Toon posts:

[win XP] Geen geluid in windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

na dat mijn broertje weer eens liep te klagen over zijn pc, heb ik deze maar weer een opnieuw geïnstalleerd.

Ging allemaal goed, totdat ik het geluid wilde installeren: die deed het niet.
Na, misschien dat de onboard chip of zo kapot is, dus heb ik er een geluidskaartje bij gezet, geïnstalleerd en nog steeds geen geluid.

Ik heb voor bijde geluids 'uitgangen' verschillende drivers geprobbeerd in de hoop dat het daar aan lag, maar dat maakte niets uit.

Ik heb me werkelijk suf gezocht naar een oplossing met google maar de probemen die aangegeven worden is dat er 1 applicatie geen geluid af geeft, en de rest wel.

Hellaas is om dit moment de zoek functie @ got off, en heb ik maar alle topics die de afgelopen 24 maanden of zo voorbij zijn gekomen maar bekeken, hier tussen heb ik ook niet gevonden....

zelf zit ik nu te denken misschien dat een bios update effect heeft, heeft hier iemand ervaring mee?

wie o wie kan mij helpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:15:
zelf zit ik nu te denken misschien dat een bios update effect heeft, heeft hier iemand ervaring mee?
wat voor mobo heb je? oftewel specs?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom zou een bios update helpen? Kijk eerst eens in je device manager of je ergens gele uitroeptekentjes ziet. Zitten je stekkers er goed in? (ik heb ook wel eens de spekers in de line-in gestopt en me suf gezocht waarom er geen geluid uit kwam). Recente drivers geprobeert?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op 05 januari 2004 @ 19:22:
Waarom zou een bios update helpen? Kijk eerst eens in je device manager of je ergens gele uitroeptekentjes ziet. Zitten je stekkers er goed in? (ik heb ook wel eens de spekers in de line-in gestopt en me suf gezocht waarom er geen geluid uit kwam). Recente drivers geprobeert?
Uitgangen van het geluid op je mobo/geluidskaart = groen, altijd
Ingangen van het geluid op je mobo/geluidskaart = blauw, altijd

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 19:29 ]

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe staat het geluid in je windows, niet per ongeluk op mute gezet? Ik ga er van uit dat dat niet het geval is, maar soms zijn het echt hele stomme dingen waar je net niet aan denkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:19:
[...]

wat voor mobo heb je? oftewel specs?
er zit een MSI k7t266 Pro2 mobo in, met een AMD XP 1600 Mhz proc met 256 MD SD ram.

Maar mij lijk dit nuteloos om te weten, omdat een ander geluids kaart het ook niet doet...........
Microkid schreef op 05 januari 2004 @ 19:22:
neej geen gele uitroep tekentjes of vraag tekentjes, stekkertjes zitten 100% goed, was het maar zo simpel
Muse schreef op 05 januari 2004 @ 19:30:
Hoe staat het geluid in je windows, niet per ongeluk op mute gezet? Ik ga er van uit dat dat niet het geval is, maar soms zijn het echt hele stomme dingen waar je net niet aan denkt :)
uiteraard staat dit hellemaal open... zonder de vinkjes in de vakjes...
Pagina: 1