welk OS?

[ Voor 24% gewijzigd door Device Manager op 05-01-2004 22:19 ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zoveel gevonden (eigenlijk helemaal niets wat ik zoek), vandaar dat ik het hier effe doe.

De server draait Win 2k3 Std.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:03
Heb je al een pakket als veritas backup exec?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 05 januari 2004 @ 23:00:
Heb je al een pakket als veritas backup exec?
Nee dat niet. Zoveel geld wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven. Veritas is wel een mooi pakket maar nogal prijzig. Ik ben op zoek naar iets heel simpels wat elke dag alle bestanden naloopt en bestanden die veranderd zijn/nieuw zijn backupt via FTP, da's alles.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 21:53:
Ik wil graag mijn webserver dagelijks d.m.v. een incrementele backup via FTP naar thuis backuppen.

Thuis draait uiteraard al een FTP-server, maar nu de backupsoftware nog.

Wie o wie?
Forumgedrag en huisregels
Volgens mij had je je startpost iets beter kunnen beginnenm door wat meer over je gebruikte software en OS te vertellen.

Welk doel wil je eigenlijk bereiken met het backup-pen? En wil je het backuppen van een externe server naar jou thuis, of andersom?

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 05-01-2004 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 05 januari 2004 @ 23:32:
[...]

Forumgedrag en huisregels
Volgens mij had je je startpost iets beter kunnen beginnenm door wat meer over je gebruikte software en OS te vertellen.

Welk doel wil je eigenlijk bereiken met het backup-pen? En wil je het backuppen van een externe server naar jou thuis, of andersom?
Het doel is het hebben van een backup. Tja, waarvoor heb je die, volgensmij voor het geval dag het fout gaat met je server.

En een externe server naar thuis inderdaad, maar dat staat er ook... B).

<edit>

<off-topic>
<diss-mode>
Die topicnaam vind ik goed genoeg zo. Bovendien kun je die toch niet meer editen. Ik ga niet eerst een uur lopen denken over een topicnaam omdat andere mensen dat zo graag willen.
</diss-mode>
</off-topic>

Anyway...let's stay on-topic. Wie heeft er een idee voor zo'n programma?
</edit>

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 23:47 ]

Verwijderd

Wat schiet je hiermee op?

Het meeste op een website is statisch, en komt al ergens anders vandaan. Wat ik me kan voorstellen is dat een databases etc. veranderen, echter daar schiet je dan toch niks mee op
om die "incremental" te backuppen? Het zal altijd neerkomen op een volledige backup v/d database.

en anders misschien een rsync achtige oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:46:
Wat schiet je hiermee op?

Het meeste op een website is statisch, en komt al ergens anders vandaan. Wat ik me kan voorstellen is dat een databases etc. veranderen, echter daar schiet je dan toch niks mee op
om die "incremental" te backuppen? Het zal altijd neerkomen op een volledige backup v/d database.
Nee dat klopt. Maar als ik telkens een backup moet maken van mijn complete schijf wordt het een ander verhaal. Daar draaien nl. ook Windows, programma's etc. op.

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je kan VPN'en is robocopy misschien leuk, is zeg maar de windows versie van rsync.

Zit in de resource kit d8 ik.

Verders kan je ook gewoon een ftp mirroren.

suc6

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:48:
[...]

Nee dat klopt. Maar als ik telkens een backup moet maken van mijn complete schijf wordt het een ander verhaal. Daar draaien nl. ook Windows, programma's etc. op.
Is het nu een webserver, of een gewone machine waar toevallig een website opdraait?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 16:23
(jarig!)
Het gaat dus om een dedicated / colocated server ?

Mischien is het een idee om de webpagina`s op een andere disk te zetten (volume) en die elke avond door jou op te laten halen van je server. eventueel met een scriptje.

Wat ik zelf gebruik om directories te synchroniseren is windows commander maar ik weet niet of die ook kan vergelijken met ftp.

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Owja NT backup dat kan ook :D

gewoon incrementeel wegschrijven als een file en ftp een ftp script die file ophalen mbv datum of nummer ofzo B)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Pagina: 1