[algemeen] volgorde codec installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55
Mensen,

Ik denk dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Momenteel barst het van de audio/video codecs.

Het lijkt mij verstandig om eens een lijstje van volgorde van installeren te maken.

Ik heb zojuist windows XP profesional weer eens maagdelijk ge-installeerd, zonder dat ze momenteel verne*kt is met niet werkende noodoplossende codecs.

Wie o wie heeft de oplossing?

alvast bedankt.

en ja, ik heb geprobeert te searchen, dat eindigde in een slotje en op google @ Got ook geen resultaat.
Gezocht in de faq, en daar stond het ook niet in!!!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 08:24
kazaalite codec pack zoeken in google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
m3gA schreef op 05 januari 2004 @ 19:59:
kazaalite codec pack zoeken in google.
da's toevallig geen zusje van Nimo codec pack, want daar heb ik m'n systeem ook wel eens mee om zeep geholpen?

kan iemand bovenstaande bevestigen voordat ik alles weer opnieuw kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Grolsch schreef op 05 januari 2004 @ 20:01:
[...]

da's toevallig geen zusje van Nimo codec pack, want daar heb ik m'n systeem ook wel eens mee om zeep geholpen?

kan iemand bovenstaande bevestigen voordat ik alles weer opnieuw kan installeren?
nimo is zwaar kut.. kazaa codec pack installeer ik altij bij vrienden als ze films willen kijken
maak anders een systemrestore point en test ze even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom al die codec packs? ffdshow + Ac3 filter en wat je dan eventueel nog mist.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
blackd schreef op 05 januari 2004 @ 20:03:
Waarom al die codec packs? ffdshow + Ac3 filter en wat je dan eventueel nog mist.
is simpeler en het werkt altijd..behalve die nimo zooi dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
ffdshow werkt ook altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
blackd schreef op 05 januari 2004 @ 20:03:
ik ben geen video/audiofiel, wat is ffdshow, en was is een ac3 filter?

ik klink ik nu heel erg dom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Ik gebruik zelf nu ACE Mega CoDecS Pack.

Waarom een codec pack en niet apart codecs installeren? Mja, luiheid. Ik vind het wel makkelijk om een pack te downloaden en te installeren. Werkt het niet goed, dan is de volgende codec pack aan de beurt.

[ Voor 61% gewijzigd door Croccifixio op 05-01-2004 20:08 . Reden: Toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Mijn ervaring is dat ffdshow een stuk schoner (lees: totaal niet vervuilend) en sneller is, en ik zie voor enkel het afspelen van films dan ook geen reden om (aparte) codecs te installeren.

Wanneer je zelf wilt encoden wordt 't natuurlijk een (gedeeltelijk) ander verhaal.. In de meeste gevallen zul je dit echter ook bijna altijd met dezelfde codec doen, dus installatie van alleen het ffdshow filter + één enkele codec die je zelf gebruikt om te encoden is voldoende :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Grolsch schreef op 05 januari 2004 @ 20:06:
ik klink ik nu heel erg dom ?
Ach :+
ffdshow staat in de FAQ van dit subforum:
Software Algemeen FAQ

AC3 filter : http://ac3filter.sourceforge.net/ oftewel meerkanaals geluid.
Croccifixio schreef op 05 januari 2004 @ 20:06:
Ik gebruik zelf nu ACE Mega CoDecS Pack.

Waarom een codec pack en niet apart codecs installeren? Mja, luiheid. Ik vind het wel makkelijk om een pack te downloaden en te installeren. Werkt het niet goed, dan is de volgende codec pack aan de beurt.
Ik snap je luiheid, maar met ffdshow heb je alle versies van DivX, XviD en wat MS MPEG4 codecs aan boord. Dus hoef je verder ook niets te installeren, AC3 filter kan vrijwel alles aan.

Edit: En VLC (videolan) media player. Werkt onafhankelijk van je geinstalleerde codecs, en kan een hoop lezen. Staat ook in de SA FAQ :+

[ Voor 60% gewijzigd door blackd op 05-01-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
blackd schreef op 05 januari 2004 @ 20:08:
[...]

ffdshow staat in de FAQ van dit subforum:
Software Algemeen FAQ

AC3 filter : http://ac3filter.sourceforge.net/ oftewel meerkanaals geluid.

[...]

Ik snap je luiheid, maar met ffdshow heb je alle versies van DivX, XviD en wat MS MPEG4 codecs aan boord. Dus hoef je verder ook niets te installeren, AC3 filter kan vrijwel alles aan.

Edit: En VLC (videolan) media player. Werkt onafhankelijk van je geinstalleerde codecs, en kan een hoop lezen.
Bedankt voor de tip. De volgende keer zal ik dan maar eens alleen ffdshow installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
inderdaad, ffdshow werkt perfect (tot nu toe)!!!

tnx for the tip.

Ik heb altijd alleen nog moeite met MPEG-2 (DVD) films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb het al talloze malen gezegd: Een codec pack installeren is de beste manier om de filmweergave te verneuken. Dat zijn verzamelingen codecs gecombineerd tot een hoop puin. Natuurlijk heb je altijd de kans dat het wel werkt, maar dan nog heb je nauwelijks een idee van wat er precies op je PC gezet wordt. Voor beginnelingen is dat natuurlijk erg makkelijk, echte tweakers slaan reeds groen uit bij het idee alleen al.

De sleutel tot een goed werkend en performant systeem is enkel het hoognodige installeren. Je wil dus zeker geen codecs en applicaties installeren die je niet gaat gebruiken. Met andere woorden, zeker geen codec packs. Zorg er dus voor dat dat soort rotzooi van je PC af is.

Je hebt slechts enkele kleine zaken nodig om vrijwel alle DivX/XviD-gecodeerde films weer te geven.

ffdshow filter

Het ffdshow-filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Daarnaast bezit ffdshow een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren.
In sommige zeldzame gevallen geeft ffdshow problemen met XviD gecodeerde films (*/**). In dit geval is het interessant om de XviD codec (Koepi's XviDbuild of Nic's DirectShow filter bijvoorbeeld) eveneens te installeren en de ondersteuning voor XviD in ffdshow uit te schakelen. Vreemd genoeg wordt de ffdshow website nauwelijks geupdate (de laatste update is jaren oud), maar de ontwikkeling van ffdshow gaat wel in een hoog tempo verder. Daarom is het interessant om ffdshow niet van de ffdshow-projectwebsite te downloaden omdat deze hopeloos outdated zijn. Websites als Softpedia bieden meestal de recentste ffdshow-versie aan. Op het moment van schrijven is dat ffdshow-20040828.

*: Het bekende "groenwaas" bij ffdshow en XviD gecodeerde films valt vaak ook te verhelpen door simpelweg "IDCT" bij de "Miscellaneous" instellingen van ffdshow in te stellen op "XviD" in plaats van "Simple (16383)".

**: Wanneer XviD-films schokkerig afspelen met ffdshow terwijl dit niet het geval is bij DivX-films, dan maken deze waarschijnlijk gebruik van packet frames welke niet ondersteund worden door oudere ffdshow-versies. Update naar een recente ffdshow zoals ffdshow-20040304 en het probleem zou verholpen moeten zijn.

AC3filter

Omdat ffdshow enkel beeld behandelt (***) heb je waarschijnlijk ook nog een AC3 filter nodig voor de films die hiervan gebruik maken. AC3filter is net als ffdshow compact en biedt een groot aantal features. 0.70 is de laatste officiële versie, maar ondertussen is ook een release candidate van versie 1.0 uitgekomen. Deze bevat tevens een DTS-decoder. Deze nieuwe versie is bijzonder stabiel, dus wanneer je ook een software DTS-decoder wil, download dan AC3filter 1.01 RC5.

***: Merk op dat recente versies van ffdshow nu ook over ondermeer een AC3-decoder beschikken. De bedoeling van het ffdshow-project is op termijn **n compact filter te ontwikkelen dat vrijwel alle populaire formaten kan afspelen. In principe kun je dus AC3filter achterwege laten bij deze nieuwe ffdshow-versies. Vaak is het echter toch interessant om tevens AC3filter te installeren omdat deze veel uitgebreider is, maar in het zeldzame geval dat AC3filter lastig doet, weet dan dat ffdshow een alternatief biedt.

Als je zelf ook films encodeert, dien je natuurlijk ook wel de codecs van de formaten waarnaar je codeert te installeren. De eerder genoemde programma's zijn slechts DirectShow filters die enkel de weergave verzorgen.

VobSub (optioneel)

Hoewel ffdshow en veel mediaspelers zelf wel ondertitels kunnen weergeven, verkiezen sommigen een apart filter hiervoor. VobSub is waarschijnlijk wel het bekendste. Gebruikers van Matrox-kaarten prefereren vaak DivXG400 boven VobSub.

OggDS - Ogg Vorbis DirectShow filter (optioneel)

De laatste tijd is een nieuw formaat naast *.avi in opmars: *.ogm. Dit is net als *.avi een containerformaat waarin andere mediaformaten opgeslagen zitten. In het geval van *.ogm is dit doorgaans niets anders dan een XviD-film met Ogg-audio. Je hebt wel een filter nodig om je mediaspeler dit nieuwe containerformaat te doen herkennen. OggDS is daarvoor uitstekend.

Media Player Classic (MPC) of BSPlayer

Als laatste is natuurlijk een goede mediaspeler van belang. De filmweergave valt of staat met de kwaliteit van de player. Iedereen die Windows Media Player 7 en later gebruikt op een niet zo modern systeem zal wel weten waarom een goede player van belang is. Spelers als Media Player Classic (****) en BSPlayer zijn compact, nemen weinig resources en bieden tal van features.

****: Recente versies van Media Player Classic hebben een aantal decoders standaard ingebouwd. Hieronder bevinden zich een AC3-, DTS- en MPEG-2-decoder. Aangezien AC3filter veel uitgebreider is, is het interessant om MPC's AC3-decoder uit te schakelen door bij 'View' -> 'Options' -> 'Filters' het vinkje voor "AC3 Decoder" te verwijderen. MPC's MPEG-2-decoder levert een uitstekende beeldkwaliteit, maar vraagt helaas wel wat meer van het systeem dan andere decoders zoals die van WinDVD. Is de performance van MPC bij DVD niet zo goed en heb je reeds WinDVD ofzo geïnstalleerd, schakel dan de MPEG-2-decoder uit zodat MPC de externe decoder gebruikt.

Met dit handvol compacte maar krachtige applicaties zit je goed waar codec packs je systeem overladen met tonnen nutteloze en vaak conflicterende codecs...

Heb je dan nog een film die niet wil afspelen, dan kun je GSpot gebruiken om te weten te komen welke codec je nodig hebt. Installeer dan enkel de benodigde codec!

Een ander alternatief tegen bovenstaande filters en players is VLC. Dit is een compacte mediaspeler die standaard een groot aantal filters ingebouwd heeft. De speler kan dus de meeste mediaformaten afspelen zonder enig filter of codec te installeren. De player is wel duidelijk minder gebruiksvriendelijk en featurerijk als Media Player Classic, maar blijft een interessant alternatief. Ook zeer handig om samen met je films op cd te branden. Zo weet je zeker dat je de films bij iedereen (die Windows gebruikt) kunt afspelen zonder de benodigde filters of codecs mee te moeten installeren. Media Player Classic schijnt trouwens een soortgelijke toer op te willen gaan door ingebouwde decoders aan te bieden.

Het leuke aan players als Media Player Classic en VLC is dat ze erg compact en zeer performant zijn en bovendien geen installatie vereisen of veranderingen aanbrengen aan het systeem (in schril contrast tot heel wat players). MPC bijvoorbeeld schrijft z'n configuratie weg naar een *.ini-bestand in dezelfde map als waar je de player hebt gezet. Dus eens je de player naar wens geconfigureerd hebt hoef je alleen maar mplayerc.exe en .ini bij te houden om de player waar dan ook te kunnen installeren met jouw gewenste instellingen.

Wat moet dus je onthouden? Zeg neen tegen codec-packs! Installeer enkel het nodige en als je echt geen codec of filter op je PC wilt, dan is er nog VLC.

[ Voor 62% gewijzigd door satcp op 30-09-2004 14:33 . Reden: AC3filter update naar aanleiding van deze thread (zie verder) - Update 2: info over packet frames toegevoegd - Update 3: nieuwere versies gelinkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Om nog even een restje van mijn reputatie te redden: ik gebruik ook MediaPlayer Classic!! ;)

edit:

Goede post btw

[ Voor 18% gewijzigd door Croccifixio op 05-01-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 13:36

Puck

W32.Deadcode.A

Hmmm, ik heb net mijn Kazaa Lite Codec Pack & BSPlayer eraf gegooid en even los de ffdshow filter en AC3 filter geinstalleerd en Media Player Classic. Maar ik kan in Media Player Classic nu niet de AC3 Audio Decoder instellingen tevooschijn halen. Iemand die weet waar dit door komt? (ja het is een AC3 film).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Bedoel je dat je niet weet waar de AC3 Filter instellingen staan ("Play" -> "Filters" -> "AC3Filter"), of werkt het gewoon niet? Hier alleszins geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Nee, ik heb wel gevonden waar het staat, maar de optie is disabled :? Misschien toch maar even rebooten eerst.

edit:
Herstart heeft niks uitgemaakt. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

edit2:
Het werkt ook niet bij een DVD als ik die via Media Player Classic afspeel, krijg ik dus geen 5.1 surround geluid. Als ik een DVD met PowerDVD afspeel wil hij de film niet eens afspelen:
DVD-Video playback graph could not be built due to insufficient decoders.
Welke codec heb ik hier dan voor nodig? En hoe kan het dat MPC de DVD wel afspeelt?

[ Voor 78% gewijzigd door Puck op 05-01-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Gebruik je de laatste versies? AC3 Filter 0.70b en Media Player Classic 6.4.7.4.

Heb je dit probleem bij elke film met AC3 geluid? Wat gebeurt er wanneer je AC3 Filter nogmaals herinstalleert?

Staat er wel degelijk "AC3Filter" in Media Player Classic's Filter menu? Het zou namelijk kunnen dat een andere codec die geen configuratiescherm heeft nog op je PC is achtergebleven.

Zet in de ffdshow opties eens "Show tray icon" aan bij "Tray & dialog settings". Nu zie je wanneer je een film speelt onderaan in de system tray het ffdshow icoon verschijnen. Klik daar met de rechtermuisknop op. Bovenaan in het menu dat nu verschijnt krijg je nu hetzelfde filteroverzicht als in Media Player Classic's Filter menu. Kun je hier wel AC3 Filter's configuratiescherm oproepen?

[ Voor 4% gewijzigd door satcp op 05-01-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ja ik heb de laatste versies, net gedownload.

Ik heb net nogmaal het AC3 filter uninstalled en opnieuw geinstalleerd: geen verandering. Als ik AC3 niet heb geinstalleerd heb ik trouwens wel nog steeds geluid bij een AC3 film :? Klopt dit?

In het menu van ffdshow vanuit de tray zie ik de optie ook niet staan, alleen:

Default Directsound Device
Video Renderer
ffdshow MPEG-4 Video Decoder

Ik heb al met verschillende AC3 films geprobeerd, en met DVD (zie edit vorige post).

Overigens in GSpot staat gewoon bij installed Audio Codecs
code:
1
DSH 0x2000  AC3Filter   Copyright © 2002 by Vigovsky Alexander  ac3filter.ax

[ Voor 41% gewijzigd door Puck op 05-01-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Vreemd. Lijkt me toch dat er nog een andere AC3 codec op je systeem ronddwaalt, mogelijk wat rotzooi nagelaten door een vroeger geïnstalleerd codec pack. Als ik AC3 Filter niet installeer heb ik geen geluid bij AC3 gecodeerde films.

Open de AC3 Filter Properties via het Windows Control Panel (Configuratiescherm). Zorg ervoor dat op het "System" tabblad de optie "Prefer AC3Filter" aangevinkt is. Als je hier iets wijzigt moet je Windows opnieuw herstarten om de veranderingen door te voeren.

Wat je ook eens zou kunnen proberen is in de opties van Media Player Classic ("View" -> "Options") het vinkje voor "DTS/AC3 Parser" te verwijderen bij "Filters". Alhoewel ik betwijfel of dit effect gaat hebben. Hier staat die optie ook aan en wordt wel degelijk AC3 Filter gebruikt. Je moet wel MPC opnieuw starten als je hier veranderingen aanbrengt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ondertussen werkt DVD afspelen in PowerDVD weer (reinstall), maar ook daar kan ik AC3 niet selecteren. "prefer AC3Filter" stond al aangevinkt. Ik heb op deze PC alleen de Kazaa Lite Codec Pack geinstalleerd gehad (en net dus verwijdert) en AC3Filter (deze werkte dus totdat ik de Kazaa Lite Code Pack eraf heb gegooid).

Audio Codecs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
ACM 0x0011  Microsoft IMA ADPCM CODEC   Microsoft Corporation   quartz.dll --> imaadp32.acm
ACM 0x0002  Microsoft ADPCM CODEC   Microsoft Corporation   quartz.dll --> msadp32.acm
ACM 0x0006  Microsoft CCITT G.711 A-Law and u-Law CODEC Microsoft Corporation   quartz.dll --> msg711.acm
ACM 0x0007  Microsoft CCITT G.711 A-Law and u-Law CODEC Microsoft Corporation   quartz.dll --> msg711.acm
ACM 0x0031  Microsoft GSM 6.10 Audio CODEC  Microsoft Corporation   quartz.dll --> msgsm32.acm
ACM 0x0022  DSP Group TrueSpeech(TM) Software CODEC DSP GROUP, INC. quartz.dll --> tssoft32.acm
ACM 0x0042  Microsoft G.723.1 CODEC Microsoft Corporation   quartz.dll --> msg723.acm
ACM 0x0160  Windows Media Audio Microsoft Corporation   quartz.dll --> msaud32.acm
ACM 0x0161  Windows Media Audio Microsoft Corporation   quartz.dll --> msaud32.acm
ACM 0x0130  Sipro Lab Telecom ACELP.net audio codec Sipro Lab Telecom Inc.  quartz.dll --> sl_anet.acm
ACM 0x0055  Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 Codec (advanced)    Fraunhofer Institut Integrierte Schaltungen IIS
DMO 0x0160  WMAudio Decoder DMO Microsoft Corporation   qasf.dll --> wmadmod.dll
DMO 0x000a  WMSpeech Decoder DMO    Microsoft Corporation   qasf.dll --> wmspdmod.dll
DSH 0x2000  AC3Filter   Copyright © 2002 by Vigovsky Alexander  ac3filter.ax
DSH 0x0050  MPEG Audio Decoder      quartz.dll
DSH 0x0161  Windows Media Audio Decoder Microsoft Corporation   msadds32.ax
DSH 0x0130  ACELP.net Sipro Lab Audio Decoder   Sipro Lab Telecom Inc.  acelpdec.ax
DSH 0x0050  CyberLink Audio Decoder CyberLink Corp. CLAUD.ax
DSH 0x0050  Nero Digital Audio Decoder  Ahead Software AG and its licensors NeAudio.ax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Ik heb de Media Player Classic en AC3 Filter bug trackers en fora eens doorlopen, maar nergens een vergelijkbaar probleem tegengekomen. Aangezien je AC3Filter in geen van de geteste gevallen kunt selecteren denk ik dat je Media Player Classic wel kunt uitsluiten als probleemgeval. Ik denk dan ook dat je je probleem best eens voorlegt op het SourceForge forum van AC3Filter. Ik zou het anders ook niet meer weten.

Je kunt eventueel wel eens het Kazaa Lite codec pack weer installeren en zien wat dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Heeft MPC een ingebouwde AC3 filter? Want die gebruikt hij volgens mij, ipv de echte zegmaar. Want ik heb nu bij filters AC3 Decoder uitgevinkt en nu werken mijn films wel met de echte AC3 Decoder! Probleem is dus opgelost.

Volgende dingetjes wat ik meteen even wil vragen. Hoe stel je de AC3 filter het beste in? Want meestal is mijn geluid een beetje schel en hol en zijn de stemmen erg zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
PuCK schreef op 05 januari 2004 @ 23:15:
Heeft MPC een ingebouwde AC3 filter? Want die gebruikt hij volgens mij, ipv de echte zegmaar.
Ik weet het niet zeker, maar de MPC opties doen het wel uitschijnen. Echter, ik heb geen geluid bij AC3 gecodeerde films zolang AC3 Filter niet geïnstalleerd is. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog een ietwat oudere MPC versie heb. Misschien dat de AC3 decoder hierin nog niet (goed) werkt?
Volgende dingetjes wat ik meteen even wil vragen. Hoe stel je de AC3 filter het beste in? Want meestal is mijn geluid een beetje schel en hol en zijn de stemmen erg zacht.
De beste instellingen zijn afhankelijk van je wensen en apparatuur. Ik weet niet goed wat je met schel en hol bedoelt, maar het volume kun je makkelijk verhogen in de instellingen van AC3 Filter met de "Master" slider.

Standaard past AC3 Filter zelf de instellingen dynamisch aan tijdens het afspelen. Dat kan als gevolg hebben dat het volume na een hard geluid plots veel stiller klinkt. Dat was vrij enerverend, dus ik heb zowat alle automatische volume-aanpassingen uitgezet. Ik gebruik wel maar een 2.0 setup, bepaalde instellingen die ik gebruik zijn niet bruikbaar/optimaal voor een 5.1 setup. Anyway, mijn instellingen:

"Main" tabblad:
"DRC": uit
"Level": 0 dB
"Power": 0 dB

"Mixer" tabblad:
"Master": 0
"LFE": 0 (vinkje uit)
"Voice": 0 (vinkje uit)
"Surround": 0 (vinkje uit)
"Auto gain control": uit
"Auto matrix": aan
"Normalize matrix": uit
"Voice control": uit
"Expand stereo": uit
"Bass redirection": uit
"Speakers": 2/0 - Stereo

De equalizer staat hier volledig uit, maar misschien dat je daarmee je schel/hol geluid kan aanpassen. Hou er ook rekening mee dat je de geluidsniveau sliders niet te hoog afregelt als je de gain/normalisatie controle uit schakelt, anders kan er clipping optreden op luide stukken. Op de AC3 Filter website vind je een gedetailleerde uitleg van wat alle opties doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Heel erg bedankt SatCP

En de volgende keer moet ik gewoon de changelog van MPC lezen he:
# Integrated ac3 decoder based on liba52, mainly for dvds with different audio compression types, now it is possible to play lpcm/mpeg/ac3 audio tracks with the same filter (dts will be sent to spdif). To still use ac3filter.ax or any other external decoder you must uncheck the internal at options/filters.
|:(

Zie: meuktracker: Media Player Classic 6.4.7.4

Pagina: 1