Ik ben bezig voor een site een menu te maken met css en het htc bestand van Clay om ook :hover in IE te laten werken, alleen werkt het in IE niet
. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar krijg het in IE niet aan de praat. Volgens mij zit de fout ergens in de manier waarop ik het htc bestand aanroep, want niks met :hover (behalve links) werkt in IE, maar ik gebruik het precies op dezelfde manier als op deze pagina waar ik ook een beetje aan het testen was. Kijk ik nu ergens overheen? want ik heb nu een redelijk tijdje zitten zoeken naar de fout, maar kan hem niet vinden.
In Firebird werkt het allemaal overigens perfect (maar dat is logisch
) perfect. Dit is mijn CSS voor het menu:
Mijn menu zit op de volgende manier in elkaar (zijn lange regels in mijn html bestand dus dat zou de layout een beetje verneuken denk ik):
Een voorbeeld van de html pagina staat hier en een voorbeeld van mijn stylesheet staat hier
In Firebird werkt het allemaal overigens perfect (maar dat is logisch
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| div#leftMenu ul, li { list-style-type: none; margin: 0; padding: 0; } div#leftMenu ul { background: #fff; width: 175px; } div#leftMenu li { display: block; position: relative; border-bottom: solid 1px #ccc; } div#leftMenu li ul { border-left: solid 1px #ccc; } div#leftMenu li a { display: block; padding: 3px 0 3px 10px; background: #fff; color: #000; text-decoration: none; font-weight: bold; } div#leftMenu li a:hover { background-color: #fff; color: #f00; } div#leftMenu li:hover ul { visibility: visible; } div#leftMenu ul ul { position: absolute; visibility: hidden; z-index: 100; left: 117px; top: 3px; } |
Mijn menu zit op de volgende manier in elkaar (zijn lange regels in mijn html bestand dus dat zou de layout een beetje verneuken denk ik):
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <ul> <li>Kop <ul> <li>Subkop</li> <li>Subkop</li> <li>Subkop</li> </ul> </li> <li>Kop <ul> <li>Subkop</li> <li>Subkop</li> <li>Subkop</li> </ul> </li> </ul> |
Een voorbeeld van de html pagina staat hier en een voorbeeld van mijn stylesheet staat hier
* Bescheiden Schopje *