[winxp] ADSL storing wanadoo?

Pagina: 1
Acties:

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Topicstarter
Vandaag mijn adsl geinstalleerd, ik kan inloggen met het KPN-testaccount(user@adsltest). Ik kan dan ook gewoon www.kpn.com openen(de landings- pagina).

Als ik inlog met mijn wanadoo gebruikersnaam: *****@wanadoo.nl-lite, dan krijg ik "wel verbinding, geen data". Dus kpn.com kan ik niet openen. Ik kan wel surfen op ip-adres. Pingen naar een ip-adres gaat wel, pingen naar www-adres kan niet(maar dus wel met kpn test-account)

DNS servers ingesteld van planet, zelfde verhaal.
Toen gebeld met wanadoo, de dame vertelde mij dat er een probleem is, met nieuwe accounts en dat het een probleem van kpn is, wat daar ook al bekend is.

Tracert -d 1.2.3.4 geeft timouts vanaf de 6e hop .

Nu is mijn vraag, hebben meerdere mensen hier last van? Is dit probleem bij iemand bekend? Of is er iemand die een goede suggestie heeft voor mij...

[ Voor 4% gewijzigd door punica op 05-01-2004 21:46 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

punica schreef op 05 januari 2004 @ 21:41:

met nieuwe accounts en dat het een probleem van kpn is,

Tracert -d 1.2.3.4 geeft timouts vanaf de 6e hop .
Dit strookt niet met elkaar. Als jij een trace uitvoert, ziet dat er zo uit:

hop1: 10.0.0.138 (je router)
hop2: 195.190.X.Y (De kpn wijkcentrale)
hop3: Server van de provider
etc.
(alles kan een hop opschuiven als je geen modemrouter gebruikt)

Als een trace vastloopt voor je die 195.190.X.Y hop bereikt, dan is het per defenitie een probleem in het kpn domein, als een trace vastloopt voor hop3, maar je ziet 195.190.X.Y nog wel, dan is het of een probleem in de wijkcentrale, maar in ongeveer 95 van de 100 gevallen heb je geen goed gekoppeld IP adres van je provider. Met dat testacount kan je dat dan testen, werkt dat wel, dan doet de centrale het gewoon.

Als een trace verderop in het traject vastloopt, dan ligt het per defenitie niet aan de kpn. kpn heeft juist voor dit soort ge pingpong die testwebsite in het leven geroepen :o. Dit is denk ik geen echte "storing", maar jouw dataverkeer wordt gewoon niet goed doorgestuurd.

Het zou trouwens ook kunnen dat je systeem DNS entry's gewoon niet slikt en dat het probleem dus lokaal zit, want de DNS kan je waarschijnlijk wel pingen en wordt ook gewoon toegewezen aan je router of je PC :).

edit: Nou moet ik toevoegen dat ik de planet internet DNS server ook niet kan pingen, maar dat een trace naar www.tweakers.net wel goed voltooit (ik heb planet).

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 05-01-2004 21:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Topicstarter
Heb vandaag het modem gerestored naar default en toen opnieuw setupst.exe gedraaid. nu werkt het wel.
Geen duidelijke oorzaak gevonden dus.

[ Voor 117% gewijzigd door punica op 06-01-2004 16:38 ]