MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024
ik heb ook zo'n systeem met asus v7700 en abit kt7-raid en athlon 900@1000 en 256 mb sd-ram cas 2. Ik ken geen problemen zoals jij ze hebt. Maar als nadat ik mijn harddisk heb geformateerd alles opnieuw installeer, dan start ie vanaf het moment dat ik mijn videokaart drivers installeer veel trager op. Mijn idee is dat v7700 en abit kt7-(raid) niet altijd even goed competible is.
Kreeg ik m'n videokaart maar eens goed geinstalleerd!! Updaten middels de inf.file werkt maar zorgt ervoor dat het tweakprogje van asus zelf vast loopt met de melding dat ie meer dan 16 kleuren nodig heeft! en dan draai ik toch echt 32 bit kleur....
misschien is het mb aan 't overlijden of zou het een voedignsprobleem kunnen zijn??
't beesie hoeft niet eens hard te werken. oftewel ik krijg 98SE wel geinstalleerd maar de asus drivers niet dus echt stabiel draaien is er niet bij en dan ga ik nog niet tweaken...
PS
misschien is het mb aan 't overlijden of zou het een voedignsprobleem kunnen zijn??
't beesie hoeft niet eens hard te werken. oftewel ik krijg 98SE wel geinstalleerd maar de asus drivers niet dus echt stabiel draaien is er niet bij en dan ga ik nog niet tweaken...
PS
MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024
Verwijderd
Ik heb zelf ook deze combinatie en ik heb er absoluut geen problemen mee.
Ik zou even de volgende dingen proberen.
1. Installeer de laatste bios voor je moederbord.
2. Installeer de VIA 4in1 driver.
3. Zorg dat in het bios de optie 'assign IRQ to VGA' op enabled staat.
4. Zorg dat het IRQ voor de vid.kaart niet ook nog door een ander apparaat gebruikt wordt. (kun je zien tijdens opstarten)
5. Zet in bios AGP4X uit.(dus op 2X zetten)
6. Zet in bios 'fastwrites' op disabled.
7. Probeer de laatste nieuwe Nvidia Detonator driver (www.nvidia.com)
8. controleer of je het geheugen niet te snel ingesteld hebt staan. Cas2 ipv Cas3 enz.
Laat ff weten of het lukt? Deze combo moet absoluut stabiel te krijgen zijn.
Ik zou even de volgende dingen proberen.
1. Installeer de laatste bios voor je moederbord.
2. Installeer de VIA 4in1 driver.
3. Zorg dat in het bios de optie 'assign IRQ to VGA' op enabled staat.
4. Zorg dat het IRQ voor de vid.kaart niet ook nog door een ander apparaat gebruikt wordt. (kun je zien tijdens opstarten)
5. Zet in bios AGP4X uit.(dus op 2X zetten)
6. Zet in bios 'fastwrites' op disabled.
7. Probeer de laatste nieuwe Nvidia Detonator driver (www.nvidia.com)
8. controleer of je het geheugen niet te snel ingesteld hebt staan. Cas2 ipv Cas3 enz.
Laat ff weten of het lukt? Deze combo moet absoluut stabiel te krijgen zijn.
Wat je aanraadt heb ik geprobeerd. de laatste officiele bios is standaard geinstalleerd (UL versie) de UZ versie is beta. 't enige wat ik nog niet geprobeerd heb is de nieuwste asus/nvidia drivers (begreep dat er een bug op de install cd zit) en kan nog proberen om de jumper die STR (suspend to Ram) regelt uit te zetten. laat je vanavond weten of dat werkt. thanks voor je reply