Toon posts:

GFX-request: Alien-tattoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Modjes, ik weet niet of ik het goede sub-forum heb, maar ja...

Dames en heren,
gaarne wil ik jullie hulp inroepen bij een vreemd project. Aangezien ik zelf een enorme zak hooi ben voor wat betreft Photoshop en 3DS Max, heb ik jullie (gratis) hulp nodig.

Vanwege het 25-jarig bestaan van Alien (de film) en aangezien ik een enorme fan ben, wil ik een grote tatoeage laten zetten van een Alien-warrior op mijn linkers-chouderblad en linker-bovenarm. Deze tatoeage is dus iets wat altijd blijft staan en daarom wend ik met GoT-W&G voor input/suggesties/hulp. Op internet zijn wel een aantal plaatjes te vinden van Aliens, alsmede op de nieuwe Quadrilogy-DVDbox, maar niet gedetailleerd genoeg om een tatoeage op te baseren.

Ik zoek mensen die me het volgende kunnen leveren:
- Highly detailed images van Aliens, lichaams-onderdelen etc.
- Hulp bij het retoucheren van bepaalde stukken in Photoshop.
- Mogelijkerwijs freeware 3DS-models (.MAX) van een Alien Warrior of Alien Queen.

Voor meer info: post hier of mail me op highwaydevil@zonnet.nl

*edit*
Gezien de eerste paar replies, ben ik wat uitleg verschuldigd.

Het resultaat komt, in stappenvorm, op een website te staan. Maar natuurlijk zal ik een aantal pix ook hier posten. Ik weet inderdaad dat een tattoo voor eeuwig is; op dit moment heb ik een zelf-getekende tribal al bijna 4 jaar op mijn rechter-arm en ben er erg tevreden mee.

De eerste concept-pix komen binnenkort; ik zit nu midden in een system-upgrade en daarna kan ik van de DVD's wat plaatjes rippen om te laten zien wat de bedoeling is. Ik heb ook al een redelijke foto van mezelf om te laten zien wat en waar dingen moeten gebeuren. Deze foto zal ik later even posten.

Hopelijk, zoals crisp zegt, kan dit topic langer blijven bestaan; het aantal duidelijke images en referentie-materiaal is vrij dun gezaaid en vanwege het "eeuwige karakter" wil ik dus een perfect ontwerp hebben.
*end edit*

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 19:33 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, mailen zal misschien in een later stadium gebeuren, dit forum is om berichten op te posten dus verzamel die eerst maar eens. :Y)

Je zegt dat de plaatjes die je hebt te ongedetailleerd zijn: post er eens een paar, en we kunnen zien of we ze over kunnen trekken tot een grotere versie. Dat kan namelijk, je kunt een klein frunnikerig pixelplaatje met 'vectoren' overtrekken die je vervolgens weer oneindig kunt schalen.

Zeg dus maar gelijk hoe breed je bent, of liever je gehele oppervlakte aan huid van je oksels tot je tenen, en we kunnen je op de milimeter nauwkeurig volzetten met tatoeages! ;) (heu dat moet je dan weer laten doen, wij puzzelen wel :+ )

Kun je ook een foto of een schets neerzetten van het stuk huid? Je geeft het namelijk wel aan, maar wat nauwkeuriger zou wel mogen; een foto ofzo, ook best. Dan kun je daarop de vorm van de alien aanpassen.

...Dit alles natuurlijk... als dit topic open blijft... en ten tweede als er mensen zo gek genoeg zijn om voor jou een perfecte alien te tekenen. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

Hmmmz, tsja - in de policy van W&G staat toch duidelijk dat W&G niet bedoeld is voor "kan iemand voor mij...." vragen, maar persoonlijk vind ik dit wel een aardig onderwerp eigenlijk... :)

In de eerste plaats zou ik willen opmerken dat je je wel goed moet realiseren dat een tattoo voor altijd is, en dat je dus inderdaad goed voor jezelf moet nagaan of je dit echt wilt, en niet dat het een opwelling is waar je later spijt van gaat krijgen...

Verder zou ik graag meer input willen zien in de vorm van voorbeelden - zoek eens wat plaatjes op en post die hier zodat mensen een idee hebben van wat het ongeveer moet gaan worden. Ook zie ik liever dat zaken gewoon via dit topic lopen zodat anderen er ook nog wat aan hebben.

Last but not least stel ik nog 1 voorwaarde voor het openlaten van dit topic: je moet wel het uiteindelijke resultaat laten zien (in the flesh zeg maar :P )

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 05-01-2004 19:27 ]

Intentionally left blank

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31

BaRF

bijna kerst

alhoewel ik tegen tatoos ben (op mezelf dan ;)) lijkt me dit wel heel cool :D Ben ook een echte Alien fan, en ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat voor een sóórt afbeelding dan wilt hebben, dus wat voor pose enzo?

Vraag het anders ff hier ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Hier dan ff de eerste pix...

Afbeeldingslocatie: http://www.jasonx.org/pics/wip1.jpg
Kale rug, weinig te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.jasonx.org/pics/wip2.jpg
Eerste losse-hand tekening.
Afbeeldingslocatie: http://www.jasonx.org/pics/wip3.jpg
Tweede handtekening.

In het laatste plaatje heb ik geprobeerd aan te geven wat de bedoeling is. Het hoofd moet, ten opzichte van side-view, ongeveer 60% (dus ergens tussen de 50 en 60 graden) gedraaid worden, zodat hij de toeschouwer aankijkt. Het lichaam is dan ongeveer 20% gedraaid, ten opzichte van side-view, wat overeenkomt met ergens tussen de 15 en 20 graden.

Het moet een pose worden die voorstelt dat de Alien "net" naar je toe springt, dus de klauwen zijn wat dikker getekend om perspectief te genereren. De staart (de laatste zorg) moet ongeveer anderhalve keer om mijn arm en eindigen aan de buitenkant in het midden waar "de spike" omhoog wijst naar mijn schouder.
BaRF schreef op 05 januari 2004 @ 20:37:
alhoewel ik tegen tatoos ben (op mezelf dan ;)) lijkt me dit wel heel cool :D Ben ook een echte Alien fan, en ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat voor een sóórt afbeelding dan wilt hebben, dus wat voor pose enzo?

Vraag het anders ff hier ;)
Hebben ze daar ook een forum ofzo; de nav-opties zijn even niet dusdanig duidelijk dat ik meteen zie wat ik kan doen. Giger is inderdaad een zeer getalenteerde artiest, maar hier in de bibliotheek is erg weinig van zijn werk te vinden/lenen. Heb je toevallig de titel van een Giger-boek waar veel over Aliens in staat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 21:45 ]

• Rapzar
  • Laatst online: 20-03 09:37
...Giger is inderdaad een zeer getalenteerde artiest, maar hier in de bibliotheek is erg weinig van zijn werk te vinden/lenen...
Op internet wemmelt t daarentegen van de giger/alien-sites. (en daar kom je blijkbaar wel eens op ;) ).
We kunnen dus wel een mooi plaatje voor je maken, maar t is wel zo cool om een orgineel screenshot/schilderij te gebruiken.

/me Rapzar zou voor een mss Weaver tatoo gaan :)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 21:43:
[...]

Hebben ze daar ook een forum ofzo; de nav-opties zijn even niet dusdanig duidelijk dat ik meteen zie wat ik kan doen. Giger is inderdaad een zeer getalenteerde artiest, maar hier in de bibliotheek is erg weinig van zijn werk te vinden/lenen. Heb je toevallig de titel van een Giger-boek waar veel over Aliens in staat?
Titels van boeken heb ik zo niet, maar staan vast op de site ;) Deze ziet er wel veelbelovend uit: http://giger.com/Books/GigersAlien.htm

Het forum is te vinden als je boven in die nav balk klikt op biomechanoids, en dan forum :)

[ Voor 7% gewijzigd door BaRF op 06-01-2004 00:06 ]

Verwijderd

Wil je trouwens een strakke abstractere vorm (tribal achtig zegmaar), of echt een gedetaileerde tekening? En met welke kleuren?

/me houdt niet van tattoos, maar dan toch meer van strakke vormen dan hele kleurplaten. Als is het maar omdat ze langer mooi blijven :)

• DRaakje
  • Niet online
http://www.geocities.com/Area51/Corridor/3119/

Complete fysiologie etc.

[ Voor 24% gewijzigd door DRaakje op 06-01-2004 01:04 ]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

zoals mijn Oud-Hollands Grootmoedertje immer zeide: Jezus, íemand had te veel vrije tijd :D

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Witness The Power of GoT! >:)

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op 06 januari 2004 @ 00:03:
[...]

Titels van boeken heb ik zo niet, maar staan vast op de site ;) Deze ziet er wel veelbelovend uit: http://giger.com/Books/GigersAlien.htm

Het forum is te vinden als je boven in die nav balk klikt op biomechanoids, en dan forum :)
Oke; ik ga maar eens kijken of ik dat boek hier in de omgeving op de kop kan tikken. Niet alleen leuk om te hebben, maar hopelijk staat er ook nog wat in wat ik kan gebruiken.
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 00:57:
Wil je trouwens een strakke abstractere vorm (tribal achtig zegmaar), of echt een gedetaileerde tekening? En met welke kleuren?

/me houdt niet van tattoos, maar dan toch meer van strakke vormen dan hele kleurplaten. Als is het maar omdat ze langer mooi blijven :)
De kop en het lichaam wil ik zo natuur-getrouw als mogelijk. De staart daarentegen wil ik iets meer tribal maken; om nou mijn halve arm te versieren met een "standaard" wervel, lijkt me iets minder interessant.

Trouwens, de staart wordt (tenzij iemand met iets heeeel interessants komt) later bijgewerkt door een goede vriendin van me die een grafische opleiding heeft gedaan. Maar de Alien zelf kan ze heel slecht tekenen, vandaar dat ik hier dus ben gekomen.
Die zal ik eens bekijken, zodra de limit weer is opgeheven. En dan meteen alles opslaan wat ik maar interessant vindt.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[img]http://www.jasonx.org/pics/wip2.jpg width="640" height="480"[/img]

Nou? Toch al aardig in geslaagd, enkel nog printen en voilà zoals mijn zuiderburen zouden zeggen ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Mizitras op 06-01-2004 15:27 . Reden: EDIT: http://www.jasonx.org/pics/wip2.jpg width="640" height="480"[/ ??? ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik heb wel eens alientjes getekend,

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/gallery/still/alien.gif

goeje films hoor, maar weet je zeker dat je dat over je schouders en rug heen wil hebben :/ :X

(had iemand al gezegd dat je best breed bent 8) )

[ Voor 13% gewijzigd door XangadiX op 06-01-2004 17:56 ]

Stoer; Marduq

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 13:09

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Als je echt geld en tijd teveel hebt zou je eens een giger-patroon kunnen aanmeten?

opgerolde Alien Queen uit Alien 3 covers/posters vond ik ook altijd wel mooi

www.avpnews.com

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
XangadiX schreef op 06 januari 2004 @ 17:55:

(had iemand al gezegd dat je best breed bent 8) )
Steve Pallmer:
"I've got one word for you: Fitness"

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• crisp
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

Mensen: hou het ontopic please!

Ik had toch wel verwacht dat meer mensen zich zouden laten inspireren door dit topic. Het is niet een alledaags 'object' wat je levenslang van je kunstwerk kan laten voorzien. Ik zou me toch zeer vereerd voelen als iemand mijn kunstwerk op zijn schouder zou laten tatoeëren - helaas kan ik niet tekenen...

Intentionally left blank

Verwijderd

Volgens mij heb ik bij een van mijn bezoeken bij tattoo bob in rotterdam wel eens een gigantische alien gezien bij iemand op zijn bovenarm maar dat was volgens mij een facehugger... weet ik niet zeker.. kijk eens op zijn website.
De meeste tattoo artists kunnen ook redelijk tekenen en kunnen je helpen met dit soort uitdagingen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

ik vind hier overigens wel een mooi plaatje :)

http://www.etereaestudios.com/docs_html/hmw_alien.htm

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.nijdam.nu/images/alientatoo.jpg

Zoiets moet het dus ongeveer worden??

(10 min photoshop)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een mooi plaatje en ongeveer in de stijl die ik ook wil hebben. Helaas is dit een statisch plaatje en ik zoek toch iets meer aktie...
Pin0 schreef op 07 januari 2004 @ 11:58:
[afbeelding]

(10 min photoshop)
Ja, ongeveer... Hoe ga ik het uitleggen... Het moet iets meer een springende pose worden waarbij het lichaam meer gestrekt is en de poten iets meer naar achteren wijzen. En de staart begint dan ongeveer ter hoogte van mijn oksel; vanaf daar moet 'ie over mijn arm gaan lopen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

je mag zelf ook meezoeken hoor :) daar is images.google.com namenlijk voor. heb ik dat plaatje van mij ook gevonden en nog vele meer.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

TS: Zou je trouwens een plaatje van wat jij een mooie tattoo vind kunnen posten? Ik wil best helpen, maar heb geen idee wat vooriets ik moet tekenen :)

• j0rDy
  • Laatst online: 08:33
ben zelf ook nogal alien gek, maar een tattoo gaat me net iets te ver :P
dit is het beste dat ik kon vinden:

http://www.middlearth.it/...n_resurrection_07_800.jpg

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
@outsider: Ik denk dat hij toch liever eentje heeft die op 4 poten staat, nooit een kat zich klaar zien maken voor een sprong??? Zoiets namelijk, een beetje naar achter getrokken, lichtelijk naar jou toe gedraaid en jou aankijkend, zoiets moet het worden denk ik...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Pin0 schreef op 07 januari 2004 @ 11:58:
[afbeelding]

(10 min photoshop)
Leuk idee, hoeveel geld heb je al bij elkaar gespaard, grote tattoes kosten ook aardig wat om te maken.

Daarom dat sommige het in meerdere stadiums doen, eerst het lijnen spel en later pas de kleuren.

There is no place like ::1

• j0rDy
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 12:35:

Ja, ongeveer... Hoe ga ik het uitleggen... Het moet iets meer een springende pose worden waarbij het lichaam meer gestrekt is en de poten iets meer naar achteren wijzen. En de staart begint dan ongeveer ter hoogte van mijn oksel; vanaf daar moet 'ie over mijn arm gaan lopen.
dus wel ongeveer het plaatje wat ie zoekt,

maar zo nee dan zou ik zegge probeer hier iets mee, draai hem om en werk hem mooi uit:

http://hot.ee/fd2003/wallpaper21.jpg

veel suc6 verder!

[ Voor 68% gewijzigd door j0rDy op 07-01-2004 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
0uTsIdEr84 schreef op 07 januari 2004 @ 21:07:
ben zelf ook nogal alien gek, maar een tattoo gaat me net iets te ver :P
dit is het beste dat ik kon vinden:

http://www.middlearth.it/...n_resurrection_07_800.jpg
Dit plaatje komt inderdaad redelijk in de buurt; maar dan inderdaad van de zijkant. En inderdaad iets meer in de pose die hierboven werd gesuggereerd...
swampy schreef op 07 januari 2004 @ 21:48:
[...]

Leuk idee, hoeveel geld heb je al bij elkaar gespaard, grote tattoes kosten ook aardig wat om te maken.

Daarom dat sommige het in meerdere stadiums doen, eerst het lijnen spel en later pas de kleuren.
Geld is geen probleem; de voorlopige opgave is rond de €600.- en dat is een hele redelijke prijs. De betreffende artist is meermalen onderscheiden op nationale en internationale events.

• Toiletman
  • Laatst online: 27-05 10:41
beetje lam om hier naar een ander forum te verwijzen, maar op het forum van www.eatpoo.com zit nogal wat artistiek talent, denk dat daar wel wat mensen zijn die een mooi ontwerp kunnen bouwen... misschien maken ze er wel een contest van.

Only dead fish go with the flow

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 23:25:
[...]

Dit plaatje komt inderdaad redelijk in de buurt; maar dan inderdaad van de zijkant. En inderdaad iets meer in de pose die hierboven werd gesuggereerd...

[...]

Geld is geen probleem; de voorlopige opgave is rond de €600.- en dat is een hele redelijke prijs. De betreffende artist is meermalen onderscheiden op nationale en internationale events.
Goed, het is of een bekende artiest of een goede vriend die het voor je moet doen! Een goede vriend van mij gaan een sierraad maken van bepaald geslepen onyx steentjes, en ze is erg goed in dat soort dingen.

Leven is goed met vrienden met bepaalde talenten.....

There is no place like ::1

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nooit gezien dat Giger zelf tatoo's heeft gemaakt? Ik ben in zijn museum geweest in zwitserland, daar hangen allerlij foto's van tatoo's die hij gemaakt heeft. Erg gaaf gedaan. Misschien zijn ze op internet wel te vinden. :)

www.diovisuals.co,

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je iets als preview op je schouderblad gezet wil worden, ik denk dat iedereen hier dat wel kan (behalve pin0 want die doet het fout)

Zet de tatoeage in 'multiply' modus... de layer dus. Niet als 'normal'. En probeer hem wat meer blauwgroen te maken (de zwarte delen) want dat zie je bij een tattoo ook vaak. Bij de specifieke vragen moet je even onze Photoshop-tattoo-guru DarkX aanspreken :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1