Toon posts:

Groene waas over m'n DivX films

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sommige DivX films die ik heb gedownload geven bij het afspelen een constante groene waas over het beeld, dat ik niet weg krijg.

Ik heb echt al heel veel verschillende codecs en players geinstalleerd, maar het is allemaal kl*te.

Ik heb al veel op internet gezocht, in verschillende fora, naar een oplossing, maar nog niets goeds kunnen vinden. Er zijn een hoop mensen met hetzelfde probleem, en dan krijgen ze altijd als antwoord, probeer codec zus of codec zo te installeren, maar dat helpt allemaal niet.

Wie heeft de oplossing voor dit probleem??

Verwijderd

probeer eens alles te deinstalleren en dan probeer je het kazaalite codec pack te installeren. werkt bijna altijd

Verwijderd

En toch heeft het met codecs te maken hoor :)
Waarschijnlijk is het ook Xvid formaat en niet DivX :)

Probeer eens een codec pack de installeren!

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34
Dat ligt aan de film zelf tijdens het opnemen is er denk ik een camera gebruikt die in het donker niet zo mooi opneemt.

Verwijderd

kunnen idd cam versies zijn..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
deinstaleer alles en instaleer deze codecs:

http://home.planet.nl/~kragt166/codecs/ac3filter_0_54b.zip
http://home.planet.nl/~kragt166/codecs/divx502bundle.exe
http://home.planet.nl/~kragt166/codecs/DVobSub_2.23.exe
http://home.planet.nl/~kragt166/codecs/ffdshow-20021029.exe
http://home.planet.nl/~kragt166/codecs/OggDS0995.exe
http://home.planet.nl/~kragt166/codecs/XviD_Install.exe

www.google.nl

succes

met dit lijstje kan ik (bijna) alles afspelen... ik gebruik het al uhh een hele lange tijd :)

Ik zet deze gedurende 24 uur online...

[ Voor 55% gewijzigd door Vorkie op 05-01-2004 20:08 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:55:
En toch heeft het met codecs te maken hoor :)
Waarschijnlijk is het ook Xvid formaat en niet DivX :)

Probeer eens een codec pack de installeren!
Ik neig ook meer naar deze oplossing. Op dit moment gebruik ik ACE Mega CoDecS Pack.

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad, bij mij was het probleem verholpen door de ffdshow filter te installeren

Verwijderd

en kijk eens met Gspot http://www.headbands.com/gspot/
of het wel echt DivX is.
volgens mij heb je het over xvid en dat zou betekenen dat je een andere versie van de xvid codec moet installeren.

Verwijderd

maak anders een screenshot zodat we weten wat je bedoelt?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 10:47
Ik kreeg dit dus altijd wanneer ik 2 xvid-films naast elkaar draaide. Als ik gewoon een filmpje draaide was er niets aan de hand maar als ik iets aan had staan zoals virtual dub die een xvid bestand in zijn cache had staan dan ging het mis. Alle codec deleten en alles er weer op heeft niet veel geholpen dus ik heb er maar mee leren leven. Toch ben ik benieuwd hoe dit nu komt.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 21:30

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Alle hierbovenstaande oplossingen kun je afschrijven; die werken niet.

Deze werkt wel: FFDShow

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=53761

[ Voor 5% gewijzigd door DynaMikeY op 06-01-2004 02:43 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 13:06
vind FFDShow idd het beste om af te spelen.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als je alle codecs (inclusief ffdshow) al geprobeerd hebt, en dat niethelpt, kan het ook aan je videokaart driver liggen... Maar dat zou ik pas als laatste checken als ik jou was.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Doe niet zo moeilijk met al die codecs (die je alleen nodig hebt om zelf te encoden, en niet nodig hebt bij afspelen) - en pas al helemaal op met codecpacks. Onnodige DLL/registry vervuiling en onderlinge conflicten imo.

Ffdshow + AC3 codec is alles wat je nodig hebt voor 99% van je films.
En ik ga het niet allemaal nog een keer herhalen, zeker niet als er nog geen 9 uur geleden een prachtige uitleg geschreven is: [rml]SatCP in "[ algemeen] volgorde codec installatie"[/rml] ;)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
DynaMikeY schreef op 06 januari 2004 @ 02:42:
Alle hierbovenstaande oplossingen kun je afschrijven; die werken niet.

Deze werkt wel: FFDShow

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=53761
totdat je geluid er niet meer is als je alle codecs hebt weggegooid :+

lees inderdaad die prachtige post van SatCP die euss aanhaalt, en zoek voortaan even, hier is echt heel veel over gezegd in SA :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

G33rt schreef op 06 januari 2004 @ 11:26:
[...]

totdat je geluid er niet meer is als je alle codecs hebt weggegooid :+

lees inderdaad die prachtige post van SatCP die euss aanhaalt, en zoek voortaan even, hier is echt heel veel over gezegd in SA :)
Uuh... waarom zou je alle codecs weggooien? Dan kun je dus inderdaad niets meer afspelen. FFDShow is een filter, en geen codec. Dus je hebt divx/xvid toch nodig...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

FFDShow is een filter, en geen codec.
Lees onderstaand eens:
ffdshow is a DirectShow decoding filter for decompressing DIVX movies. It uses libavcodec from ffmpeg project for video decompression, postprocessing code from mplayer to enhance visual quality of low bitrate movies, and is based on original DirectShow filter from XviD, which is GPL'ed educational implementation of MPEG4 encoder.

Features :
  • fast video decompression using optimized MMX, SSE and 3DNow! code
  • support for different codecs: XviD and all DIVX versions
  • image postprocessing for higher playback quality
  • automatic quality control: automatically reduces postprocessing level when CPU load is high
  • hue, saturation and luminance correction
  • experimental sharpening filter
  • completely free software: ffdshow is distributed under GPL
  • noising (of course if you want it)
http://sourceforge.net/projects/ffdshow/
http://cutka.szm.sk/ffdshow/
http://www.divx-digest.com/software/ffdshow.html
Dus je hebt divx/xvid toch nodig...
Nope

Co/Dec heb je pas nodig als je zelf wilt Co/deren, niet als je alleen wilt Dec/oderen - dan volstaat een Dec/oderfilter.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 14:32 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DynaMikeY schreef op 06 januari 2004 @ 14:15:
Uuh... waarom zou je alle codecs weggooien? Dan kun je dus inderdaad niets meer afspelen. FFDShow is een filter, en geen codec. Dus je hebt divx/xvid toch nodig...
Enkel als je zelf ook films encodeert heb je de codecs van de formaten waarnaar je codeert nodig. Voor de weergave ben je beter af met een klein compact DirectShow filter dat enkel de weergave verzorgt. Bovendien hebben filters als ffdshow en AC3 Filter in tegenstelling tot de originele codecs een zeer uitgebreid scala aan post processing mogelijkheden om de beeldkwaliteit te verbeteren en het geluidsbeeld aan te passen.

Wekkel: Dat is reeds een antieke versie. De laatste officieel beschikbare ffdshow is ffdshow-20030523.

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 17:41
Speel je die files af in Windows media player? Ik heb sommige films die zo groen zijn als ik ze in Windows media player afspeel, maar als ik ze in Divx player afspeel is het probleem al verholpen.

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of topicstarter inmiddels zijn filmpje normaal heeft kunnen bekijken middels FFDShow... oftie de complete codecs nou geinstalleerd heeft of niet...

Verwijderd

Letsnow schreef op 06 januari 2004 @ 14:33:
Speel je die files af in Windows media player? Ik heb sommige films die zo groen zijn als ik ze in Windows media player afspeel, maar als ik ze in Divx player afspeel is het probleem al verholpen.
Ik heb een vergelijkbare issue weleens meegemaakt. Ik had diverse goede codes installed(ook uninstalled en EEn geinstalled) en toch bij alle spelers bij sommige films een groene waas.
Waarschijnlijk was door eerdere installs het registery beschadigd.

http://www.videolan.org/vlc/index.html

Echter deze player wist wel de goede codec te pakken. Tis een beetje gare speler maar ach merk je niks van tijdens het kijken ;)
In de search was ie overigens ook wel te vinden......(uit ervaring)

Verwijderd

Je probleem ligt aan je geinstalleerde codec pack.
bij de versie die je geinstalleerd hebt staan is de ffdshow codec corrupt, dus wat je moet doen is of een andere of een nieuwere versie (kan even de precieze naam van de pack niet bedenken) downen en installeren

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
DynaMikeY schreef op 06 januari 2004 @ 14:15:
[...]

ffdshow en een divx/xvid codec door elkaar heen installeren? je installeert ook geen twee office versies naast elkaar?

en sowieso lijkt het me slim om eerst alles weg te dumpen en dan je codecs goed te installeren. anders wordt het een grote zooi :)

Verwijderd

Weet iemand hoe ik nieuwe codecs kan installeren in Windows Media Player? Sommige bestanden kan ik namelijk niet afspelen.

En trouwens, over Divx, sommige filmpjes kan ik maar voor de helft afspelen, heeft dit te makem met m'n langzame computer of zijn de files gewoon niet goed?

Heb ook FFDSHOW gedownload, maar heb geen idee wat ik ermee aan moet. Dit is een codec, maar moet ik het in een bepaalde folder installeren ofzo? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 17:46 ]

Verwijderd

Weet iemand waarom ik bepaalde WMV files niet kan afspelen? Ik denk wel dat ik alle codecs heb, heb ook de nieuwe Windows Media Classic gedownload.

Verwijderd

Ben ik trouwens de enige die echt helemaal leip wordt van codec packs? Vooral die met 1000 codecs. ffdshow en een paar geluidsfilters (mp3/ac3/nogiets) voldoen meestal wel. Soms kom je nog iets anders tegen, dan zoek je uit wat het is en down je die (co)dec alleen. Allemaal die conflicterende codecs en filters die in die packs zitten geeft erg veel rotzooi, soms werkt het ineens in een proggel niet en in het andere wel of weet ik veel.

Probeer dus eerst of ffdshow het beeld goed weergeeft, en kijk welke bestanden wel of niet werken, of in welk programma wel of niet.

Verwijderd

Nou om precies te zijn, WM player geeft de volgende melding: Cannot play the video stream, no suitable decompressor could be found. Wat betekent dit nou weer? Ik gebruik wel een oudere versie van WM, willen ze je zo dwingen om up te graden naar v9.0?

O ja, dit heeft dus niet met FFDSHOW te maken. Trouwens deze wm files kunnen in geen enkele player worden afgespeeld op m'n systeem, dus ook niet op WM Classic, Zoom of Xplayer. :(

Dus gaat het om de codecs of komt dit nooit meer goed? ;(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 19:45 ]

Verwijderd

Je hebt niet de goeie decoder hiervoor, of je bestand is corrupt :) Gebruik gspot om te kijken wat voor codec het is, kijk eens of virtualdub er iets aan kan repareren, of anders divfix. Wel backuppen voordat je de bestanden verneukt :)

Verwijderd

Mooie app die GSpot, helaas geeft het mij geen oplossing, of misschien weet ik niet hoe ik de info moet opvatten, in principe geeft het mij de zelfde foutmelding, met wat meer info.

Maar ik vrees dat ik toch echt WMP v9 moet gaan downloaden. Ik haat grote bestanden (tenminste voor media players wel) heb er eigenlijk geen zin in. Of misschien dan maar sommige filpmjes niet kunnen zien.

Maar toch wel een raar probleem eigenlijk, ik bedoel wat maakt deze files anders dan andere wm files? De meeste kan ik wel afspelen. En de bestanden zijn echt niet corrupt.

Verwijderd

Programma kan er niks mee te maken hebben, met goeie decoder moet het overal op werken.

Verwijderd

Ik heb een idee, ik ga het K-Lite Codec Pack downloaden, dat zal het wel oplossen denk ik. Want ik zie dat er wel bepaalde Windows Media codecs van v7 v8 en v9 bijzitten. Ik vermoed dat dit het probleem is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 20:38 ]

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 11:28
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:41:
Nou om precies te zijn, WM player geeft de volgende melding: Cannot play the video stream, no suitable decompressor could be found. Wat betekent dit nou weer? Ik gebruik wel een oudere versie van WM, willen ze je zo dwingen om up te graden naar v9.0?

O ja, dit heeft dus niet met FFDSHOW te maken. Trouwens deze wm files kunnen in geen enkele player worden afgespeeld op m'n systeem, dus ook niet op WM Classic, Zoom of Xplayer. :(

Dus gaat het om de codecs of komt dit nooit meer goed? ;(
Denk dat je de WMV9 Codec eens moet installen. :) :P

Verwijderd

Ik denk dat dat het weleens kan zijn! :)
Trouwens nog bedankt voor de hulp. ;)
Wow een download snelheid van 1k, dat wordt KLite. Die heeft hem ook. :9~

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 20:42 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Lijkt me wel duidelijk, want dit onderwerp is al erg vaak langsgekomen :)

Mocht iemand nog wat echt nieuws te melden hebben kan 'ie altijd mailen (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif), maar om hier die ffdshow vs. divx/xvid vs. codec pack X/Y/Z discussie te gaan houden lijkt me niet echt zo een goed idee.
Imho: gebruik gewoon wat voor jou goed werkt, en let er bij een codec pack op dat je niet teveel codecs gaat installeren (die je nooit gebruikt) aangezien dat meestal voor problemen zorgt).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.