Toon posts:

[outlook 2000] Ander email adres als standaard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke,
Ik heb 3 verschillende internet e-mail accounts in Outlook 2000, een van mezelf, een van een stichting waar ik webmaster van ben en een van een andere site waar ik webmaster van ben. Nou wil ik graag dat mijn eigen emailadres wordt gebruikt als standaard adres waarvandaan wordt verstuurd. Alleen hoe moet ik dat instellen?? En hoe kan ik instellen dat ik kan kiezen vanaf welk adres ik het verstuur (in Outlook Express heb je een pull down menu hiervoor in het venster als je een nieuwe email verstuurd)?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan toch op elk account standaard hetzelfde email adres invullen :?

(het heeft namelijk helemaal niks te maken met je inlog gegevens)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen jah, maar ik moet ook bij die andere adressen mailtjes vandaan kunnen sturen

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:52:
Nou wil ik graag dat mijn eigen emailadres wordt gebruikt als standaard adres waarvandaan wordt verstuurd. Alleen hoe moet ik dat instellen??
Tools -> Accounts -> (jouw account) -> Set as Default
En hoe kan ik instellen dat ik kan kiezen vanaf welk adres ik het verstuur (in Outlook Express heb je een pull down menu hiervoor in het venster als je een nieuwe email verstuurd)?
In een nieuwe mail op Options klikken, dan "Send Message Using" kiezen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat adres wat je invult in outlook geeft ie aleen op als afzender (per account)

maar met het binnenhalen van d epop3 server let hij daar niet op .. alleen user&pass
dus die mail komt gewoon binnen ...

daarnaast heb je ook nog altijd het reply to adres

en vanaf welk account .. ik vermoed dat je alle uitgaande mail via 1 smtp server hebt lopen (of kunt instellen) .. dus dan hoef je niet te kiezen

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 05-01-2004 20:15 ]

Iperf

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zou alleen kiezen om te versturen "on behalf of", maar dan zie je nog steeds je eigen mail adres er ook bij staan. Zenden als iemand anders kan volgens mij niet in Outlook, zoals wel in Outlook Express kan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ook vaag, als ik iets verzendt krijg ik deze foutmelding:

Er is geen transportserviceprogramma beschikbaar voor bezorging bij deze geadresseerde.

Maar dat is alleen maar zo als ik een bericht verstuur naar meerdere mensen of mensen in mijn adresboek

Verwijderd

Name: Jennifer SUMN
Date: December 03, 2003 at 12:13:34 Pacific
Subject: Always msg undeliverable

Reply:
It actually reads: 'roland.bosma@wanadoo.nl' ?? If so, it's the single quotes in the address that are causing the error. Go back to your original outgoing message and delete the quotes in the TO: line.
Die aanhalingstekens zorgen voor mij soms ook voor hetzelfde probleem, dus check ff of die adressen goed in je adresboek staan... Bovenstaande lost het bij mij op...

Greetz.

Manfred

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem

we hebben hier een exchange server draaien in een domein.
collega zit in het buitenland en hij heeft een internetverbinding.
omdat hij niet op het vpn kan komen hier (poorten zitten daar dicht)
heb ik op de exchange server POP ingesteld voor hem, en bij zijn laptop idem.

nu kan hij ontvangen...gaat prima
maar uitgaand wil niet...

verfificatie staat aan voor uitgaand...hij kan ook MIJ WEL mailen..maar naar ieder anders email adres niet (dus alleen *@bedrijfsnaam.nl wil wel, maar *@anderdomein.nl wil niet)

ik snap dit ff niet. :(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hij moet de smtp server van zijn eigen "provider" instellen niet die van jullie.
Jullie server staat als het goed is niet toe dat die als een open relay fungeert.

Als hij geen smtp server heeft bij die provider moet hij zelf lokaal even een freeware smtp servertje installeren (maar wel goed dichtzeten dat dat niet weer een open relay word ;) )

Iperf

Pagina: 1