Toon posts:

[win2kserver] Kan printer niet wissen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een printer op de server, we hebben een nieuwe server opgezet en alles werkt goed, alleen op één printer na, deze gaf ineens de melding dat ie niet kon verbinden met de printer, het vreemde is dat ik ook ineens niet meer de eigenschappen kan aanvragen en ik kan 'm ook niet meer wissen.

Wat kan het probleem zijn?

en hoe krijg ik de printer WEL weg?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 17:15

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als de printer gedeeld is, dat wellicht eerst even weghalen.

Print-spooler service herstarten wil ook wel helpen voor het weghalen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

misschien handig om te melden of het gewoon een kaal geinstalleerde Windows Server 2000 betreft of dat er ook Active Directory opstaat.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 05 januari 2004 @ 19:31:
misschien handig om te melden of het gewoon een kaal geinstalleerde Windows Server 2000 betreft of dat er ook Active Directory opstaat.
sorry, active dir staat er op en wordt gebruikt, de share kan ik niet verwijderen want dat krijg ik de melding no permission..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Je zult dan waarschijnlijk met ADSI editor (support tools/Resource Kit) de printer moeten verwijderen. Hierna kun je de printer wel weer toevoegen onder dezelfde naam in jou AD. Let wel je hebt Schema rechten nodig hiervoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:15:
Ik heb een probleem met een printer op de server, we hebben een nieuwe server opgezet en alles werkt goed, alleen op één printer na, deze gaf ineens de melding dat ie niet kon verbinden met de printer, het vreemde is dat ik ook ineens niet meer de eigenschappen kan aanvragen en ik kan 'm ook niet meer wissen.

Wat kan het probleem zijn?

en hoe krijg ik de printer WEL weg?
Misschien ff de poortmapping uitzetten? Ik bedoel dus het IP en de queue loskoppelen, bij NT kon je anders ook de queue vaak niet goed verwijderen

Verwijderd

Topicstarter
Wil niet, ik kan niet bij de eigenschappen..
Pagina: 1