Toon posts:

[Debian] EuroDocsis Installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de EuroDocsis modem van wanadoo.
Ik heb een server (debian) en 2 desktops.

Wat ik wil is:
Internet > Server > Switch
Desktop 1 > Switch
Desktop 2 > Switch

Dus de server moet mn internet verdelen over mn 2 desktops.

Netwerk maken is geen probleem, maar installatie van de modem op de server is een probleem.
Ik heb de HOWTO (http://miquels.www.cistron.nl/wanadoo-eurodocsis/) doorgelezen maar ik kom er niet uit.

Weten jullie een oplossing ? En/of andere HOWTO ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:24

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:16:
Hoi,

[...]maar ik kom er niet uit.

Weten jullie een oplossing ? En/of andere HOWTO ?
Heb je wat meer informatie voor ons? Je geeft aan een mooie HowTo te hebben gevonden; maar geeft vervolgens niet aan wat het probleem daarmee is. Loop je vast bij een bepaalde stap? Werken de genoemde tips niet? Zonder probleem geen oplossing :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Arnout
  • Laatst online: 17-02 21:41
Het is een beetje jammer dat je nog steeds niet echt begrijpt hoe dit forum werkt.
Kom met een duidelijke probleembeschrijving en wat je reeds gedaan hebt aan eigen onderzoek.

Ik wil je best helpen maar dan zul je je probleembeschrijving moeten uitbreiden tot iets meer dan "is een probleem". :)

Ik heb zelf ook Wanadoo Cable onder Debian draaien en ken de klappen van Kaashema de zweep. ;) Stap 1: pak niet de standaard pppd van Debian, die is te oud, download 'm van samba.org en compileer 'm zelf.

• Wilke
  • Laatst online: 22-02 22:40
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:16:
installatie van de modem op de server is een probleem.
Ik heb de HOWTO (http://miquels.www.cistron.nl/wanadoo-eurodocsis/) doorgelezen maar ik kom er niet uit.

Weten jullie een oplossing ?
Zoals hierboven al door iemand anders opgemerkt: niet als de beschrijving van het preciese probleem zo onduidelijk blijft. Tot waar kwam je en waarom werkt het vanaf daar niet meer? Zijn er daarvoor al problemen opgetreden (commando's die een foutmelding geven, logfiles met errormeldingen, etc.)?

Probeer ook eens de search met als keyword 'eurodocsis', of de naam van je provider. Er zijn hierover al verschillende topics geweest, dus misschien vindt je daar al een oplossing.

Dit topic gaat dicht, je mag best weer een topic openen maar beschrijf dan graag een stuk duidelijker waar het precies niet meer lukt, wat je al hebt geprobeerd om dat op te lossen, etc.

Dit topic is gesloten.