Toon posts:

ASUS A7V8X-MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

Ik heb al weer een maandje nu een ASUS A7V8X-MX in een servertje van mij zitten co-located.

Die is helaas afgelopen week onderuit gegaan.
Na simpele reboot huppa doenniet weer goed.

Nu had me dat eigenlijk niks kunnen schelen.

Maar zojuist las ik hier ergens op het forum dat iemand ook gewone cheapo bordjes voor zijn server gebruikt maar toch wel om de week een reboot heeft.

En aangezien dat niet echt de bedoeling is omdat het co-located draait moet het wel continu blijven draaien.

Dus mijn vraag is eigenlijk.

Zijn hier meerdere personen die een ASUS A7V8X-MX in hun servertje hebben draaien??

Of een ander in de vergelijkbare prijsklasse zittend bord in hun server hebben zitten?

30 - 70 euro.

En daaruit wil ik eigenlijk opmaken of het verstandig is om dit erin te laten zitten of toch maar door te sparen voor een duur Tyan bord.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het zou gewoon goed moeten gaan. misschien heb je een slecht exemplaar ofzo. maar elke bord, hoe goedkoop ook, moet gewoon 24/7 stabiel kunnen draaien. mijn asrock el cheapo k7s8x bord staat ook altijd zonder problemen aan. das op de zaak. ik heb privé een jetway 663as (via kt133a) budget bordje en die doet het ook altijd nog, staat ook altijd aan.

trouwens, die asus budget bordje zijn wel goedkoop, maar ik heb niet het idee dat er op kwaliteit ingeboet is ofzo. ik ben nooit asus fan geweest vanwege de veel te hoge prijs, maar het laatste half jaar verkoop ik praktisch alleen nog maar asus, omdat hun budget serie een fantastische prijs/kwaliteit verhouding heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door smvs op 05-01-2004 21:13 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 18:43
Waarom leg je gelijk de beschuldigende vinger bij je moederboard? Ik heb, in tegenstelling tot jou, wel een duur Tyan moederboard gekocht, maar toen een geheugenbankje aan het overlijden was ook geregeld een reboot gehad. In principe kun je voor een server willekeurig welk bord gebruiken, zolang je voor voldoende koeling zorgt horen ze allemaal 24/7 te kunnen draaien.

Wat betrefd persoonlijke ervaring: mijn Asus P3b-F is de stabielste en vooral sterkste mamaplank die'k ooit heb gehad, wat die allemaal al niet heeft moeten meemaken... Zit nu in een AT kast gepropt vastgeschroefd aan 1 afstandsbusje een uptime van een paar weken te lopen (firewall update, rebootje nodig ;)), als Asus nog steeds zulke stabiele bordjes maakt zou ik hier direct voor gaan. Overigens is Asrock als ik me niet vergis gewoon een dochteronderneming van Asus, weer een puntje voor hun dus.

Maar nogmaals, moederboard alleen zegt niks. Zorg voor wat beter geheugen, ECC registered als je moederboard het ondersteunt, meer dan voldoende koeling (vooral bij lage rack mounted servers nogal eens lastig, prop maar eens een fatsoenlijke fan in een 1u case) en een paar degelijke HDs en je uptimes zullen een stuk langer worden :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Helemaal mee eens. In principe moet elk fatsoenlijk mobo flinke uptimes kunnen halen, daar heb je echt geen Tyan voor nodig hoor :).

Asrock is idd leuk voor een budget servertje, heb thuis een hele tijd een KM266 uATX bordje van hun draaiende gehad, uptimes van 6 maanden haalde ie makkelijk :).

Uptimes zijn van meer dingen afhankelijk dan alleen van je mobo, zoals reeds gezegd.