Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• hoenderdos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08-2024
Help!

Ik heb een probleem met mijn nokia 6310i en mijn ipaq 5550. ik koppel deze via bluetooth aan elkaar om zo via GPRS te kunnen internetten. Helaas werkt dit niet. ik krijg een soort RAS fout. volgens t-mobile staat alles goed in hun systeem en zit de fout aan mijn kant. ik kan wel WAPPEN via GPRS over mijn nokia.
De software van t-mobile heb ik netjes geinstalleerd. zoals zij in hun handleiding zetten.

de ras fout is 604
en bij 162 : received : AT+CIMI -> ERROR

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee hebt

alvast bedankt,

Erik Hoenderdos

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zelf weet er niet veel van maar wij hebben hier 2210 ipaq`s en daarbij bleek dat de 6310i minimaal een bepaalde firmware moest hebben. (omdat de bluetooth ondersteuning niet echt vlekkeloos wat)

Ik geloof dat het boven 5.* nog wat was. Maar dat zou ik na moeten vragen aan een collega maar die is nu op cursus dus dat gaat niet. Probeer dus eens een nieuwe 6310 als je die in de buurt hebt.

Bij ons lukt het niet met een goudkleurige (1 jaar oud) maar met een zilveren ( slecht 4 maanden oud ) lukte het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door raymonvdm op 06-01-2004 00:18 ]

Verwijderd

http://145.7.217.250/gprstoestellen/frame.htm/index.htm

Zie hier een guide van hoe het moet :)
Ik heb het hier zo ook werkend met een ipaq 5550 :)

• hoenderdos
Helaas,

De software in de telefoon is verleden week geupdate in de winkel en is dus de nieuwste helaas is dit het probleem dus ook niet.

wat op de website van KPN staat dat werkt niet voor T-mobile. hier heb je andere instellingen voor nodig.

nou hoorde ik dat je chip in de telefoon ook gereed moet zijn voor GPRS. ik heb een chip van bijna 2 jaar oud waar nog BEN opstaat. zou dit het probleem kunnen zijn?

op mijn scherm komt te staan: MELD U AAN BIJ GPRS, weet iemand mischien welke accepoint naam je moet invullen in de nokia?

alvast bedankt!!!

erik

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
Kijk eens (of informeer op het forum) bij de Pocket PC club (http://www.pocketpc-club.nl/). Volgens mij staat daar ergens wel een (goede) how-to.

Met de 6310i en de nieuwste Firmware zou je qua Bluetooth en GPRS geen problemen moeten hebben. Als WAP over GPRS werkt zal het denk ik ook niet aan je simkaart liggen.

Welke extra dialstring heb je ingesteld (?AT+CIMI?) ? Staan alle netwerkinstellingen op de 5550 goed? Denk dat je daar moet zoeken voor de oplossing...

(heb het zelf de eerste keer ook niet in één keer werkend gekregen)

• hoenderdos
HET WERKT!!

het probleem is bij t-mobile dat ze eerst zeggen dat de extra dial string:
+CGDCONT=1,"IP","internet-act" is maar dit moet zijn:

+CGDCONT=1,"ip","internet" is. dat was dus het hele probleem

nu werkt het perfect!

Bedankt allemaal!

Erik
Pagina: 1