Paar overwegingen:
* als ik HTML schrijf (dus niet: PHP) ben ik nog steeds erg zuinig met newlines, tabs, etcetera. Elke byte is er dan 1 die verzonden moet worden, en verzenden kost geld. Als ik sommige HTML-sources bekijk, waar honderden regels onder elkaar tientallen tabs achter elkaar staan in documenten die duizenden keren per dag worden verzonden... Dat scheelt al snel megabytes. Niet doen dus. Wat dat betreft ben ik blij dat ik 20 jaar geleden heb leren programmeren, efficient gebruik van code is mij gelukkig nog niet volstrekt vreemd
* Accolades altijd onder elkaar (zie bijv. hieronder) en daar koop je, als serieuze programmeur, dus idd. minimaal een 19" bij die je dan ook op 1600x1200 instelt. Om de if in een else-if zet je trouwens ook accolades. Alleen single statements kunnen eventueel zonder; maar zelfs dan zet ik ze er voor de overzichtelijkheid vaak ff bij; altijd, bijvoorbeeld, als ik ook accolades bij het als-true-statement gebruik.
* de 'klassieke' manieren van identifiers schrijven (bijvoorbeeld eenVariabele vs. EenFunctie) levert mij hoofdbrekens op in OO-environments. Voorbeeld:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| class Something
{
private int _locaaltje;
public int PubliekeProperty
{
get { return _locaaltje; }
set { _locaaltje = value; }
}
} |
...is die property nou een functie? Ik vind (op basis van gevoel) van niet, in feite is 'ie het wel, maar geef je dat wel of geen begin-hoofdletter? En hoe doe je dat met events? Is dat een functie of een variabele? Of geen van beide?
Kortom, mijn hoofdlettergebruik is doorgaans volstrekt niet consistent

Die underscore gebruik ik trouwens ook vaker niet dan wel.
* Ik las laatst dan in C het als standaard geldt om géén tabs te gebruiken, maar alles met spaties te layouten. Dat vind ik nou echt ruimteverspilling

Ook hier: koop maar een groter beeldscherm, leer je editor eens hoe breed een tab moet zijn en hou op met zeuren
[
Voor 10% gewijzigd door
Rataplan op 06-01-2004 14:26
]