Toon posts:

Asus a7n8x deluxe rev 2.0 S-Ata probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag.

Ik heb al veel geploetert in de forums maar ik kom er nog steeds niet uit (sorry k ben newb).
Onlangs heb ik veel nieuwe onderdelen gekoccht via internet.
-Asus a7n8x deluxe rev 2.0 moederbord
-2x Corsair 256 DDR 400
-Serial ATA HD van WD (1200jb)
-AMD XP 2800+
-Ati 9800 pro 128 DDR

Nou heb ik alles ingebouwd enzv. maar ik kan niks installeren op mijn nieuwe HD.
Bij mijn moederbord heb ik maar 1 cd gekregen met drivers enzv.
Ik mis dus diskettes voor mijn S-ata. Op de site van Asus vind ik de driver maar het is 4 mb groot. Ik vraag me dus af hoe ik dan ervan een diskette moet maken. Kan ik gewoon de files kopieren op diskette of moet dat op een speciale manier
gebeuren??

Zou het misschien ook mogelijk zijn om een HD (IDE paralel) van iemand te lenen en er winXp erop zetten zodat ik de drivers daarop kan installeren??? Of werkt dat niet omdat die HD naderhand weer wordt uitgehaald??

Plz help mij omdat ik ten einde raad ben :(

nb. Het spijt me als ik dit in het verkeerde forum hebt geplaats

Alvast bedankt!!!!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staan als het goed is gewoon op de site bij je mobo en dan download (dus niet de 4MB, maar de goede versie), maar de site doet een beetje vaag hier.
Maar je kan ze ook op CD branden anders lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Op cd kan ik ze neit branden omdat ik windows er niet op geinstaleerd hebt.
Bij de diskboot (F6) vraagt het om een diskette dus..

Op de site zie ik nergens de " diskette " versie.

alvast bedankt voor de reply

• Aikon
  • Niet online

Verwijderd

Op je cd van asus ga je naar drivers en dan SATA.
Dan kopieer dara de bestanden met betrekking tot de installatie dus geen tekstbestanden naar een floppy
De floppy gebruik je tijdens de installatie van windowes XP

Verwijderd

Topicstarter
Dus als het goed is moet ik de inhoud van de zip dus uitpakken en op diskette zetten of zit ik ernaast?
Kan ik na het installeren van de driver meteen winxp erop zetten? (net als een paralel HD)?

Ik zal het proberen zodra ik me floppy drive weer hebt.

Alvast veel dank!!! :)

• Aikon
  • Niet online
Staat allemaal duidelijk in die zip hoor :Z

Gewoon op floppy zetten idd, wat je zelf al 5x hebt gezegd dat je wou gaan doen.
En het installeren v/d driver gebeurd tijdens de windows install, wat je zelf ook al had uitgevogelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 21:13:
Op je cd van asus ga je naar drivers en dan SATA.
Dan kopieer dara de bestanden met betrekking tot de installatie dus geen tekstbestanden naar een floppy
De floppy gebruik je tijdens de installatie van windowes XP
Zo heb ik dat ook gedaan dus, ik ga ervan uit dat je de jumper op het bord ook in de juiste stand hebt staan.

Verwijderd

als je jumpers goed staan is het geen probleem, hij installeerd vanzelf de drivers en klaar is kees :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, k heb me floppydrive weer.
Alles instaleerde zich goed maar bij winXp boot up wordt me HD niet herkend.
Moest ik nog wat anders instellen ofzow??
Alle jumpers staan goed.

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Start je ook op van de XP CD? Ik had dit probleem toen ik een XP install CD gebruikte waarvan ik niet kon booten. Ik gebruikte een 98SE startup disk en startte dan XP install vanaf de CD, maar dat conflicteerde met de S-ATA driver op de diskette waardoor het niet lukte. XP CD bootable gemaakt en het werkte allemaal.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Xp is bootbaar. In de beginnende zwarte scherm wordt me HD wel herkend, eenmaal windows boot opkomt en ik kies voor Install Xp, staat er dat ik geen HD op de moederbord heb aangesloten. Vind het zeer raar. Moet ik wat doen in de RAID optie (F4) ???

• Aikon
  • Niet online
Je moet gewoon F6 (geloof ik) indrukken (komt onderin beeld bij de setup aan het begin, kan SCSI of RAID heten idd) en dan vraagt 'ie om floppy, en dan douw je dat floppy met die link van mij erin.
Dan moet 'ie het gewoon doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:24:
Xp is bootbaar. In de beginnende zwarte scherm wordt me HD wel herkend, eenmaal windows boot opkomt en ik kies voor Install Xp, staat er dat ik geen HD op de moederbord heb aangesloten. Vind het zeer raar. Moet ik wat doen in de RAID optie (F4) ???
Raid optie niet gebruiken, ook de raid utility op cd-rom van Asus NIET installeren.
Windows word daarmee op het verkeerde spoor gebracht.(tenzij je 2 schijven in raid wil zetten)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net 2 Samsung schijven in Raid via IDE geinstalleerd op een Asus P4C800-E Deluxe en je moet gewoon de drivers van Internet hebben. Daar staat het bestand op Makefloppy.exe. Die draai dan wordt de Floppy aangemaakt. Bij de start van installatie van Wxp/W2000/WNT ga je in het begin drukken op de knop F6 extra installeren van drivers en stop dan die floppy erin en laden die floppy en je bent klaar. Laat de floppy wel erin zitten tot de eerste boot en daarna eruit. That it. Raid drivers kan je installeren zonder problemen. Zet wel je bios in de goede stand en dan ben je klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1