Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] S-ATA voedingsconnector meshen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enkele dagen de gelukkige bezitter van een Nexus NX-3500 Special-Edition voeding. Ben ook natuurlijk direct aan het meshen geslagen, maar stuit eigenlijk op een nogal probleem..

Deze voeding is voorzien van een speciale voedingsconnector voor Serial ATA schijven.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bonder/nexus.jpg

Nu vraag ik mij toch af of iemand al een manier heeft gevonden om ook deze kabel te meshen :/

Verwijderd

Wat is het probleem eigelijk?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 21:11 ]

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 21:10:
Wat is het probleem eigelijk?
lijkt me vrij duidelijk, hij wil die kabel meshen maar weet niet of hij de connector er zonder risico af kan halen, en dat vraagt ie even vriendelijk....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
ah ik vroeg me al af waar die andere connector op me hdd voor was :P
maaruhm, ik weet niet of je die stekker er zo af kan halen. heb je al gekeken hoe hij in de voeding vast zit?

en maak anders nog eens wat gedetaieerde foto's van de connector (ook de richting waar die kabeltjes erin steken)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zo te zien op jouw foto zitten er twee pinnetje's bovenop.. als je deze indrukt.. kan de connector dan niet uit elkaar??

Disclaimer: Ik heb nog nooit zo'n stekker irl vastgehad!!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt me duidelijk als je ongeveer weet wat meshen is :)

Probleem is dat ik niet weet hoe ik de connector van de kabeltjes kan loshalen, zonder deze te beschadigen!

In de voeding zit de kabel gewoon gesoldeerd, netzoals de rest van de kabels! Daar loshalen is dus geen optie!

edit:
Aan apen-nootjes:
Dat zijn geen pinnetjes, dan zijn 2 kleine holletjes c.q. deukjes in de connector.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 21:36 ]

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 09:05

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Heb laatst zelf ook een Sata stekker gemeshed, en is gewoon pennetjes indrukken en eraf halen, klein beetje terugbuigen en ze kunnen weer terug.

Maar een gratoe tip is doe het rustig aan, als het stuk is ..... get the point ;)

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ehm.. hoe bedoel je precies 'pennetjes terug duwen'? Vanaf de kabel gezien ofzo?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Dat zal niet bij alle stekkers lukken ... Sommige zijn namelijk aangegoten en die haal je dus echt niet meer los.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is inmiddels gelukt! Bleek idd dat er een soort van haakjes aan de 'behuizing' van de connector zaten die de draadjes tegenhielden. Heel voorzichtig het platic-lipje oplichten met een klein plat schroevendraaiertje was alles en je kon het draadje er zo uithalen!

Eigenlijk heel mooi systeem dat ze voor alle kabeltjes zouden moeten gebruiken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 15:08 . Reden: duidelijker gemaakt dat het opgelost is ;) ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

de oplossing is al gevonden gelukkig. ik zat te denken om em dan door te knippen, mesh+ krimpkous erop, draden weer aan elkaar solderen met een krimpkous eromheen, mesh weer terug schuiven, en vervolgens daarvan ook de krimpkkous eromheen meshen.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 17:14
Ja_ferry_,

das idd goede optie als er geen mogelijkheid is om de pinnen van de connector los te krijgen.Zat er net zeg n.a.v Ts post over na te denken en kwam daar ook op uit :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
als je de pinnetjes niet los krijgt kan je hem imo beter in de voeding los maken en daarna terug vast solderen in plaats van hem in het midden door te knippen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad ook mijn voorkeur genieten, draden doorknippen is wel erg rigorues!

Ben nu trouwens met die twee kabels bezig met drie molexen eraan, maar is het iemand al gelukt om het krimpkous op het stukje kabel het dichts bij de voeding te krijgen? Ik krijg dat spul gewoon niet over de eerste twee kabels heen 8)7

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Het is mij ook nooit gelukt om krimkous bij de voeding te krijgen. Ik heb de krimpkous daarom iets verder van de voeding af. Er is dus nog een stukje van de originele kabels zichtbaar...
Als ik alle kabels gemesht heb wil ik dit met (zwart) isoleertape wegwerken. Gewoon tape om alle kabels heen.
Ik heb dit getest op een oude voeding en ziet er heel netjes afgewerkt uit. veel mooier dan allemaal krimpkous tegen mekaar aangepropt.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 10:13
Als je nou de voeding open draait en de CableMesh tot in de voeding er om heen doet dan ben je er wel en dan hoef je aan die kant ook geen krimpkous eromheen te doen je moet wel ff zorgen dat je de CableMesh ff aan elkaar gesmolten hebt aan het eind zodat het niet gaat rafelen
Pagina: 1