Toon posts:

DOS Batchbestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ligt de ATLAS weer plat, want dit krijg ik als ik de search wil gebruiken:

De verbinding naar de zoekserver kon niet worden opgebouwd
(interne identificatie: search::execute_omega::no_server_response)

En daarboven staat dat hij probeert te conectten naar de Atlas ;)

Mij vraag is, ik heb gehoord dat je gewoon in kladblok kan schrijven format C en dat dan saved als een .bat (batch) bestand, en als je dat dan uitvoert gaat hij je C schijf formateren. Dit werkt natuurlijk niet bij mij :)

Ik wil dit eens proberen omdat ik één van men partities niet kan formateren, als ik formateren duw, zegt hij: Kan formateren niet voltooien.

Maar ik wil hier ook mee experimenteren, zoals bevoorbeeld, dat ik msconfig wil opstarten, hoe typ ik dat dan? Of als ik een file uit My documents wil verwijderen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:15

Reptile209

- gers -

code:
1
start msconfig

code:
1
del c:\My Documents\todel.txt

Zoiets? Ow, en ga - ook niet voor de gein - experimenteren met opstart-batch-bestandjes met format c: erin... :)

Zo scherp als een voetbal!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk hier eens voor info over bat files: Software Algemeen FAQ

Formatteren van de schijf waar je OS op staat / en je op dit moment van opgestart bent, gaat niet lukken. Als je een andere partitie niet geformatteerd krijgt kan je eens naar Partition Magic kijken.

• The Eagle
  • Laatst online: 18:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ie formatteren niet kan voltooien, kun je er haat donder op zeggen dat je HDD een beetje gaar aan het wroden is. Laat er maar eens een keer scandisk of 1 van zijn betere tegenhangers op los en kijk eens hoeveel slechte sectoren je tegenkomt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ehb 3partities, en draai op de 2de partitie windows XP, op de derde staat ook een windows, maar die wil ik weg.

Ik heb ook al gevonde dat je in command kunt intypen: edit test.bat en dan typtte ik: pause (voor een pauze zo :) ) end an delete C:\Breed.txt.

Werktte dus niet, eens proberen met del.

edit: werkt perfect, wel een toffe taal. Wat beter als VB :) Maar hoe formateer je nu? Als ik gewoon intyp format C Doet hij niets....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 19:53 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:15

Reptile209

- gers -

probeer eens met een dubbele punt achter de C... :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
yup werkt ;)

Hij is nu aan het formateren... hopen dat het deze keer wel lukt, anders maar eens uitzoeken waar het prob ligt..

Nog een vraag, wat is het command om te formateren zonder toestemming? Is dit format c: /y

edit: bij 100% sluit ie meteen af, en ik kijk naar de C--> staat nog alles op :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 19:58 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Probeer eens:

code:
1
jouwdoscommando /?

Dan hoef je niet alles te vragen hier ;)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je hebt Windows XP op een schijf staan, waarom maak je dan geen gebruik van de ingebouwde mogelijkheden van dat OS op het gebied van Schijfbeheer (te bereiken via de Managementconsole). Dat lijkt me eigenlijk de geëigende methode. Als je dan foutmeldingen krijgt zal er ook wel wat uitleg bij te vinden zijn (desnoods via internet) :).

Verwijderd

Topicstarter
merci ;)

Lukt idd perfect, nu ga ik mij wat verdiepen erin, want men pa zegt me hierjuist dat we hier nog een boekje hebben waarin alle commands enzo over DOS instaan.
Heb kunnen vinden hoe hij een bestand verwijdert zonder toestemming te vragen /q erachter, maar voor formateren geldt dit niet, en het staat er niet bij bij /?

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op 05 januari 2004 @ 20:12:
Je hebt Windows XP op een schijf staan, waarom maak je dan geen gebruik van de ingebouwde mogelijkheden van dat OS op het gebied van Schijfbeheer (te bereiken via de Managementconsole). Dat lijkt me eigenlijk de geëigende methode. Als je dan foutmeldingen krijgt zal er ook wel wat uitleg bij te vinden zijn (desnoods via internet) :).
dat heb ik al geprobeerd hoor ;) Al rechterklik en dan format gedaan, via schijfbeheer,.... Nu heb ik gewoonCTRL+A gedrukt en delete gedaan ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:31:
Volgens mij ligt de ATLAS weer plat, want dit krijg ik als ik de search wil gebruiken:

De verbinding naar de zoekserver kon niet worden opgebouwd
(interne identificatie: search::execute_omega::no_server_response)

En daarboven staat dat hij probeert te conectten naar de Atlas ;)

Mij vraag is, ik heb gehoord dat je gewoon in kladblok kan schrijven format C en dat dan saved als een .bat (batch) bestand, en als je dat dan uitvoert gaat hij je C schijf formateren. Dit werkt natuurlijk niet bij mij :)

Ik wil dit eens proberen omdat ik één van men partities niet kan formateren, als ik formateren duw, zegt hij: Kan formateren niet voltooien.

Maar ik wil hier ook mee experimenteren, zoals bevoorbeeld, dat ik msconfig wil opstarten, hoe typ ik dat dan? Of als ik een file uit My documents wil verwijderen?
Waarschijnlijk werk je dan met een NT-gebaseerde OS. Dan kan je gewoon bij Eigenschappen op de partitie ergens op formateren drukken (Dit kan alleen niet, waar je de OS hebt staan... Wel zo logisch ;))

Aan zo'n batch bestand, heb je trouwens alleen wat, als je in DOS zit, anders niet... Je zegt het eigenlijk al in je topic-titel... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2004 20:21 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

lordsnow

I know nothing

Sjeezus. Dat klinkt net alsof DOS bijna een mythe aan 't worden is. :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

code:
1
echo y|format c:

sorry voor de virusscanners die nu afgaan

[ Voor 10% gewijzigd door Jimbolino op 05-01-2004 20:33 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

code:
1
format c: /autotest

doet dezelfde truuk :)
dit dus niet in snode bat bestandjes naar je vriendjes sturen, want dat is niet grappig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 20:38:
code:
1
format c: /autotest

doet dezelfde truuk :)
dit dus niet in snode bat bestandjes naar je vriendjes sturen, want dat is niet grappig ;)
zoiets doe ik niet :) Iemand die zich niet kan verdedigen val ik nooit aan.

Als ik dat in men batch bestand typt doet hij niets....

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 05 januari 2004 @ 20:19:
[...]
Waarschijnlijk werk je dan met een NT-gebaseerde OS. Dan kan je gewoon bij Eigenschappen op de partitie ergens op formateren drukken (Dit kan alleen niet, waar je de OS hebt staan... Wel zo logisch ;))

Aan zo'n batch bestand, heb je trouwens alleen wat, als je in DOS zit, anders niet... Je zegt het eigenlijk al in je topic-titel... ;)
Bij eigenschappen kan ik niet formateren drukken omdat er naast staat (systeem) omdat daar een OS opstaat, maar daar draai ik niet op :) En als ik dan pak Schijfletter wijzigen ofzo zegt hij dat hij het niet kan.

en een batch bestand kan je schrijven en gewoon openen in Windows hoor :) Daarvoor moet je niet in DOS zijn
Pagina: 1