Telnetsessie naar Arescom

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik ben op zoek naar ervaringsdeskunidgen betreft de Arescom NetDSL 1000. Ik gebruik deze modemrouter voor mijn ADSL aansluiting. Ingesteld is dat een request aan poort 23 wordt geforward naar de router zelf.

Het lukt mij vanaf het lokale netwerk een sessie op te bouwen maar ik ondervind problemen wanneer ik een verbinding probeer te maken vanaf een systeem dat buiten het netwerk ligt. Zijn er nog andere dingen waaraan ik moet denken behalve de juiste poort te forwarden naar het juiste IP?

Verwijderd

Welke problemen ondervindt je en hoe heb je het precies ingesteld :?

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Zit er misschien ook een firewall op?

• Dr. Malsain
Mijn probeem is dat ik niet met de router kan connecten via poort 23. Ik krijg altijd timeout meldingen.

Het is zo dat ik ieder willekeurig IP dat een request doet voor poort 23 wordt geforward naar de Telnet-service van de router. Ik zat te denken dat het een typisch Arescom probleem zou moeten zijn.

En nee, de router heeft geen firewall.

[ Voor 42% gewijzigd door Dr. Malsain op 05-01-2004 19:58 ]

• Dr. Malsain
Geen mensen hier op het forum die remote kunnen telnetten naar hun Arescom NetDSL 1000?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33
Ik kan me zo voorstellen dat een fabrikant telnetsessies alleen van interne ip's toestaat, vanwege de veiligheid.

Je zou kunnen SSH-en (je gaat ten slotte over het internet, en telnet is plain text) naar een bak in je netwerk, en van daar naar de router?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Dr. Malsain
Ik vermoed idd dat de router zo beveiligd is dat een extrene telnetsessie niet mogelijk is. Het vreemde is wel dat de provider, bijv. Versatel, wel toegang heeft om intellingen te maken. Ik zou idd via een pc in het lokale netwerk een telnetsessie op kunnen bouwen. Ik doe dit al door van remote desktop gebruik te maken.

Het was alleen de vraag of ik in noodgevallen, na bijv. het wegvallen van de spanning, van buiten het lokola netwerk erbij zou kunnen. Het komt nogal eens voor dat na een herstart van de modem na stroomuitval de DHCP server niet goed werkt en ik de modem nog eens handmatig moet resetten.
Pagina: 1