Netwerk + ADSL + Win XP

Pagina: 1
Acties:

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik zit met een probleem,

ben hier op mijn nieuwe kamer in denhaag.
boven zit een jongen die heeft een ADSL aansluiting
die modem zit via USB naar zijn comp en hij heeft er ook nog een netwerk kaart inzitten
dus ik dacht laat ik mijn utp-kabel daarin doen en bij mij, en dan via de win-netwek-wizz. alles instellen. maar dat werkt dus niet :S

ik vraag me ook af hoe dat zou moeten want je moet als je de browser voor de eerste keer opendoet hier op deze comp eerst ff çonnect' drukken.

dus ik weet niet of dat ook een probleem vormt ?
hopelijk kan iemand mij helpen.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je hier al gekeken? FAQ Network Troubleshooting

edit: je zal wat meer info moeten geven, "het werkt niet" hebben we niet veel aan :)

[ Voor 37% gewijzigd door Mike Jarod op 05-01-2004 20:35 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 13:38
Je kan niet zomaar internet delen. De pc waar het modem op aangesloten zit moet als proxy server gaan werken. AnalogX is een goed proxy programma waarmee je makkelijk internet deelt. Verder moet op de eigen pc je instellingen goed staan m.b.t. proxy settings. Verder moet je een Cross cable gebruiken tussen je eigen pc en de pc met internet. Zorg eerst dat je een netwerk hebt waarmee je bestanden kan delen, en ga dan pas een proxy progie gebruiken.
Sccs

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Die buurkamerjongen moet sowieso zijn internetverbinding als "gedeeld" instellen, en dan moet het lukken (heb je wel netwerkverbinding? anders moet je de UTP kabel controleren :P)

Life is not about specs, it is about joy!

• bartvl

bartvl

IJnte schreef op 05 januari 2004 @ 20:35:
Je kan niet zomaar internet delen. De pc waar het modem op aangesloten zit moet als proxy server gaan werken. AnalogX is een goed proxy programma waarmee je makkelijk internet deelt. Verder moet op de eigen pc je instellingen goed staan m.b.t. proxy settings. Verder moet je een Cross cable gebruiken tussen je eigen pc en de pc met internet. Zorg eerst dat je een netwerk hebt waarmee je bestanden kan delen, en ga dan pas een proxy progie gebruiken.
Sccs
Is in WinXP geen software voor nodig, wordt automatisch ingesteld.
Dan zie je bij "netwerkverbindingen" ook een icoontje van een internetverbinding staan...

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Allicht moet je Internet Connction Sharing gebruiken (ICS). En Windows XP deelt internet niet automatisch voor jou. Dat zal je moeten instellen. Op de PC van je buurklamerjongen ziet Windows XP hoogstens 2 netwerkkaarten: 1. de USB ADSL-adapter (virtuele netwerkkaart) en 2. de fysieke netwerkkaart

edit:
@bartvl: je hebt waarschijnlijk ook een 56k modem oid met bijbehorend internetabbo

[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 05-01-2004 20:48 ]

• bartvl

bartvl

offtopic:
[quote]JeroenM_tbs schreef op 05 januari 2004 @ 20:45:
...

edit:
@bartvl: je hebt waarschijnlijk ook een 56k modem oid met bijbehorend internetabbo[/quote]

? Hoe dat zo?
Ik zit hier met ADSL hoor, (en nog wel een 56 K modem in de PC, maar niet aangesloten.
En eigenlijk ook wel ene abonnement omdat Tiscali "nog steeds onze opzegging van 14 maanden geleden nog niet heeft ontvangen":r

[ Voor 28% gewijzigd door bartvl op 05-01-2004 21:23 ]

Pagina: 1