verschil goeie koeler / standaard koeler in Graden

Pagina: 1
Acties:

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Topicstarter
Okee wie weet ongeveer hoeveel dit gaat schelen? ik heb nu een t-bird 900 en die wordt 52 graden stressed, ik lees overal dat ze rond de 34 zitten stressed, zou een goeie koeler ipv standaard cooler veel schelen?
En zo ja welke koeler Chrome orb? (hoor ik vaak? maar ik weet er nix vanaf :o)
Hoef ik niet uit te kijken dat ik m'n core mol??

• smvs
  • Niet online
wat de fuck dat ie zo heet wordt als ie het stabiel blijft doen dan is het toch goed?
de max temp. voor een tbird is 90 c dus hij kan nog wel wat hebben. bij amd vinden ze het dus ook gewoon hel normaal dat een athlon 60c wordt ofzo.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eeeuh, we zitten hier op tweakers dus hoe koeler hoe beter hoor ;)
Maar ik heb een TBird 1GHz en hij draait idle op 34 graden met standaart coolermaster :) En stressed ongeveer op 44graden, toch netjes niet?

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Topicstarter
ja dat is idd netjes, maar die van mij is dat duzzz niet en cool is kewl

Verwijderd

1Ghz op 34 graden stressed ? Denk niet dat een AMD dat doet met gesloten kast en luchtkoeling zonder waterblokje .... :+

Stressed 50 graden is mooi, alles onder de 50 graden is beter, en onder de 40 is sensationeel.

1Ghz op 44 is gewoon goed.
.. nou jahh.. dat vindikdus... B-)

Apropos, is er eigenlijk iemand die sussesvol een peltier koeling op een 1Ghz Amd systeem heeft draaien, zonder water koeling en een gesloten kast, dus met alleen lucht+peltier ?????

Bij mij draait m'n Duron600 op 1000(10*100) met open kast 44 graden idle en 50 stressed.
(mobo op 21/22)

En dat is met 7 extra fans en een Alpha PAL6035 met straaljager fan, bij kamertemp op 18/20c. *D

Kast dicht, gaat de boel 7/8 graden omhoog.... ;(

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Topicstarter
Okee dus om 50 hoef ik me niet zo druk te maken :), dan gaan we zo naar de Ghz

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
k, ik heb dus een AOpen HQ08 met een fan aan de voorkant (nog geen gat erin ;)) en dus 1 in me voeding (duh! :P) en 2 bovenin, en dus een dchte kast. En dus een standaart coolermaster op me proc. Echt beterz 8-)

Verwijderd

wat voor proc en hoe warm. Mijn beestje wordt max 54 graden, iets van 46 idle. Maar alleen standaardkoelertje en geen xtra fans voor fans van fans

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Op maandag 11 december 2000 09:23 schreef Hooi het volgende:
Kast dicht, gaat de boel 7/8 graden omhoog.... ;(
Bij mij gaat met de kast dicht juist de temp omlaag. Zal wel te maken hebben met de verschrikkelijke luchtstroom die onderbroken wordt zodra de kast open gaat :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1