PM week 2 2004

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
Gebruik linux blijft toenemen

Redelijk nieuw nieuwsje met twee al doodgemodde trollen.

0 -> -1 (inmiddels bleek deze al wel op -1 te staan. |:(
0 -> -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap niet dat je de bovenste twee wel hebt gezien en deze hebt kunnen missen:
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=932381

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 22:54:
snap niet dat je de bovenste twee wel hebt gezien en deze hebt kunnen missen:

:D
Ik heb hem gezien en erover getwijfeld, maar zijn woordkeus in "zal" en "ik denk" hebben ervoor gezorgd dat ik de reactie het voordeel van de twijfel wilde geven. Er wordt ruimte gelaten waardoor het een duidelijke mening blijft. Weliswaar compleet ongefundeerd maar IMO redelijk verantwoord op nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Even voor mijn beeld: die reactie heeft nu een waardering van 0 en de tag Troll. IMHO is het geen troll, maar meer een weinig toevoegende reactie en zou hij dus op Overbodig thuishoren. Hij hoeft daar niet naar toegezet te worden, maar heb ik hierin wel gelijk? Of maakt het stukje Ik denk dat Linux altijd de underdog zal blijven. het toch weer wat trollerig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kiss firmware schendt GNU-licentie
1 -> 4

gebruik van Linux blijft toenamen

0 -> 2
1 -> 3
0 -> 2 Tja, een interessante vraag over statistiek op 0...
1 -> 3
4 -> 3
3 -> 1
2 -> 0 lachbui van jewelste....
3 -> 1Ja, doorgaan op voorgaande mislukte grap....
1 -> 3
1 -> 3 (Deze zou ik wel eens kunnen overwaarderen... iemand?
1 -> -1

kwoothommels ontdekt... mensen die een posting gewoon copy-pasten en dan 1 zin commentaar leveren. Ik lees die copypaste en denk.. dubbelpost en grijp naar -> 0 tools. Indien mensen een kwoot doen, zou iedereen voor leesbaarheid enige kenmerken van de kwoot moeten toepassen..... verwarring alom hierzo

[ Voor 97% gewijzigd door Delerium op 06-01-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeX schreef op 06 januari 2004 @ 07:26:
[...]

Ik heb hem gezien en erover getwijfeld, maar zijn woordkeus in "zal" en "ik denk" hebben ervoor gezorgd dat ik de reactie het voordeel van de twijfel wilde geven. Er wordt ruimte gelaten waardoor het een duidelijke mening blijft. Weliswaar compleet ongefundeerd maar IMO redelijk verantwoord op nul.
"zal" maakt de reactie niet genuanceerder, maar refereert gewoon aan de toekomst.

"Ik denk" maakt de reactie imho niet genuanceerder omdat er geen aanleiding in zijn post wordt gegeven waarop zijn specificieke mening mening gefundeerd is.

Een TROLL is volgens de definitie DOELBEWUST provoceren en etteren. Daar voldoet de post aan.

De eerste kreet is:
Nu de grafiek van "server 2003" nog...
Hieruit maak ik op dat de poster net tijd genoeg heeft gehad om de titel te lezen, een secondie naar de grafiek heeft gekeken, en verder niets uit het nieuwsbericht heeft gelezen.

Zijn reactie is dan ook van een datum van 3 minuten voor de post. Om 2 uur smiddags (een drukke periode) en in een draad waarin veel gepost wordt.

Je moet bijzonder snel zijn wil je daar een first post hebben. Dat heeft hij gered.

Blijkbaar weet de poster NIETS MEER dan dat het gaat over LINUX en over marktaandeel.

Dat zint het niet, dus plaats hij een reactie. Het kan niet anders dan dat deze reactie een bewust provocerende first post is.

"server 2003" geeft al aan dat hij geen flauw benul heeft waar het in de post om gaat. Het gaat om marktaandeel van een type besturingsysteem, dus als hij ZINVOL had willen reageren had hij het over windows gehad, en niet srv2003 specifiek.
Die zal wel wat stijler lopen!
Is niet onderbouwd en is bovendien appels met peren vergelijken.

Als hij wist waar het het over had, zou hij die vergelijking niet maken. Weet hij wel waar hij het over heeft, is het ZEKER provoceren en ettergedrag.
Ik denk dat Linux altijd de underdog zal blijven.
Niet onderbouwd en bovendien foutief.

'underdog' heeft de betekenis van "bij voorbaat als zwakkere aangemerkte"

Linux is op dit moment al niet als "bij voorbaat zwakkere aangemerkte" serverOS te noemen. Dat is dus weer provoceren.

Een aardig detail is dan ook dat deze meneer geen ervaring heeft met Linux. Maar wel een oordeel

CONCLUSIE

Deze persoon heeft vanaf op het moment dat hij zag dat er een nieuwe topic was met daarin nieuws dat hem niet beviel, snel gehandeld MET ALS DOEL het realiseren van een provocerende first post om zo een negatieve trent te zetten op het verloop van de reacties.

Daarin is hij geslaagd.

Om bovengenoemde redenen vind ik dus dat deze meneer geen punt meer verdiend dan de allerlaagste score die hier gegeven wordt: -2 met een waarschuwingsmailtje.

Mijn mening over iedereen die het daar niet mee eens is:
jullie kunt niet modden :P

/me gaat er overigens niet verder op in.
Wil nog wel even kwijt dat iedereen die deze reactie doelbewust "inzichtvol" of iets in die geest heeft gegeven op een beschamend laag niveau modereert en imho dus niet behoort te modereren. :) Ik zeg dat omdat ik zie dat er een behoorlijk aantal zijn die dat hebben gedaan.

Edit: ik heb nog wel een toevoeging
Hij heeft 'm om +2 neergezet. Daarmee geeft hij zijn intenties duidelijk bloot. Een van de zwaarste trollen die ik in >5 jaar T.net heb gezien.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leuke (of niet?) met die Linux vs. Windows discussies is altijd dat er geen tussenweg mogelijk lijkt. Of je bent voorstander van Linux of voorstander van Microsoft. En elke post die niet bevalt, wordt de kelder ingeduwd. Daarin is Tweakers niet uniek. Je ziet het overal. Nergens hebben mensen zo'n duidelijke mening over als Linux en Windows. En de verleiding is o zo groot om er elke keer weer aan mee te doen. Maar zo lang mensen het maar onderbouwen mogen ze dat van mij doen. Maar wie ben ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zie er volstrekt geen troll in, ik vind het een 0-Overbodig. (Op spelling zullen we maar niet modden, het is steil...)
Een -2 en mail zou hier volstrekte overkill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk? Niet echt. Zo'n zware troll meteen aan het begin van de draad verziekt de boel behoorlijk. Het op mening modden is helemaal triest.

0-verbodig? tsssssk. Bij beoordeling moet je de emotionele bedoeling van de poster beschouwen. Niemand hier maakt mij wijs dat deze poster geen troll bedoeling heeft. Dan IS het ook een troll. Je kunt toch wel de emoties van een poster inschatten? Als je de emoties van een poster kunt inschatten, kun je zijn bedoeling inschatten, en kun je ook inschatten of het wel/niet een troll is.

/me was bijna vergeten dat hij er verder niet op in zou gaan.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:08:
Leuk? Niet echt. Zo'n zware troll meteen aan het begin van de draad verziekt de boel behoorlijk. Het op mening modden is helemaal triest.

0-verbodig? tsssssk. Bij beoordeling moet je de emotionele bedoeling van de poster beschouwen. Niemand hier maakt mij wijs dat deze poster geen troll bedoeling heeft. Dan IS het ook een troll. Je kunt toch wel de emoties van een poster inschatten? Als je de emoties van een poster kunt inschatten, kun je zijn bedoeling inschatten, en kun je ook inschatten of het wel/niet een troll is.

/me was bijna vergeten dat hij er verder niet op in zou gaan.
Mee eens. Die first post is een troll van heb ik jou daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 20:55:
[...]

"zal" maakt de reactie niet genuanceerder, maar refereert gewoon aan de toekomst.

"Ik denk" maakt de reactie imho niet genuanceerder omdat er geen aanleiding in zijn post wordt gegeven waarop zijn specificieke mening mening gefundeerd is.
"Zal" en "ik denk" zijn beiden uitspraken met betrekking tot een verwachting. Speculeren mag altijd, maar als dat ongefundeerd op de frontpage wordt gezet is dat hooguit overbodig maar niet direct altijd provocerend.
...
Met je tijdverhaal en first post stukje moet ik je eigenlijk achteraf volledig gelijk geven. Het is geen policy om mensen op dit soort reacties (Wel op "first post" first posts) aan te spreken en om ze naar -2 te zetten. Hier is echter wel duidelijk geprobeerd te first posten. Ik vind het discutabel of dit doelbewust trollerig is gedaan. Een -1 troll of een 0 first post is verdedigbaar IMO.

/edit. Het is overigens wel lastig modden de laatste tijd. De één verwijt je de arrogantie als je ook maar pretendeert iets van de afwegingen van de postert af te weten en de ander moet je minimaal de emotionele achtergronden op waarde kunnen schatten. :P

[ Voor 20% gewijzigd door KeX op 06-01-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Ecteinascidin schreef op 06 januari 2004 @ 15:12:

1 -> 3 (Deze zou ik wel eens kunnen overwaarderen... iemand?
Imo is een +3 wel wat hoog maar een +1 iig flink te laag, ikzelf zou voor de +2 gaan maar zou een +3 score ook laten staan :).
Poster put weliswaar uit persoonlijke bron, maar dat is imho wel degelijk wat er in het breed in het bedrijfsleven speelt.
kwoothommels
Prachtige woordspeling _/-\o_ dat ik die nog niet eerder gezien heb, ga ik zeker onthouden :)
(mag wmb zelfs in de faq opgenomen worden).

edit:

Overigens kan ik FlipZemanova's betoog prima volgen, en kan me er helemaal in vinden (dwz -1 troll), maar om eerlijk de waarheid te zeggen, ik zou het niet uit mezelf zo ver geanalyseert hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door botoo op 06-01-2004 22:45 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
KeX schreef op 06 januari 2004 @ 21:30:
/edit. Het is overigens wel lastig modden de laatste tijd. De één verwijt je de arrogantie als je ook maar pretendeert iets van de afwegingen van de postert af te weten en de ander moet je minimaal de emotionele achtergronden op waarde kunnen schatten. :P
*eensch* clairvoyance anyone :X

* JAVA-Doctor , de laatste drie linkjes die je geeft komen allemaal uit op dezelfde reactie. Kladblok in de war?

Dan nog een paar PM's:

XGI Volari Duo V8 Ultra review met nieuwe drivers

3->1
2->0, offtopic
4->2
3->1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Eensch ende done. Alleen die plus vier heb ik op 2 laten steken. 1 was wel te verklaren, maar ik ben wat milder gebleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 20:55:
Mijn mening over iedereen die het daar niet mee eens is:
jullie kunt niet modden :P
Nu lees ik graag betogen, ik volg deze geheel en op basis van deze moet ik zeggen dat vanuit dat perspectief bekeken het idd een troll van jewelste is. Mijn mening is dat een reactie in perspectief plaatsen en dan beoordelen meestal geen objectieve mod oplevert.

Hoe ik me hieruit lul en lekker niets doe? Simpel, ik kan toch niet modden dus doe ik het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Zelfs na alle extra argumentatie kan ik het geen troll vinden. Wat mij betreft staat hij op nul prima. Maar ja, de wereld zou ook heel saai wezen als iedereen het altijd met elkaar eens zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Femme 2 keer naar beneden gemod omdat iemand kennelijk niet eens was met zn teksten.
nieuws: Steve Jobs toont nieuwe Xserve G5

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:48

Beaves

Usque ad Finem

EfBe schreef op 07 januari 2004 @ 12:01:
Femme 2 keer naar beneden gemod omdat iemand kennelijk niet eens was met zn teksten.
nieuws: Steve Jobs toont nieuwe Xserve G5
Ik heb allebei de reacties een +1 gegeven, Femme heeft in mijn ogen gelijk, de Mac gebruiker(s) die hier schijnbaar gemod heeft lopen teveel en te snel achter het baasje Jobs aan...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vind http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=935268 te laag gewaardeerd en wel behulpzaam.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

u vraagt, wij draaien
0 -> 2
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
done
Wel een open deur, maar toch vond ik naar nul te streng.
done
Heb ik laten staan. Dat ene puntje vond ik wel verdiend.
Deze van van 3 naar 1 gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Deze is naar -2 gezet omdat er naar warez werd verwezen. Zie ook: Harm in "Warez irc-kanalen of niet?".
Pagina: 1