[excel]print macro

Pagina: 1
Acties:

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 01:59

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
Voel me een beetje beschaamd om dit te vragen, aangezien dit over een basisfunctie gaat..

Mijn oom heeft me dus gevraagd om een aantal excel sheets voor hem aan te passen. Hier moet dus ook een macro in komen testaan die o.a. kan printen.

Vuinuit sheet.1 moet er een button komen waarmee sheet. 2 uit wordt geprint. VErder moet elke print van sheet.2 een uniek opeen volgend nummer krijgen. Dit heb ik ook op GOT kunnen vinden.
code:
1
Range("Blad2!A1").Value = Range("Blad2!A1").Value + 1

heb het nog niet helemaal getest (blijkt wat aan de hand te zijn met sub(verwacht: sub))

En als laatste, moet er in sheet.3 en lijst komen met de uitgeprinte nummers.

HEt is heel wat om onder een knopje te stuwen, voor mij wel in iig. Ik spreek geen woord VB maar hoop dat jullie dat wel doen.

The more I learn, the less I know, I just realised

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 01:59

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
een vriendelijk schopje

The more I learn, the less I know, I just realised

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vereiste voor dit geheel is de helpfile voor vba bij de hand te hebben (ALT + F11 en dan vba help)!!!

1. Ga eerst eens stoeien met het opnemen van macro's, waarbij je de acties uitvoert die je wilt bewerkstelligen.

2. Bekijk eens de macro die Excel net heeft aangemaakt en probeer (al dan met met behulp van de help) te begrijpen wat er gebeurd.

3. Zoek middels de help file naar functies die de overige akties kunnen uitvoeren.

Loop je dan ergens tegenaan, roep dan weer :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.