Toon posts:

[linux] modem sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag met meerdere pc's gebruik maken van 1 modem aangesloten op mijn server. Niet voor internet, maar telebankieren ed. Ik weet dat het al vaker besproken is, maar ik heb een howto gevonden waarmee ik er niet helemaal uit kom.
http://www.tldp.org/HOWTO/Linux-Modem-Sharing/
Ik heb dus een linux server met een modem aangesloten. Het modem werkt op ttyS0, hij doet ut goed, getest en wel.
In bovenstaande link bij the server side wordt uitgelegd hoe je linux configureerd om tcp connecties vanaf cliënts te accepteren, maar daar gaat het al fout.

In inetd.conf moet ik deze regel invoegen: modem stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/modemd /dev/ttyS1
Maar ik heb geen inetd draaien, maar xinetd, daarin heb ik de volgende regels gezet:
service modem
{
disable = no
socket_type = stream
wait = no
user = root
server = /usr/sbin/tcpd
server_args = /usr/sbin/modemd
}

In /etc/services heb ik: modem 2006/tcp modemd

En tot slot staat er in /usr/sbin een perl script met de naam modemd en volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
#!/usr/bin/perl
select((select(STDOUT), $| = 1)[$[]);
select((select(STDIN), $| = 1)[$[]);
exec 'cu -s 115200 -l /dev/ttyS0';
die '$0: Cant exec cu: $!\n';

Heeft execute rechten.

Ik krijg het dus niet aan de gang. Met telnet localhost modem, of telnet localhost 2006 zou ik toch verbinding moeten krijgen met dat ding? Dat gaat dus niet, ergens loop ik stuk, maar waar? Thnx alvast voor jullie hulp.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik ben er ook al een tijdje zo af en toe naar aan het kijken. Je kan ditzelfde doen met termnetd. Werkt wel ok, Jouw probleem is misschien wel dat je geen rechten hebt op ttyS? te schrijven
Mijn probleem is hoe windows zo gek te krijgen dat ie een telnetsessie doet voor een compoort, als je wat (gratis) weet hoor ik het graag

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
offtopic:
Je moet gewoon rabobank nemen ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)