Ik ben op zoek naar een programma dat bijhoudt hoeveel prints ik maak op een gedeelde netwerkprinter. De bedoeling is dat ik maandelijk een bepaald bedrag aan de eigenaar van de printer kan betalen als vergoeding voor de prints. Helemaal mooi zou zijn als het programma zelf de kosten kan bijhouden en/of onderscheid kan maken tussen z/w en kleur en bladvulling. Bestaat er zoiets?
Verwijderd
Er bestaat inderdaad een dergelijk programma; op de Hogeschool Brabant (Tegenwoordig Avans) gebruiken wij hiervoor Wbalance, weet niet precies welk bedrijf deze bouwt, maar check google hiervoor! Deze telt het aantal prints per user, en kan dit vertalen naar een kosten teller. Dus welke kosten de gebruiker heeft.
Bij ons op school werkt dat Novell (windows 98, volgens mij versie 4 als dat bestaat, ongeveer uit 98), user heeft een account en kan printen. Een print kost dan 5 eurocent, en wordt dan direct van je krediet afgeschreven.
bij ons op school gebruiken ze maggy printserver (http://www.aenova.nl/maggy.htm), werkt ook wel flex (als het werkt ..... maar dat ligt niet aan maggy
)
Dat zijn inderdaad programma's die printer account management binnen grotere organisaties mogelijk maken. Maar het gaat in mijn geval om één gedeelde printer en 3 gebruikers die ieder vanaf hun eigen pc printopdrachten geven. Ik zoek dus meer een lokaal draaiend programma onder Windows...