"zal" maakt de reactie niet genuanceerder, maar refereert gewoon aan de toekomst.
"Ik denk" maakt de reactie imho niet genuanceerder omdat er geen aanleiding in zijn post wordt gegeven waarop zijn specificieke mening mening gefundeerd is.
Een TROLL is volgens de definitie DOELBEWUST provoceren en etteren. Daar voldoet de post aan.
De eerste kreet is:
Nu de grafiek van "server 2003" nog...
Hieruit maak ik op dat de poster net tijd genoeg heeft gehad om de titel te lezen, een secondie naar de grafiek heeft gekeken, en verder niets uit het nieuwsbericht heeft gelezen.
Zijn reactie is dan ook van een datum van 3 minuten voor de post. Om 2 uur smiddags (een drukke periode) en in een draad waarin veel gepost wordt.
Je moet bijzonder snel zijn wil je daar een first post hebben. Dat heeft hij gered.
Blijkbaar weet de poster NIETS MEER dan dat het gaat over LINUX en over marktaandeel.
Dat zint het niet, dus plaats hij een reactie. Het kan niet anders dan dat deze reactie een bewust provocerende first post is.
"server 2003" geeft al aan dat hij geen flauw benul heeft waar het in de post om gaat. Het gaat om marktaandeel van een type besturingsysteem, dus als hij ZINVOL had willen reageren had hij het over windows gehad, en niet srv2003 specifiek.
Die zal wel wat stijler lopen!
Is niet onderbouwd en is bovendien appels met peren vergelijken.
Als hij wist waar het het over had, zou hij die vergelijking niet maken. Weet hij wel waar hij het over heeft, is het ZEKER provoceren en ettergedrag.
Ik denk dat Linux altijd de underdog zal blijven.
Niet onderbouwd en bovendien foutief.
'underdog' heeft de betekenis van "bij voorbaat als zwakkere aangemerkte"
Linux is op dit moment al niet als "bij voorbaat zwakkere aangemerkte" serverOS te noemen. Dat is dus weer provoceren.
Een aardig detail is dan ook dat deze meneer geen ervaring heeft met Linux. Maar wel een oordeel
CONCLUSIE
Deze persoon heeft vanaf op het moment dat hij zag dat er een nieuwe topic was met daarin nieuws dat hem niet beviel, snel gehandeld MET ALS DOEL het realiseren van een provocerende first post om zo een negatieve trent te zetten op het verloop van de reacties.
Daarin is hij geslaagd.
Om bovengenoemde redenen vind ik dus dat deze meneer geen punt meer verdiend dan de allerlaagste score die hier gegeven wordt:
-2 met een waarschuwingsmailtje.
Mijn mening over iedereen die het daar niet mee eens is:
jullie kunt niet modden
/me gaat er overigens niet verder op in.
Wil nog wel even kwijt dat iedereen die deze reactie doelbewust "inzichtvol" of iets in die geest heeft gegeven op een beschamend laag niveau modereert en imho dus niet behoort te modereren.

Ik zeg dat omdat ik zie dat er een behoorlijk aantal zijn die dat hebben gedaan.
Edit: ik heb nog wel een toevoeging
Hij heeft 'm om +2 neergezet. Daarmee geeft hij zijn intenties duidelijk bloot. Een van de zwaarste trollen die ik in >5 jaar T.net heb gezien.
[
Voor 22% gewijzigd door
Verwijderd op 06-01-2004 21:05
]